Psykel
Pandion
Asgrymt! I en annan tråd då!Haha man tackar !
Universalen är verkligen annorlunda ..
Den är så otroligt tunn dessutom !
Lär bli mer bilder efter man fått ett strap till den !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Asgrymt! I en annan tråd då!Haha man tackar !
Universalen är verkligen annorlunda ..
Den är så otroligt tunn dessutom !
Lär bli mer bilder efter man fått ett strap till den !
LovarAsgrymt! I en annan tråd då!![]()
Ropade precis hem två stycken Omega som jag gärna skulle vilja ha lite mer information om av er som är mer kunniga när det kommer till vintage Omega.
Den första är en liten tank. Mäter 20x30 mm men hoppas storleken inte blir ett problem. I värsta fall vår väl flickvännen ta den.
Den andra mäter 35 mm. Fastnade för den charmiga zon-tavlan och de fina visarna.
Någon vänlig och kunnig själ som kan förse mig med lite mer info om ref. eller dylikt?
![]()
![]()
Tusen tack för infon!Tank kan være en ref. 920 eller 974, den anden kan være en ref. 2639 men skal se bild af bagsidan
![]()
![]()
Grattis! Lite sugen var man alltRopade precis hem två stycken Omega som jag gärna skulle vilja ha lite mer information om av er som är mer kunniga när det kommer till vintage Omega.
Den första är en liten tank. Mäter 20x30 mm men hoppas storleken inte blir ett problem. I värsta fall vår väl flickvännen ta den.
Den andra mäter 35 mm. Fastnade för den charmiga zon-tavlan och de fina visarna.
Någon vänlig och kunnig själ som kan förse mig med lite mer info om ref. eller dylikt?
![]()
![]()
Tack! Budade du?Grattis! Lite sugen var man allt![]()
Tusen tack för infon!
Bifogar en bild på baksidan. Hjälper det något i bestämningen av ref?
![]()
Får gälla som förhandsbedömning innan jag får hem den och kan kika närmare. Tack för hjälpen! Uppskattas!Holder fast en ref. 2639![]()
Nope, så skyll inte på mig om det blev dyrtTack! Budade du?![]()
Haha okey, du har ryggen friNope, så skyll inte på mig om det blev dyrt![]()
Jag var med och budade på tanken, men hade uppenbarligen ett för lågt maxbud. Stort grattis, den är asläcker!Tack! Budade du?![]()
TackJag var med och budade på tanken, men hade uppenbarligen ett för lågt maxbud. Stort grattis, den är asläcker!
Constellation tror jagNågon av er kunniga som vet vilken Omega denna gamla länk passar på?
Endlinks märkta 70, bladet märkt 8270
![]()
![]()
Håller inte med om att de är sjukt dyra, skulle snarare säga att de flesta är billiga.Jag är kluven när det gäller Omega då jag tycker dom är på tok för dyra för vad man får för pengarna men samtidigt är det jäkligt trevliga klockor. Trots min kluvenhet har jag haft en del genom åren och har fortfarande några. Så här ser min lilla Omega samling ut just nu , en för varje dag i veckan.
Omega 1950 Ref. 2622 Cal. 265
![]()
Omega Seamaster 1960 Ref. 14390 Cal. 285
![]()
Omega Seamaster 1961 Ref. 14759 Cal. 600
![]()
Omega Seamaster Automatic 1961 Ref. 14700 Cal. 552
![]()
Omega Geneve 1973 Ref. 136.0102 Cal. 1030
![]()
Omega DeVille Cal. 1332
![]()
Omega Seamaster Polaris Ref. 386.0822
![]()
Sjuk dyra vill jag inte heller kalla dom för man får ju en okay klocka för relativt lite pengar. Man allt beror ju på vad man har för referensramar. En enkel 60-tals Seamaster är ju i regel dubbelt så dyr som motsvarande klocka från andra fabrikat som Zenith, Longines, Alpina, Certina, Lemania med flera och detta gör dom i mina ögon dyra.Håller inte med om att de är sjukt dyra, skulle snarare säga att de flesta är billiga.
Och jämför du longines och semaster från 50- talet har longines varit dyrare. Hittar man ur med samma kvalitet skiljer det inte mycket enligt mig. Sedan är det så klart lite rolexsjuka på vissa modeller, dvs folk köper märket och inte klockan.Sjuk dyra vill jag inte heller kalla dom för man får ju en okay klocka för relativt lite pengar. Man allt beror ju på vad man har för referensramar. En enkel 60-tals Seamaster är ju i regel dubbelt så dyr som motsvarande klocka från andra fabrikat som Zenith, Longines, Alpina, Certina, Lemania med flera och detta gör dom i mina ögon dyra.
Grattis till två grymma klockor!Då vart det paketöppning...
![]()
![]()
![]()
Diggar båda två. De ska få lite välbehövlig kärlek inom kort. Tips på bandval mottages med glädje!Mäter 18 mm respektive 15 mm mellan bandhornen.
Tack! Blev svart ödla till tanken. Har inte hunnit lösa något band till den andra klockan ännu men ditt förslag låter tilltalande! Tackar för det!Grattis till två grymma klockor!
Jag tycker svart häst på den övre och ljus gris på den nedre![]()