• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på bra beater?

Ja, precis. Är beater något annat?
En beater är som sagt en oömtålig klocka man tar på sig när man är rädd om sina andra klockor. Tänk G-shock. Tåligt som fan men kanske inget man bär på ett bröllop.. ;)
Beroende på hur mycket stryk man tänker utsätta den för kan man givetvis välja en lite finare beater om man vill men grundtanken är att den ska vara tålig och billig.

Om den inte behöver tåla så mycket spö är det fullt rimligt att ha en beater som GADA men det är inte riktigt samma sak.

Absolut, betydligt billigare ägandekostnad jämfört med automat men det kan ändå vara värt att nämna så att man inte får en chock när det väl är dags då de flesta säkert förväntar sig ett vanligt batteribyte för 150kr. Har för mig att det beror på att boetten är oljefylld och att det som du säger därför krävs att man tömmer den på olja osv. vilket gör att kostnaden drar iväg.

Har hört att de haft en del problem med dessa oljefyllda boetter men det kanske inte är särskilt vanligt förekommande? Kan vara värt att kolla upp innan köp i alla fall.
Stämmer. Den är oljefylld, det är hemligheten bakom varför den är i särklass avseende läsbarhet.
Stämmer också att det varit problem med att de äldre har fått en bubbla inne i klockan. Inte så kul. Dock har justeringar gjorts i konstruktionen under förra och även i början av detta år, så nu är problemet borta enligt Sinn. Alltså kan man köpa begagnat från i år om man vill. Eller nytt.

Köpte du på deras sida? Hur gick betalningen och ungefärlig tid för leveransen?
Är sugen på denna: https://www.nitewatches.com/gb/store/alpha209t100blue
Jag uppfattar deras lume som riktigt bra, stämmer det?
I min värld är deras lume groteskt bra. Vågar påstå att ingen slår deras T100-klockor.
Många av deras klockor har valet blå lume eller grön lume. Den blå är ngt dovare och den gröna ngt starkare.
Har haft flera Luminoxar. Sålt alla ...
Beställde på hemsidan i lördags. De skickade den idag måndag. Jag har den imorrn tisdag!!!
Hemsidan perfekt. De har t.o.m. börjat med Klarna.
Har som sagt Icon T100 och en Hawk T100. Da shit!

I min värld är deras lume groteskt bra. Vågar påstå att ingen slår deras T100-klockor.
Många av deras klockor har valet blå lume eller grön lume. Den blå är ngt dovare och den gröna ngt starkare.
Beställde på hemsidan i lördags. De skickade den idag måndag. Jag har den imorrn tisdag!!!
Aldrig hört talas om. Lite stor men det är ju den typen av klocka. Var in och kollade och som jag uppfattar det är det smartare att köpa på gummit och samtidigt beställa länken på sidan isf tvärtom. Om man nu vill ha båda alternativen. Brukar vara tvärtom.

Senast ändrad:
Låter bra! Inväntar din bedömning av den nya Alphan. :rolleyes:

Aldrig hört talas om. Lite stor men det är ju den typen av klocka. Var in och kollade och som jag uppfattar det är det smartare att köpa på gummit och samtidigt beställa länken på sidan isf tvärtom. Om man nu vill ha båda alternativen. Brukar vara tvärtom.
Precis så gjorde jag.
10% på köpet om man tillhör polis- räddning- eller militär.
Nite levererade G10or till brittiska SAS.
Funnits ett bra tag.

Låter bra! Inväntar din bedömning av den nya Alphan. :rolleyes:
Nite dag.jpeg
Nite natt.jpeg

Kolla stora paketöppningstråden.
(https://klocksnack.se/threads/den-stora-paketöppningstråden.23957/page-755#post-3059584).
Men ja, jag gillar det jag ser!
Lär väl lägga en liten riktig recension i tråden om micro-brands!

Behöver råd, budget max 7k helst mindre är ute efter något som fungerar när man är med barnen och som kan ta lite smällar och behandlas mer oömt utan att på en gång se ut som ett härjat vrak. Ett komplement till min GS, Zenith etc.

Har kikat lite på CWC (SBS samt den vanliga), Ginault, och nu även MM200. Jag kanske missar något som är bättre lämpat och vill även ha era tankar på de jag tittat på hittills.

Behöver råd, budget max 7k helst mindre är ute efter något som fungerar när man är med barnen och som kan ta lite smällar och behandlas mer oömt utan att på en gång se ut som ett härjat vrak. Ett komplement till min GS, Zenith etc.

Har kikat lite på CWC (SBS samt den vanliga), Ginault, och nu även MM200. Jag kanske missar något som är bättre lämpat och vill även ha era tankar på de jag tittat på hittills.
Låter som att du vill ha automatiskt? Annars är ju G-shock en given kandidat. En modern Mudmaster kanske?
Har du GS idag, så skulle jag personligen vrida mig i plågor över att sätta en SKX på handleden, men annars finns det alternativet också.
Annars skulle jag säga att jag tycker att du hittat rätt med CWC. Den är ju gjord för det du vill göra, dvs leva livet, utan ställa dig på pottkanten. Finns t o m ett par på K&S.

Med barn smyger man ut och in i barnkammare och måste (alltid) veta exakt vad klockan - ”uppladdad” eller ej.
Då måste klockan ha T100-tritium.
En seriös förälder säkerställer detta.
Brittiska Nite.
Hawk T100.
upload_2019-11-17_8-42-49.png

upload_2019-11-17_8-43-29.jpeg

Bumpar/lånar denna tråden lite då jag kört fast..
Vill ha en ny beater, kör en G-shock för tillfället men den är lite väl plastig och saknar känslan av en ”riktig klocka”.
Krav:
-Quartz
-Max 43mm
- Budget 1-10k
-Stryktålig

Kört skx både 007/009 och gillar dem men vill dock ha Quartz nu, gärna en något tunnare klocka också..

Tips?

Vill ha en ny beater, kör en G-shock för tillfället men den är lite väl plastig och saknar känslan av en ”riktig klocka”.
Krav:
-Quartz
-Max 43mm
- Budget 1-10k
-Stryktålig

Kört skx både 007/009 och gillar dem men vill dock ha Quartz nu, gärna en något tunnare klocka också..

Tips?
Seiko Velatura eller Casio Edifice?

Krav:
-Quartz
-Max 43mm
- Budget 1-10k
-Stryktålig

Tips?
Det finns väl G-shock i metall också? Mindre plastig och mer känsla av "riktig klocka".

Tillbaka
Topp