• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tid på Schiphol?

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
1h 10 min är en smula tight kanske. Flyger via Schiphol flera gånger per månad och nog kommer man åt allt oavsett var man kommer från/ska till. Dock bygger de om rätt rejält nu och det kan vara stökigt bitvis. Antar att du flyger från Göteborg (vilket jag själv ska göra på torsdag) och då kan det bli antingen terminal C om du kommer med B737. Flyger du Embraer 190 eller Fokker 70 det kan bli terminal B alt buss in till Shchiphol Plaza. Kommer du från B eller C passerar du Gassan på Schengen-sidan. Kommer du in med buss kommer du upp mer eller mindre driekt vid Gassan.
Flighten till Kanada går från någon av D-G-terminalerna och du måste igenom passkontrollen. Borta vid termial E har du Gassan på höger hand.
Men som sagt, 1h 10 min kan vara lite tight, särskilt om GBG-flighten blir lite sen.
Hm, blev lite fundersam nu. Varför behöver man gå igenom passkontroll i Amsterdam? Det gör man väl redan i Göteborg?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Priserna brukar inte vara några problem att få per mail. När jag var i Amsterdam för något år sedan besökte jag Gassan i stan och de var ganska kvicka att pruta ned till flygplatspriset. Tveksamt om det gäller populära Rolexmodeller dock
 
Topp