Jag har tidigare haft mina klockor i tre mindre lådor vilket jag upplevt som omständligt; det har ofta slutat med att de klockor som använts mest för stunden legat på översta hyllan i garderoben. Just i garderoben är för övrigt den plats där jag oftast väljer klockan för dagen i samband med val av klädsel. Jag har därför landat i att jag vill ha en mera stationär lösning av klockförvaring i garderoben. Så, med stor inspiration från
@Wahre, så byggde jag en egen låda anpassad efter mina behov:
En enkel träkonstruktion till låda. Inredningen är plywood som klätts med sammetstyg; de båda grövre avdelarna sitter skruvade fast och själva fackindelningen sitter fast i spänn. Kuddar i två olika bredder, 45 resp 54mm, direkt från Kina. I det bakre facket ska jag bygga inredning för bandförvaring, fyra fack i två våningar tänker jag mig. Den större vänstra facket lär fyllas med diverse bra-att-ha. En lådfront ska också monteras men jag kan inte bestämma mig för om den ska vara vit för att smälta in i själva garderoben eller om det vore kul med något annat. Tror jag lagt ca 300kr totalt för lådbeslag och tyg, virket var spillbitar jag hade hemma.
Tack alla i tråden för inspirationen; hoppas jag i min tur kan bidra till att inspirera någon annan!