• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

The_riddler

Menar du verkligen att den klocka du sålde till @Cosmo är äkta när den urmakare som intygade den äkta när du sålde den till @Cosmo har erkänt att han har gjort ett grovt tjänstefel och bett om ursäkt för @Cosmo att han gjorde det när den egentligen är en kopia?

I det intyget stod varken serienummer på klockan, inte heller verktummer. Det intyget är inte värt ett skit.

Nu avlastar du dig allt ansvar genom att beskylla en ärlig ks:are @Cosmo att han har vetat att den var en kopia och ändå sålde till mig!!

Du kommer att bli anmäld till Admin på ks för ditt beteende och att du menar att du har rätt att köpa andra ks:ares klockor genom att lägga ut KÖPES annonser.

Du har sålt en klocka med ett intyg på en falsk klocka, det är bara att göra rätt som många andra gör när något sådant inträffar.

Du verkar ha vetat att den var en kopia från enda början och vill inte ta den naturliga gången att ta tillbaka den och be den du köpte den från att backa affären.
Hur kan han ens utfärda ett intyg utan serienr? Då är det ju inget intyg för en specifik klocka ens?

Klockan som är såld är äkta, vad som hänt med den efter köpet kan jag inte svara på.
Absolut så kommer jag ta bort annonserna. Tar bort dem direkt när det som sökes är köpt.
@Riddler_the du sitter ju medvetet och ljuger för alla i tråden, pekar ut två medlemmar och påstår dig invänta en polisutredning.

Du ställde frågan i Rolex tråden den 26/5 om folk trodde den var äkta och fick ett flertal svar från @Lingrush och @Fixxxer att den inte var det.
https://klocksnack.se/threads/rolextråden.45846/post-4807370

Du besökte urmakaren den 27/5 och fick svaret att den ser äkta ut men att han inte hunnit öppna den. Där du även själv säger att du ska lämna in den ordentligt för att få äktheten verifierad.
https://klocksnack.se/threads/rolextråden.45846/post-4807605

Trots att två personer på KS misstänker att den är fake, urmakaren är tydlig med att han inte hunnit öppna den OCH att du själv misstänker att den kan vara falsk, så säljer du den och hävdar att den är äkta. Du har sedan mage att belasta både @Cosmo och @Zozoo samt insinuera att du "sålt en äkta klocka men inte vet vad som hänt sedan med den". Solklart medvetet bedrägeri.

Ser fram emot polisrapporten som du själv hänvisar till.😆

Swisha nu tillbaks pengarna till @Cosmo och lös det!

Senast ändrad:
Obegripligt att inte göra en återbetalning och ta tillbaka klockan omgående när det framkommer att den inte är äkta. Övriga omständigheter är egentligen irrelevanta. Eventuella reklamationer från auktionshus/handlare får han lösa i efterhand om det är där det ursprungligen blivit fel.

Exakt, det här är de mest rimliga i den här situationen. Enligt mig så stinker det tyvärr fifflare då jag är ganska säker på att @Riddler_the vetat om att den är en kopia men gått vidare ändå.

Allt det där snacket om att någon annan ska ha ansvaret för återbetalning är bara ursäkter och ren bs för att försöka förhala och komma undan. Betala tillbaka hans pengar förfan. Gör rätt för dig och ta med dig klockan i tidigare led om det du bedömer att det är andra som gjort ett misstag. Ha lite stolthet, allvarligt.

Exakt, det här är de mest rimliga i den här situationen. Enligt mig så stinker det tyvärr fifflare då jag är ganska säker på att @Riddler_the vetat om att den är en kopia men gått vidare ändå.

Allt det där snacket om att någon annan ska ha ansvaret för återbetalning är bara ursäkter och ren bs för att försöka förhala och komma undan. Betala tillbaka hans pengar förfan. Gör rätt för dig och ta med dig klockan i tidigare led om det du bedömer att det är andra som gjort ett misstag. Ha lite stolthet, allvarligt.

Stolthet är sällan en egenskap en fifflare värdesätter särskilt högt ;)

Jag försökte föklara precis det för @Riddler_the i en konversation som höll på under en vecka.
Efter massa trams med bortförklaringar så fick jag nog och gjorde en polisanmälan.
Har insett i efterhand att jag borde ha gjort den tidigare.

Om det skulle leda till förhör och att ärendet tas itu med vet jag vad parasiten kommer ha till sitt försvar men tänker inte skriva det offentligt. Detta eftersom det kan leda till ytterligare idéer för att slingra sig ur.

Får jag fråga vad du betalade för klockan?

Om det skulle leda till förhör och att ärendet tas itu med vet jag vad parasiten kommer ha till sitt försvar men tänker inte skriva det offentligt. Detta eftersom det kan leda till ytterligare idéer för att slingra sig ur.

Får jag fråga vad du betalade för klockan?
Totalt har det gått på 55k (nedförhandlat från 59k) inkl värdet på Bravuren som kom med som dellikvid på 19K.
Han sålde Bravuren vidare
och nu ligger den ute i en ny annons

Totalt har det gått på 55k (nedförhandlat från 59k) inkl värdet på Bravuren som kom med som dellikvid på 19K.
Vill verkligen inte späda på det vidare men 55k för en 214270 är väl iaf 15-20k under marknadspriset, bara det borde tyda på att något är knas.

