• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips och diversetråd om Kaplans höstkvalitet

Psykel

Patek
En original Parking är premium, så kolla att inte Parking detaljerna är påmålade.
Enligt insidan på baklocket är det en ref E858, vilket är korrekt för Parking.
Edit: Tjyvat foto från google på en JLC E858. Samma tavla och boett.
Edit 2: Lumeplupparna ligger annorlunda ser jag nu. Kan fortfarande vara korrekt.
15275613_174130239720311_1842927078953975808_n.jpg

Edit 3: Katalogfoto på E858 utan Parking. Hmmm, hmmm... Verkar som det inte är helt legit! Går den billigt så kan det ju vara värt att leta reda på en korrekt alarmskiva och återställa till original, dock. Enligt google så kan det helt enkelt handla om att man har bytt alarmskivan mot en reservel till Parking.
jlc_image.3849693.jpg
 
Senast ändrad:

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Snart dags!

Förvånas över så många tidiga bud. Bara jag? Klockorna är inte ens visade och redan nu så budas det rätt friskt. Ivriga samlare eller mycket nya köpare som inte riktigt har koll? Toklåga utrop?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Prövar slänga ut en krok här också. Intresserad att sätta ett bud på en klocka men har inte möjlighet att vara på visningen. Nån som kan tänka sig att kolla på den åt mig? PM:a isf.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Prövar slänga ut en krok här också. Intresserad att sätta ett bud på en klocka men har inte möjlighet att vara på visningen. Nån som kan tänka sig att kolla på den åt mig? PM:a isf.
Jag är på väg till deras visning nu ikväll så hör av dig om du inte fått veta det du vill veta än så kan jag ta en titt på den.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ni som har mer erfarenhet av klockkvalitéer än mig, varför finns det några "okvalitativa" klockor med?
Typ dam-Argonauten känns väl ett kliv ned, NOS eller ej? Tänkte på någon till också.
Giorgios har förklarat det med att han vill att auktionen skall vara tillgänglig för många oavsett plånbok och smak, objekten skall vara speciella men har man inte miljoner till en PN så ska man ändå kunna hitta något.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Giorgios har förklarat det med att han vill att auktionen skall vara tillgänglig för många oavsett plånbok och smak, objekten skall vara speciella men har man inte miljoner till en PN så ska man ändå kunna hitta något.
Låter ju å ena sidan bra, fast de har väl lilla klockor för sådant?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Låter ju å ena sidan bra, fast de har väl lilla klockor för sådant?
Nu tänker du på damuret specifikt eller? Personligen tycker jag att det känns roligt att gå på en auktion där det blandas, och jag vet att lilla jag har möjlighet att buda på flera objekt, men jag tycker samtidigt det är roligt att de har speciella objekt som man har möjlighet att titta på. Jag hade personligen stannat hemma om det hade handlat om klockor i prisklass 100k och uppåt. Nu är det ju också en happening kring detta som ramar in upplevelsen vilket också känns kul. Middagen som @Gummo och @Weasel anordnat tidigare har också varit en stor anledning till att jag gått då man träffar folk med så mycket kunskap och roliga objekt. Ibland har vissa budat hem en klocka och man har då fått möjlighet att titta lite extra. Jag är osäker på om det blivit något liknande om man haft antingen för exklusiva objekt eller gått åt andra hållet sas. Kanske inte riktigt svar på din fråga, men det är lite så jag tänker.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag tittade i katalogen nu, och inser att, ja, det var främst det. Lite gubb-tjurigt av mig, inser jag. :oldman:
Jag tycker också att spridning är kul, och de klockor som jag rimligtvis skulle kunna/vilja köpa gör ju absolut att det blir roligare att kolla in auktionen.

Det jag "far efter" är kanske mest begreppet kvalitet? Vad som räknas dit, typ.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ni som har mer erfarenhet av klockkvalitéer än mig, varför finns det några "okvalitativa" klockor med?
Typ dam-Argonauten känns väl ett kliv ned, NOS eller ej? Tänkte på någon till också.
Senaste åren brukar de ha ett gäng lite udda NOS-klockor med som kanske inte har så stort värde eller annars skulle vara intressanta. Håller väl med @Zacke att det kan vara lite kul. Svårt att fylla en hel katalog med bara "outstanding fine watches" som hos de stora i ute i världen här uppe i norr (och kanske inte eftersträvansvärt). Vi får va nöjda med en och annan fin-speedy och några daytonor som drar iväg. Sen har ju Kaplans många klockauktioner under ett år och flera objekt skulle väl gå att flytta från Kvalitén till Klockor och tvärtom. Exakt vad kvalitetsbegreppet innefattar är kanske inte helt tydligt om man lyfter ut och skärskådar vissa enskilda objekt. De flesta normala människor skulle väl inte tycka att detta ser ut som en kvalitetsklocka?
upload_2017-11-9_9-23-35.png
 
Senast ändrad:

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Senaste åren brukar de ha ett gäng lite udda NOS-klockor med som kanske inte har så stort värde eller annars skulle vara intressanta. Håller väl med @Zacke att det kan vara lite kul. Svårt att fylla en hel katalog med bara "outstanding fine watches" som hos de stora i ute i världen här uppe i norr (och kanske inte eftersträvansvärt). Vi får va nöjda med en och annan fin-speedy och några daytonor som drar iväg. Sen har ju Kaplans många klockauktioner under ett år och flera objekt skulle väl gå att flytta från Kvalitén till Klockor och tvärtom. Exakt vad kvalitetsbegreppet innefattar är kanske inte helt tydligt om man lyfter ut och skärskådar vissa enskilda objekt. De flesta normala människor skulle väl inte tycka att detta ser ut som en kvalitetsklocka?
upload_2017-11-9_9-23-35.png
Älskar rosten på visarna! Underbart!
 
Topp