• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips och diversetråd om Kaplans höstkvalitet

Senaste åren brukar de ha ett gäng lite udda NOS-klockor med som kanske inte har så stort värde eller annars skulle vara intressanta. Håller väl med @Zacke att det kan vara lite kul. Svårt att fylla en hel katalog med bara "outstanding fine watches" som hos de stora i ute i världen här uppe i norr (och kanske inte eftersträvansvärt). Vi får va nöjda med en och annan fin-speedy och några daytonor som drar iväg. Sen har ju Kaplans många klockauktioner under ett år och flera objekt skulle väl gå att flytta från Kvalitén till Klockor och tvärtom. Exakt vad kvalitetsbegreppet innefattar är kanske inte helt tydligt om man lyfter ut och skärskådar vissa enskilda objekt. De flesta normala människor skulle väl inte tycka att detta ser ut som en kvalitetsklocka?
upload_2017-11-9_9-23-35.png
Någon som har sett den live? Noterar att den redan är uppe i 110ykr och även om boetten ser väldigt ärlig ut så sitter ju extremt mycket av värdet i tavlan och den ser inte helt fräsch ut på bilden (1/10 enl Kaplans)...

Någon som har sett den live? Noterar att den redan är uppe i 110ykr och även om boetten ser väldigt ärlig ut så sitter ju extremt mycket av värdet i tavlan och den ser inte helt fräsch ut på bilden (1/10 enl Kaplans)...
Har man tex en brun meters first tavla lös så är det ett roligt projekt. Alternativt en bra tavla i en dålig boett. Annars är priset helt bananas. :)

Fint resultat på 2998. Tror det är ett bra köp.

Allt som allt så måste auktionen varit jättelyckad för Kaplans. Bara två återropade objekt och ett fantastiskt resultat på PN. Skoj! :)

Nu när jag ser på klockan, de ej symmetriska groparna i ringen, sjukt störande. Fast modellen stenhård.
image.jpg

Senast ändrad:
Överslag på hur mkt provis Kaplans drog in idag??? 6-700k??
Får det till dryga miljonen i köparprovision. Det enda som sänker provisionen är väl sista speedyn och PN. Annars 20%.

Räkna sedan provision åt andra hållet där det säkert förhandlats friskts så kanske de tot drog in 1.5? Jag kanske har en tankevurpa och räknar fel?

Nu när jag ser på klockan, de ej symmetriska groparna i ringen, sjukt störande. Fas modellen stenhård.
image.jpg
Det hade jag inte tänkt på men nu när du säger det så är riktigt störande. Nu var jag inte på riktigt intresserad av att köpa den (ska inte lägga mera pengar på klockor för tillfället) så gjorde ingen djupare undersökningar av den men tittade runt lite av vad som finns för info om modellen på internet och jag gillade den, fram till jag läste ditt inlägg.

Får det till dryga miljonen i köparprovision. Det enda som sänker provisionen är väl sista speedyn och PN. Annars 20%.

Räkna sedan provision åt andra hållet där det säkert förhandlats friskts så kanske de tot drog in 1.5? Jag kanske har en tankevurpa och räknar fel?
Just det, glömde dubbelprovisionen.......kan tycka att det är ganska grisigt......men hey....visst har K visat sig vara en stabil plattform...

Just det, glömde dubbelprovisionen.......kan tycka att det är ganska grisigt......men hey....visst har K visat sig vara en stabil plattform...

Grisigt eller ej, auktionsgrenen visar alltjämt röda siffror allt som oftast.
Men absolut - det kan ju sticka lite i ögonen att ta betalt x2 på en vara som man inte ens äger.

Som ren säljare verkar det närmast ha kunnat löna sig att köpa upp hela Bukowskis katalog (Speedmastern undantagen) och lämna in hos Kaplans för försäljning.
Känns som att det blir Kaplans som står för de riktiga kvalitetsauktionerna framöver, med SAV som liten outsider.
Bukowskis kan omöjligen vara nöjda - bortsett från redan nämnda "världsrekord"?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp