Rickyrock81
Basic
Nu är det klart å betart! Hoppas sonen blir nöjd med detta framtida vintage-ur!
![]()
Fin klocka , blir han nog nöjd med.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är det klart å betart! Hoppas sonen blir nöjd med detta framtida vintage-ur!
![]()
Snygg och bra klocka!
Trevlig klocka, den där kommer han gilla!
Fin klocka , blir han nog nöjd med.
Vad kul att fler uppskattar den....kan ju inte bli fel nu va?Jag är ju Tissot fan så jag ger tummen upp!![]()
![]()
![]()
Nä tror den blir toppen! Tissot är bra grejer och i mitt tycke lite ovanligare än tex Seiko som är väldigt poppis här. Inget ont om Seiko, men Tissot känns lite bortglömt trots sin ärorika historia där tex Tissot och Omega var i paritet, och faktiskt delar verk många gånger.Vad kul att fler uppskattar den....kan ju inte bli fel nu va?![]()
Kände likadant trots en del velande....men resten av familjen var inne på ”klassiskt fabrikat” så efter din beskrivning så är vi än mer övertygade!Nä tror den blir toppen! Tissot är bra grejer och i mitt tycke lite ovanligare än tex Seiko som är väldigt poppis härg. Inget ont om Seiko, men Tissot känns lite bortglömt trots sin ärorika historia där tex Tissot och Omega var i paritet, och faktiskt delar verk många gånger.
Denna tycker jag du ska bekosta. Kostar något mer än budget, men lätt värt det.Squale gör ju jättefina dykare och antagligen roligare för en 19-åring än vissa andra tråkdykare no offense
Zackrissons ur har precis blivit svensk AD och vi får dessutom 25% rabatt där. En magisk blå 1521 kanske?
![]()
Tack för tipsen men Tissoten (heter d så?)är redan på väg...!Den finns dock på mesh. Vilket är snarlikt länk.
Tissoten funkar fint! Tissen om man vill vara VintagegubbmysigTack för tipsen men Tissoten (heter d så?)är redan på väg...!![]()
Haha, tissen...ja djävlars!Tissoten funkar fint! Tissen om man vill vara Vintagegubbmysig![]()
Sista T’t är ju stumt på franska så jag säger ”Tissåå”. Skyller på gymnasiefranskan.Tack för tipsen men Tissoten (heter d så?)är redan på väg...!![]()
....å jag har bara läst tyska så för mig är franska on y va!Sista T’t är ju stumt på franska så jag säger ”Tissåå”. Skyller på gymnasiefranskan.
Åter igen på franska; Tissåååås....å jag har bara läst tyska så för mig är franska on y va!
Men vad blir Tissot i pluralis då?
Tack, nu känns det redan bättre!Åter igen på franska; Tissåååås
Tissots, korrekt.Tack, nu känns det redan bättre!
...men stavas det som jag skrev ovan med eller är det långa å korta s hit och dit med?![]()
Hejs,
Hittade ingen tråd om detta ämne vid en snabb sökning men ni får gärna flytta den om den hamnar fel..!
Jag är alltså ute efter en lite bättre klocka till sonen i prisklassen 2-4000 kr.
Följande grundkriterier, om det är möjligt:
- Stållänk på stålboett
- Blå eller vit tavla med blå inslag
- Vattentät
- Dykare med bezel
- Gärna tachy-skala samt kronograf
- Automatur, ej quartz!
- Storlek runt 40-41 tror jag
- Gärna ny med full set men vintage går bra med!
Det han själv tittat på var en Stuhrling, tveksamt namn på en amerikansk klock-wannabe, men är de prisvärda? Såg gansk trevliga ut i alla fall!
Jag föreslog Geckota men de föll inte den unge herrn helt i smaken alls....
Tack på förhand!
Kikar du lite bakåt i tråden så ser du att klocka redan är inköptHamilton för trevliga klockor om du kan stretcha lite. Alternativt CWC. Annars Seiko eller Orient som redan påpekats. Seiko skx007 och 009 är trevliga.
Snygg och bra klocka!
Tack klockvänner!Trevlig klocka, den där kommer han gilla!
Njae, dom kom väl i nov-december med den nya loggan och urverket osv. Nu finns dom ju i alla tänkbara färger också
Dom går tydligen bra att modda också, det kan ju vara bra om man tröttnar på looken om några år![]()
![]()
Snygg med....ska visa sonen så får vi se!
Edit: Har även insett att vi måste höja prisbilden så nu är vi och nosar på 7 000 kr som max!![]()
Kikar du lite bakåt i tråden så ser du att klocka redan är inköpt....blev denna:
![]()
Tack!Ser nu att du redan köpt. D
En ser riktigt fin ut.
Tack!
Tror denna är direkt jämförbar med motsvarande Certina och normalpris är 7600 kr och vi los den för 5992!![]()
Faktiskt ingen aning...står bara "Tissot Calibre Powermatic 80" i specen som jag hittat!?Sitter väl ETA urverk i båda om jag förstått det rätt.
Powermatic 80 är ett ETA-verk som nyttjas av de flesta instegsmärken i koncernen. Bra grejer, vad jag förstår.Faktiskt ingen aning...står bara "Tissot Calibre Powermatic 80" i specen som jag hittat!?
Tissot har inga egna verk då menar du då? Jag uppdaterade mitt föra inlägg ovan och där tolkar man det ju som Tissot gör nåt eget istf använda ETA?Powermatic 80 är ett ETA-verk som nyttjas av de flesta instegsmärken i koncernen. Bra grejer, vad jag förstår.