Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En sådan där har jag efter min morfar, eller egentligen morfars far. Den ser ut precis som din med två små skillnader: Indexen är inte raka utan "tårtbitsformade" det står Seamaster under en sjöhäst på baksidan i stället för på själva urtavlan. Och visst, ja, - min är guld på stål.
Hej!![]()
Ett dödsbo har lämnat efter sig ett par fina klockor. Bland annat en Speedmaster som nämnts i den massiva speedy-tråden här på forumet. Jag tänkte också lägga ut en bild på en gammal Seamaster som troligen är köpt på 60-talet.
Jag har precis börjat lära mig en del om Speedmaster, men har inte orkat grott ned mig i Seamasters ännu...
Antar att det finns en hel del kompetens i denna tråden!
Vad finns att säga om denna klocka?
Mvh
Rob
![]()
![]()
Fick ärva en Omega från min morfars bror häromdagen, han och min morfar fick varsin klocka från skogsbolaget 1977! (Morfars finns också kvar idag) En fin guldare med ask och en liten enkel manual! Rengjort orginalbandet och lagt lite kärlek på det men har beställt ett nytt.![]()
Fin klocka, men är rätt sunkigt ut med blått perlon till? Är det fasta bandstift?Jag bidrar med min första Omega: En 3999 från omkring 1960! "Dålig" tavla som jag tycker ger den karaktär, men originalkrona och riktigt bra tidshållning! Ska fräscha upp glaset lite bara! Bökigt med 21mm bandbredd, men ett inkört 20mm perlon sitter utmärkt!
![]()
Whaaaat? Perlon är awesome! Inga fasta bandstift, nej. Tänker dock inte klämma in ett 22mm läder mellan 21mm luggar, det är grymt fult. Hittar jag ett 21mm läder som jag gillar så smackar jag på ett!Fin klocka, men är rätt sunkigt ut med blått perlon till? Är det fasta bandstift?
Inte i mitt tycke tyvärr...Fick hem den här länken med en Certina DS, men tänkte att jag testar den på min Omega 3999. Flyger det? @Rozzy?
![]()
![]()
Får köra den på länken en arbetsdag och utvärdera. Alternativen just nu är länken eller blått perlon. Ska beställa lite läderband till diverse klockor, inklusive Omegan, efter lön.Inte i mitt tycke tyvärr...
Den vänstra med sekundvisare men utan minutindex, är det korrekt?Et par dress'ere ref. 14757, cal. 600 fra 1962 and a 18k. ref. 14708, cal. 285 fra 1959![]()
![]()