• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Timextråden

A94CB321-87E7-42F8-A234-41A421601858.jpeg

Timex och Citizen är "nya" Seiko. Medan Seiko typ dubblat priserna utan att höja kvalitét har Citizen de senaste åren släppt riktigt bra klockor för bra priser som Zenshin och Tsuyosa. Timex har växt också rejält.

Beställde just denna från Amazon. Står "anländer mellan 31 augusti till 2 september" och på den andra färgen leverans 2027. De brukar skriva typ ett halvår framåt på sånt som är på väg in i lager men de inte fått än. Har stått 2027 på vita fram tills idag när jag tänkte beställa från en annan sida. Men var mindre än halva priset mot den sidan jag just tänkte beställa ifrån och har bra erfarenhet av Amazon om det skulle krångla. Hoppas jag får den senast 2 september nu då bara och förhoppningsvis ännu tidigare.
22325.jpg
Kan inget annat än hålla med där om Citizen. Tsuyosan e riktigt vass och nu när vi ändå håller på så kan jag heller inte sluta dra paralleller mellan GS och "The Citizen" klockorna. Minns när man kunde köpa en GS med 9f ny för 18k vilket man får en The Citizen för idag.

Kan inget annat än hålla med där om Citizen. Tsuyosan e riktigt vass och nu när vi ändå håller på så kan jag heller inte sluta dra paralleller mellan GS och "The Citizen" klockorna. Minns när man kunde köpa en GS med 9f ny för 18k vilket man får en The Citizen för idag.
Så är det. Jag har typ övergett Seiko för Citizen. Beställde förvisso en Seiko nyligen men säljaren hade felaktigt uppe den på sidan så den var slut i lager. Riktigt irriterande men nu när jag inte får tag på den Seikon jag ville ha så lutar det åt en Tsuyosa small seconds grå istället. Som komplement till min blå Zenshin 60 jag redan äger. Håller med om GS vs Citizen med deras HAQ-klockor också. Köper hellre en Citizen då om jag vill ha en HAQ och sparar typ 10.000kr. Aja nu blev det off topic.

Timex har också steppat upp. Är väl de och Citizen som gjort bäst ifrån sig senaste typ 2-3åren i det lägre prissegmentet. Även om det är en billig plastklocka som tydligt tar inspiration från Casio så är jag riktigt sugen på att få min Artemis som jag postade ovan. Den har funnits på Amazon länge men stått leverans ett halvår framåt som de brukar lägga in på Amazon när det är osäkert på när de får in i lager och kostat runt 850kr. Så tänkte jag köpa den från en utländsk sida istället och då hade priset blivit typ 1100kr med frakt. Så kollar jag snabbt på Amazon och ser att de ändrat leveranstiden till 31 augusti (de gör ju så när de fått info. om att den är på väg i lager så hoppas jag får den ännu tidigare) och priset var plötsligt 553kr + att jag hade en rabatt där så blev 453kr istället för 1100kr men då får jag lite mer osäker leveranstid men det kan jag leva med när det var mindre än halva priset.

Tillbaka
Topp