• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på racing/pilot klockor?

Rixard

Cartier
Skulle gärna se den på brunt läderband! Inget du kan fixa bild på :angel:
Min enda synd, var med på en kickstarter klocka när det begav sig. Dock tycket jag Nezumi gjort bra ifrån sig med att skapa en egen identitet och deras nya klockmodeller är faktisk helt ok.

Screenshot_20171001-202122~01.png
 

Rixard

Cartier
Din enda synd? Helt ok? Tycker faktiskt dom håller riktigt bra kvalité..
Nja, den kickstarter klockan jag fick är just helt ok avseende kvalitet men inte mer. Missförstå mig inte, jag tycker den är riktigt fin men min har allt sina kvalitetsproblem. Men det var ju kickstarter så det är säkert fixat eventuella kvalitetsproblem de hade då.
 

Code

AKA Vincent B
Nja, den kickstarter klockan jag fick är just helt ok avseende kvalitet men inte mer. Missförstå mig inte, jag tycker den är riktigt fin men min har allt sina kvalitetsproblem. Men det var ju kickstarter så det är säkert fixat eventuella kvalitetsproblem de hade då.

Aha ok vad hade din för problem? Säkert gjort nyare versioner. Menar Nezumi släpper sin 5:e gen av Voliture nu snart...
 

Rixard

Cartier
Aha ok..iallafall inga problem på min..
Det förvånar mig inte. Det var säkert en lägre tröskel på kvalitetskontrollen under kickstarter projektet än var de har i sin nuvarande produktion. Du har köpt en jättefin klocka och har all anledning av att vara nöjd! Jag har inga planer på att avyttra min. Dock har jag en tendens att köpa på mig mer klockor än jag gör mig av med. Alla De flesta klockor har sin charm :)
 

Daniel M

Breitling
Nezumi har utvecklat en mekanisk version av Voiture.
När den släpps (vilket jag hoppas att de gör) så lär jag trycka på köpknappen snabbare än Hin Håle:).


Daniel
 

Daniel M

Breitling
Haft denna i 3 veckor nu. Nezumi Voiture. Måste bara säga WOW. Verkligen nöjd. Har grym "finish" och grymt skönt läderband. Seikos VK63 meca quartz urverk. Håller tiden grymt bra. LÄTT VÄRT PENGARNA! Kolla in Nezumi studios hemsida..
20171001_180932.jpg
20171001_180852.jpg
20171001_180746.jpg
20171001_180734.jpg
20171001_180718.jpg

Riktigt cool! Den ser ut att dofta blyad bensin och det vattnas i mina mungipor.

Jag lyfter på hatten & höjer mina tummar.:)


Daniel
 

Code

AKA Vincent B
Riktigt cool! Den ser ut att dofta blyad bensin och det vattnas i mina mungipor.

Jag lyfter på hatten & höjer mina tummar.:)


Daniel
Ja, tack riktigt nöjd faktiskt. Och om dom släpper en automat kommer dom säkert lägga i NH35 urverk eller Miyota. Med ETA lär det bli dyrare. Nöjd med Seikos vk63. Får ju lite automat känsla och mindre huvudvärk ang service.. .
 

Code

AKA Vincent B
En liten rättelse Ang Nezumi. Nezumi är tydligen designat i Sverige men produceras någon annanstans. Och lädret är både fr Sverige och Italien..
 
Topp