Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Feedback på affär med Tigerrrr, en 16760 som låg ute på klocksnack - i affären var det ett delbyte från min sida och resterande delar pengar från mig till Tigerrrr.
När jag fick klockan i handen, efter att jag lyckats få en annan KSare att hämta upp den i Gbg, så ser jag direkt att glaset har en repa, och att centrum på tavlan är oxiderad, jag tar därför bilder på detta och påpekar till Tigerrrr att detta inte är acceptabelt utan han får ta retur på klockan.
Vi vet ju alla att mycket av värdet på en äldre klocka sitter i tavla och dess skick.
Detta mottogs ej helt felfritt utan jag fick pusha på flertalet gånger innan det slutligen accepterades. I detta så har säljaren varit ganska dålig på att svara på SMS/meddelande (ja jag förstår att man har ett liv utanför KS osv, men fyra, fem meddelande att få respons på vissa frågor är ej ok i min värld) - Jag fick en kollega som bor i Göteborg att möta upp säljare för att lösa affären, då ställer säljaren in när det är mindre än 1h kvar till utsatt möte. Min kollega har alltså tagit sig till stan under arbetstid och får därför vända hem...
Nästa försök så lyckades jag få ihop en ny tid där bytesaffären kunde bli reverterad, den lyckades men pengarna för mellanskillnaden kom först idag, några dagar senare.
Affären initierades den 19 maj, men är slutförd först idag, jag påpekade bristerna på klockan den 23 eller 24 maj (när jag fick klockan i handen)
Säljaren tyckte också att jag brutit ett överenskommet avtal eftersom att jag ville returerna klockan - jag ansåg att den typen av fel SKA beskrivas tydligt och eftersom detta ej gjorts ska den returneras.
Jag kommer personligen inte göra affär med denna herre igen.
Bild på oxidering i centrum av klockan och repa på glaset.
![]()
![]()