Jag har själv varit med i liknande sits som din men där klockan jag sålt vidare i ett tidigare led varit anmäld stulen utomlands och hamnade därför hos polisen här i Sverige, jag betalade tillbaka pengarna till köparen men sen tog det 1år innan klockan äntligen släpptes från polisen och jag fick tillbaka pengarna.

Vill verkligen inte späda på det vidare men 55k för en 214270 är väl iaf 15-20k under marknadspriset, bara det borde tyda på att något är knas.

Jag har själv varit med i liknande sits som din men där klockan jag sålt vidare i ett tidigare led varit anmäld stulen utomlands och hamnade därför hos polisen här i Sverige, jag betalade tillbaka pengarna till köparen men sen tog det 1år innan klockan äntligen släpptes från polisen och jag fick tillbaka pengarna.
Må så vara.
Jag hade räknat in i kalkylen att lämna in Explorern till en AD för service och att få lägga på den kostnaden.
Men valde att sälja den vidare istället.
Gick på det där med intyget tyvärr.
Men det är inget misstag jag kommer göra om.
Processen får ta den tid det tar bara det blir rätt i slutänden.

Släpper de äkthetsintyg utan att kolla på verket?
Tydligen om man ska tro vad som skrivits.

Återigen.

Ett Värderings/Äkthets/Inspektionsintyg är lika bra eller dåligt som den som utfärdat det.

Tex MarCels påstår sig vara av Sveriges Handelskamrar Förordnad Värderingsman på den engelska versionen av siten,men lustigt nog nämns ingenting på den svenska.

Med förbehåll att jag inte klarar av att hitta informationen.

Senast ändrad:
IMG_2755.jpeg

Jag har läst hela tråden men fattar inte vad problemet är. Är väl bara för säljaren att betala tillbaka pengarna till köparen nu när klockan konstaterats vara en kopia? Säljaren får sedan i sin tur lösa sina egna problem själv med den han/hon köpt klockan av.

Att i detta läge inte återbetala är för mig ett bevis på en enda sak - han/hon har inte rent mjöl i påsen…

Jag har läst hela tråden men fattar inte vad problemet är. Är väl bara för säljaren att betala tillbaka pengarna till köparen nu när klockan konstaterats vara en kopia? Säljaren får sedan i sin tur lösa sina egna problem själv med den han/hon köpt klockan av.

Att i detta läge inte återbetala är för mig ett bevis på en enda sak - han/hon har inte rent mjöl i påsen…
Eller hävda köparen inte har det.
Påsmjöl alltså.

Jag är fullkomligt övertygad om Att köparen i denna affär inte kommer se ett öre om inte säljaren vill betala.

@Ninred

Ja det är inte krångligare än så, om man vill göra rätt för sig.
Hade jag varit i den andra änden av detta så skulle jag vara väldigt angelägen om att ta med klockan tillbaka till auktionshuset.
Tänker att dom ev har någon slags diarieföring över klockorna som dom säljer.
Men i nuläget så tvivlar jag givetvis av rimliga skäl att den kommer från ett sådant.

Må så vara.
Jag hade räknat in i kalkylen att lämna in Explorern till en AD för service och att få lägga på den kostnaden.
Men valde att sälja den vidare istället.
Gick på det där med intyget tyvärr.
Men det är inget misstag jag kommer göra om.
Processen får ta den tid det tar bara det blir rätt i slutänden.
hoppas polisen inte lägger ner det samma minut dem öppnar ärendet. speciellt med tanke på intyget han hänvisar till. du kanske får driva det civilrättsligt?

hoppas polisen inte lägger ner det samma minut dem öppnar ärendet. speciellt med tanke på intyget han hänvisar till. du kanske får driva det civilrättsligt?
Mitt intryck när jag gjorde anmälan var att polisen tyckte det var fullt tillräckligt med bevisföring för att utreda.
+ Att jag kompletterat med ytterligare saker som kommit fram längs vägen.
Dock kan det ta ett bra tag men den processen får jag acceptera helt enkelt.

Mitt intryck när jag gjorde anmälan var att polisen tyckte det var fullt tillräckligt med bevisföring för att utreda.
+ Att jag kompletterat med ytterligare saker som kommit fram längs vägen.
Dock kan det ta ett bra tag men den processen får jag acceptera helt enkelt.

Han försöker leka kylig och vill inte ”bemöta kritiken och pratar bara med polisen” men ändå vet alla att det rinner som fan från ländryggen ned mellan skinkhalvorna just nu

Är det 2x värderingsmän och 2xurmakare inblandade i den här historien?

Var klockan helfake, franken, superklon? Tillbehören?

Är det 2x värderingsmän och 2xurmakare inblandade i den här historien?

Var klockan helfake, franken, superklon? Tillbehören?
Här börjar diskussionen, rätt tydligt om man läser igenom.

Jag köpte en Rolex Explorer 214270 av @The_riddler

En kort tid efter köpet så framkom det att klockan är en kopia och han vägrar att häva köpet med återbetalning samt retur av dellikvid (Bravur vidaresåld https://klocksnack.se/threads/bravur.189339/).

Detta trots två olika intyg som styrker att klockan ej är äkta.
(Polisanmälan är gjord).

Eftersom han inte tagit ansvar eller varit behjälpsam trots bevisad kopia så avråder jag till att göra affär med denna person.

Tillbaka
Topp