Jag är ingen kaffe-drickare utan tar mig hellre en kopp te. Under ett par år har jag uteslutande druckit te från Might Leaf. Nu när mitt nuvarande lager börjar sina så funderar jag på att prova något annat. Kusmi kommer givetvis upp som ett alternativ. Nu vill jag inte beställa ett par burkar nytt te från något märke bara för att i blindo prova något.. så jag tänkte att någon te-konnässör kanske kan tipsa om specifika Kusmi-teer - eller andra märken som kanske kan passa. Generellt sett så gillar jag svarta teer med citrus-inslag till fikat och lena "Earl Grey"-ish teer till frukost.
De teer som jag har fastnat för i Might Leaf-sortimentet är:
Orange Dulce: Det allmänna fike-teet. Svart te som är "kraftfullt med flera smaker i skön förening, apelsin, vanilj och jasminblomster. Smaken påminner om riktigt fint lagrat portvin, och doften för tankarna till exklusiv, mörk choklad eller karamellkola."
Organic Darjeeling Estate: Ett enkelt och lent svart te som jag ofta har till frukosten. Det är ett "ett blommigt te med sötaktig karaktär och lång angenäm eftersmak"
Bomby Chai: Ett höst-te som innehåller "svart Assam te, kanel, peppar, kardemumma, stjärnanis, ingefära, kryddnejlika, naturliga aromämnen."
Vad vore lämpligt för mig att prova i Kusmi-sortimentet? Har ni förslag på andra fina teer?
De teer som jag har fastnat för i Might Leaf-sortimentet är:
Orange Dulce: Det allmänna fike-teet. Svart te som är "kraftfullt med flera smaker i skön förening, apelsin, vanilj och jasminblomster. Smaken påminner om riktigt fint lagrat portvin, och doften för tankarna till exklusiv, mörk choklad eller karamellkola."
Organic Darjeeling Estate: Ett enkelt och lent svart te som jag ofta har till frukosten. Det är ett "ett blommigt te med sötaktig karaktär och lång angenäm eftersmak"
Bomby Chai: Ett höst-te som innehåller "svart Assam te, kanel, peppar, kardemumma, stjärnanis, ingefära, kryddnejlika, naturliga aromämnen."
Vad vore lämpligt för mig att prova i Kusmi-sortimentet? Har ni förslag på andra fina teer?