• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på bra beater?

Bumpar/lånar denna tråden lite då jag kört fast..
Vill ha en ny beater, kör en G-shock för tillfället men den är lite väl plastig och saknar känslan av en ”riktig klocka”.
Krav:
-Quartz
-Max 43mm
- Budget 1-10k
-Stryktålig

Kört skx både 007/009 och gillar dem men vill dock ha Quartz nu, gärna en något tunnare klocka också..

Tips?
Back bak i denna rätt korta tråd.
Brittiska Nite; modellerna Icon T100 eller Hawk T100.
Icon: en beater i metall. Dock inte sååå tunn.
Hawk: en grym beater i komposit/polycarbonate (lätt satan).
Da shit!

Bumpar/lånar denna tråden lite då jag kört fast..
Vill ha en ny beater, kör en G-shock för tillfället men den är lite väl plastig och saknar känslan av en ”riktig klocka”.
Krav:
-Quartz
-Max 43mm
- Budget 1-10k
-Stryktålig

Kört skx både 007/009 och gillar dem men vill dock ha Quartz nu, gärna en något tunnare klocka också..

Tips?
Marathons General Purpose kanske? Finns både kvartsare och mekanisk:)

Håller med om Orient. Hade en Orient Ray (1st gen). Gillade den spec. pga dess "konstiga" day-pusher. Fick den att stå ut från massan. Dessutom kan man hitta dom grymt billigt ifall man söker efter begagnade, säkert svårt att hitta som "nya" nåmera. Bra storlek, neutral design, vattentät! Lite egen design på köpet så tycker jag att det formar ett perfekt paket för en bra beater!
Länkar en självgjord video som jag gjorde om klockan ifall någon är intresserad att kika in på ämnet!:)

Sinn 104 borde fit the bill. Annars är carerra 5 typ den bekvämaste klockan man kan ha på sin arm tack vare boettformen. Känns kusligt välbalanserad.

Tappade en visare på min DJ när jag bankade ner ett järn i backen. Använder denna klocka till allt men tänkte införskaffa en riktig beater att ha till jobbet. Jobbar som utsättare så 9/10 dagar är det inget tufft jobb, men vore skönt att ha något man slipper tänka allt för mycket på. Är sugen på en inox till detta ändamål. Har ju sett jablas tråd, men tänker på urverket lite halvt långsiktigt de gånger man slår i någonting stumt tex. Borde eg satsa på Quartz tror jag

Tappade en visare på min DJ när jag bankade ner ett järn i backen. Använder denna klocka till allt men tänkte införskaffa en riktig beater att ha till jobbet. Jobbar som utsättare så 9/10 dagar är det inget tufft jobb, men vore skönt att ha något man slipper tänka allt för mycket på. Är sugen på en inox till detta ändamål. Har ju sett jablas tråd, men tänker på urverket lite halvt långsiktigt de gånger man slår i någonting stumt tex. Borde eg satsa på Quartz tror jag
Inox finns även som quartz. ;)

Jag har rätt varierande jobb och kör lite olik klockor beroende på vad har gör men de som används mest är:
- Suunto Fitness 3
- Casio iluminator
- Seiko SKX009
- Certina DS Podium

Tycker mest om Seikon:)

Tjena! Kapar lite i Beatertråden jag oxå (ber om ursäkt i förväg)
Funderar på en beater jag med då mina andra urverk är något för dyra för att ha med å grotta i skogen/garaget. Gillar TH’s ur, vad tror ni om denna?
E9506F28-0842-448D-A0A8-8425E30B5777.jpeg

Seiko SKX007 och så slänger du på ett band från strapcode
alt. Hamilton Khaki King eller Field

Tillbaka
Topp