• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The OWG experiment

Går det att bli OWG?

  • Kör! Dina inlägg tillför ändå inget, så det blir skönt att slippa se dem på ett år…

    Röster: 11 8.2%
  • Kör! Stort med någon som verkligen vågar!

    Röster: 34 25.4%
  • Kör! Du kommer dock falla senast på punkt 4 i listan.

    Röster: 45 33.6%
  • Vem försöker du lura? OWG är omöjligt!

    Röster: 44 32.8%

  • Totala väljare
    134
  • Enkät stängd .

Snårtas

Rolex
Hehe. Så du grävde upp denna gamla tråd @Cristian ?
Status är: TWG med en 16600 som jag fick i inbyte när jag sålde 5167 samt en ny Milgauss GV som jag köpte förra sommaren. Hade precis lagom med deg kvar för att klippa nya Explorer I när den kom ut i butik, men då fick frun för sig att vi behövde en bil till för att hennes jobbpendling skulle bli human. Eller att jag i annat fall behövde se mig om efter en ny fru. Det var inget enkelt val Men det blev en ny bil istf ExpI.
Sen har intresset legat lågt under ganska lång tid. Har haft 1600 på armen 80% av tiden, det känns som att Milgauss blir repig bara jag tar fram den ur lådan.
Har lyckats fylla på sparkontot för att snart kunna köpa ExpI, men då får vi istället för oss att byta radhuset mot villa. Klockgudarna verkar vara emot mig!
Summa summarum: det var helt OK att vara OWG, även helt OK att vara TWG. Men egentligen så skulle jag nog vara rätt nöjd med bara en 16600 om jag loggade ut från Internetz för alltid, samt undvek att gå in hos nån AD
 

Snårtas

Rolex
Och självklart blir tråden roligare med lite bilder!
IMG_2771.JPG

IMG_2720.JPG
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hehe. Så du grävde upp denna gamla tråd @Cristian ?
Status är: TWG med en 16600 som jag fick i inbyte när jag sålde 5167 samt en ny Milgauss GV som jag köpte förra sommaren. Hade precis lagom med deg kvar för att klippa nya Explorer I när den kom ut i butik, men då fick frun för sig att vi behövde en bil till för att hennes jobbpendling skulle bli human. Eller att jag i annat fall behövde se mig om efter en ny fru. Det var inget enkelt val Men det blev en ny bil istf ExpI.
Sen har intresset legat lågt under ganska lång tid. Har haft 1600 på armen 80% av tiden, det känns som att Milgauss blir repig bara jag tar fram den ur lådan.
Har lyckats fylla på sparkontot för att snart kunna köpa ExpI, men då får vi istället för oss att byta radhuset mot villa. Klockgudarna verkar vara emot mig!
Summa summarum: det var helt OK att vara OWG, även helt OK att vara TWG. Men egentligen så skulle jag nog vara rätt nöjd med bara en 16600 om jag loggade ut från Internetz för alltid, samt undvek att gå in hos nån AD
Haha var tvungen att kolla status! Två bra klockor faktiskt!
 
Topp