Först och främst, jag vill helst inte ens dela dessa kopior och vill inte alls att de ska florera på KS. Tycker dock ändå det är nödvändigt att lyfta detta eftersom det blivit såhär och delar detta främst då jag hoppas och inte vill att fler än
@Cosmo åker på några blåsningar.
Jag ska försöka förklara bilderna och även beskriva vad jag tillsammans med
@Fixxxer beskrev när parasiten frågade om klockan var äkta. Framförallt för din del
@Cosmo dock bra för andra här bra att känna till.
Till vänster har vi en Rolex från fabrik som är genuint äkta, till höger kopia. Beskriver inte denna så mycket, ni får titta och zooma där ni vill och jämföra.
Här ser ni till vänster hur det ”svamphuvudet” jag pratade om. Med lupp hade detta varit ännu tydligare. Speciellt om man hade observerat händerna på sidorna, hade inte varit lika rakt och bra ”finish”. Mer som om man har filat sidorna. Själva pyramiden nedåt är inte lika symmetrisk heller, dock svårt att se på bild utan mer tydligt med lupp.
Själba ringen i Rolex symbolen talar sitt tydliga språk. Mycket större (och fulare). Hela loggan är bara off
Här rekommenderar jag vid misstanke att man börjar. Vet inte ens vart jag ska börja, men för det tränade ögat så ser man direkt. Själva balance wheel är väl mest off direkt.
Vikten stämmer inte
Rehaut är off som
@SWC varit inne på. Inte lika krispig.
Enligt mig räcker det att enstaka delar av dessa områden är off för att misstanke ska väckas.
Hoppas det var till hjälp.