• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The OWG experiment

Går det att bli OWG?

  • Kör! Dina inlägg tillför ändå inget, så det blir skönt att slippa se dem på ett år…

    Röster: 11 8.2%
  • Kör! Stort med någon som verkligen vågar!

    Röster: 34 25.4%
  • Kör! Du kommer dock falla senast på punkt 4 i listan.

    Röster: 45 33.6%
  • Vem försöker du lura? OWG är omöjligt!

    Röster: 44 32.8%

  • Totala väljare
    134
  • Enkät stängd .

M021

Rolex
2-Faktor
Här kommer en liten uppdatering av experimentet såhär långt. Köpte som sagt en Aquanaut med servicebehov, men tänkte köra typ ett år innan jag lämnade in den då den höll tiden perfekt, dock med lite låg amplitud. Dock visade sig kraftreserven vara tämligen usel, så det blev spa på Rob efter bara en vecka på armen. Surt såklart, men det låg ju i korten vid köpet.
I övrigt då? Avvänjning av konstant surfande på KS har gått över förväntan. Kikar in då och då, som lurkare, men då kan man ju inte skriva eller gilla så det är inte lika kul som att vara inloggad. Använder kvällarna till att göra annat med familj och vänner.
Just nu sitter jag och väntar utanför dotterns danslektion, så då fick jag lite dötid och kunde gå in och uppdatera tråden.
Inte så mycket att rapportera om själva klockvalet alltså, får återkomma om några veckor när den är tillbaka från service!
Kul att allt gått bra, sugen på samma action men vissa klockor är svåra att klippa banden med. Finns i princip en ursäkt för att behålla varje klocka.
 

Snårtas

Rolex
Det är inte så dumt med en Aquanaut i vintersol!
image.jpg

Äntligen är klockan tillbaka efter 8 veckor på service hos Rob. Det har varit tunga veckor så när SMS:et kom i måndags så gick pulsen upp.
Lite OWG-reflektioner.... Det är relativt enkelt att vara nöjd med en klocka så länge man håller sig borta från Klocksnack :) Kollar in här ibland och tankarna börjar direkt mala. Har redan funderat på uppgradering till Nautilus.
Man blir ju aldrig färdig med denna hobby, fast jag tror nog att samlandet ligger bakom mig. En klocka åt gången och kanske har jag en grym Patek med komplikationer innan jag lägger näsan i vädret :)
 

Snårtas

Rolex
Dags för lite uppdatering i tråden. Har nu levt med Aquanauten konstant sen den kom från service i november förra året. Av min shortlist jag hade så känns det som jag valde rätt - otroligt skön att bära, underbar tavla, lättavläst och ffa en helt grym tidshållning. Jag har inte justerat tiden en enda gång sedan november, med undantag av vid omställning till sommartid. Kvalitet!

Däremot har jag en bekännelse. Jag är en dålig människa. Jag har tittat på andra. Såklart som en följd av mer surf på Klocksnack och intressanta släpp i Basel.

Nu sitter jag här i soffan med man-cold och inser att jag nog inte överlever sommaren utan lite guld. Så tyvärr skiljs nog våra vägar, Aquanaut. Det var fint så länge det varade. Ungefär lika länge som ett förhållande på högstadiet.:D

Och så lite slutsatser kring experimentet. OWG är inte alls omöjligt! Tvärtom ifall man hittar rätt. Men är man medlem på Klocksnack så är det stört omöjligt att inte sukta efter annat. Därmed inte sagt att jag kommer bli "multiple watch guy" igen, får se vart en försäljning/byte tar mig!

image.jpeg
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Dags för lite uppdatering i tråden. Har nu levt med Aquanauten konstant sen den kom från service i november förra året. Av min shortlist jag hade så känns det som jag valde rätt - otroligt skön att bära, underbar tavla, lättavläst och ffa en helt grym tidshållning. Jag har inte justerat tiden en enda gång sedan november, med undantag av vid omställning till sommartid. Kvalitet!

Däremot har jag en bekännelse. Jag är en dålig människa. Jag har tittat på andra. Såklart som en följd av mer surf på Klocksnack och intressanta släpp i Basel.

Nu sitter jag här i soffan med man-cold och inser att jag nog inte överlever sommaren utan lite guld. Så tyvärr skiljs nog våra vägar, Aquanaut. Det var fint så länge det varade. Ungefär lika länge som ett förhållande på högstadiet.:D

Och så lite slutsatser kring experimentet. OWG är inte alls omöjligt! Tvärtom ifall man hittar rätt. Men är man medlem på Klocksnack så är det stört omöjligt att inte sukta efter annat. Därmed inte sagt att jag kommer bli "multiple watch guy" igen, får se vart en försäljning/byte tar mig!

image.jpeg
Så berätta nu. Vad har dina "otrogna" ögon kollat in? :D
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
OWG är skönt. Jag är återigen OWG med SubC. Långsiktigt kommer troligtvis en Sjöö Sandström Royal Steel med vit tavla trilla in, 37 mm.:cigar:
 

Snårtas

Rolex
Men du kan ju inte ha två klockor om du ska köra OWG!
Det har du såklart rätt i. Jag får se vad det blir, men prioordningen går såhär (just nu): ädelmetall/TT, badbar, gärna datum, helst länk. Hittar jag inte allt det där i en klocka så får det nog bli fler än en... 116613/18 ligger iofs bra till som OWG-klocka då :cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag blir besviken om du går från en ganska understated stålklocka på gummi till en guldklocka på länk. Tråk tråk.

Kul att du höll ut så pass länge som du ändå gjorde. Kan man inte vara nöjd med en Aquanaut så är det bog svårt att vara nöjd som OWG. Sommarklocka är lite som shorts, tillslut kan man inte stå emot trycket, det går ett tag men inte en hel sommar.
 

Snårtas

Rolex
Jag blir besviken om du går från en ganska understated stålklocka på gummi till en guldklocka på länk. Tråk tråk.

Kul att du höll ut så pass länge som du ändå gjorde. Kan man inte vara nöjd med en Aquanaut så är det bog svårt att vara nöjd som OWG. Sommarklocka är lite som shorts, tillslut kan man inte stå emot trycket, det går ett tag men inte en hel sommar.
Jag har inga egentliga problem att vara OWG tror jag. En psykolog kanske inte skulle hålla med. Jag trivs superbra med Pateken. Precis som jag gjort med tidigare klockor. Men har jag väl börjat fundera så är det svårt att stå emot, nåt som nog många andra på forumet kan skriva under på.
Så en något utvecklad slutsats är att det inte går att vara OWG och ens lurka på Klocksnack :D
Jobbet gör att guld inte är optimalt, så även om jag verkligen trivs med guldklockor så vill jag inte flasha DD YG på jobbet. Understated är bättre och det var därför jag funderade lite på platina. Eller att ha fler klockor. Men då är man där igen - nåt diskret på jobbet och ett kvarts kilo guld som ligger i klocklådan 40 h/vecka :banghead: And round and round it goes...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inga egentliga problem att vara OWG tror jag. En psykolog kanske inte skulle hålla med. Jag trivs superbra med Pateken. Precis som jag gjort med tidigare klockor. Men har jag väl börjat fundera så är det svårt att stå emot, nåt som nog många andra på forumet kan skriva under på.
Så en något utvecklad slutsats är att det inte går att vara OWG och ens lurka på Klocksnack :D
Jobbet gör att guld inte är optimalt, så även om jag verkligen trivs med guldklockor så vill jag inte flasha DD YG på jobbet. Understated är bättre och det var därför jag funderade lite på platina. Eller att ha fler klockor. Men då är man där igen - nåt diskret på jobbet och ett kvarts kilo guld som ligger i klocklådan 40 h/vecka :banghead: And round and round it goes...
Wg? Platina?
 
Topp