• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på bästa AD för Omega i Stockholm...

HK1

Breitling
Ska köpa en ytterligare Speedmaster i veckan som kommer och undrar vad Ni har för tips, egna erfarenheter av bästa AD i Stockholm... kanske inte minst vad gäller viljan att ge ett attraktivt kostnadsförslag.
Har varit runt hos några med varierande resultat, kanske inte minst vad gäller serviceanda och kunskap (ingen nämnd, ingen glömd) ... Bra slutpris är ett +, men framförallt vill jag ha en seriös produkt i oöppnad förpackning.
 

Leiflicious

Cartier
Min erfarenhet är att Franks har alltid varit vänliga och gett mig prisbilder som kunnat mäta sig med chrono24-gråhandel så de kan vara värda ett besök. Bo Berggren har också alltid varit väldigt hövliga, men har ej diskutera pris där så det kan jag inte uttala mig om. Min uppfattning är dock att den del av personalen som främst är riktad mot turisterna generellt sett har en något lägre kunskapsnivå än vanliga personalen så jag tror ens bemötande osv. beror mycket på vem som står i butiken just nu.
 

HK1

Breitling
Tack för tips! Bo Berggren Ur var väldigt trevliga, absolut. Ska besöka Franks. På annat ställe hade de nämligen väldigt ung personal, en som inte ens visste vilken modell jag frågade efter... kändes lite trist.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Slår ett slag för Eriksson, mest för att jag träffat en av dem privat på en klock-GTG och karln var så förebannat trevlig att jag gärna ger honom kudos.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Generellt sett inte så uppskattat när man glider runt och frågar efter bästa pris. Butikerna fattar att du går till nästa butik och försöker där också.

Bestäm dig för den butiken som ger dig bäst feeling och så förhandlar du till en nivå du känner dig bekväm.
 

HK1

Breitling
Generellt sett inte så uppskattat när man glider runt och frågar efter bästa pris. Butikerna fattar att du går till nästa butik och försöker där också.

Bestäm dig för den butiken som ger dig bäst feeling och så förhandlar du till en nivå du känner dig bekväm.
Tänker nog lite så också, en vettig tanke. Priset tänker jag att man diskuterar där man sen också är beredd att göra affär direkt.
 
J

Jimmy042

Guest
Generellt sett inte så uppskattat när man glider runt och frågar efter bästa pris. Butikerna fattar att du går till nästa butik och försöker där också.

Bestäm dig för den butiken som ger dig bäst feeling och så förhandlar du till en nivå du känner dig bekväm.

Fast varför ska man bry sig om vad personalen i butiker tycker och tänker? Jag går dit för att köpa en produkt, kan sen någon annan erbjuda mig ett lägre pris så går jag dit istället. Går ju inte dit för att skaffa vänner, eller tänker jag helt fel?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Fast varför ska man bry sig om vad personalen i butiker tycker och tänker? Jag går dit för att köpa en produkt, kan sen någon annan erbjuda mig ett lägre pris så går jag dit istället. Går ju inte dit för att skaffa vänner, eller tänker jag helt fel?
Med det där tänket så kan man ju lika gärna skita i att köpa butiken till att börja med, gråhandel lär ju vara billigare. Och du ska ju ändå bara köpa en produkt.

Handlar inte om att skaffa vänner, men du kan ju fundera på vem som får bäst pris - stamkunden eller hen som ringer runt och jagar % ;)
 
J

Jimmy042

Guest
Med det där tänket så kan man ju lika gärna skita i att köpa butiken till att börja med, gråhandel lär ju vara billigare. Och du ska ju ändå bara köpa en produkt.

Handlar inte om att skaffa vänner, men du kan ju fundera på vem som får bäst pris - stamkunden eller hen som ringer runt och jagar % ;)

Jag skulle faktiskt gissa på att den som letar runt får bäst pris, för när man väl hittat billigaste säljaren så blir man stammis där ;)
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Köpt flera klockor (originallänkar mm) på Franks Ur.
Alltid trevligt bemötande och fått bra priser. Har även haft garantireparationer både på Omega och Zenith och allt har utförts mycket proffsigt och utan extra dröjsmål med trevlig service (själva åtgärdandet har ju skett i Schweiz hos resp. tillverkare).
 
Topp