• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på racing/pilot klockor?

Code

AKA Vincent B
Hej!
Har ni bra tips på racing/pilot klockor som liknar dom på bilderna? Tänkt och användas som beater så inte så dyrt. Ca mellan 5000-9000kr. Sett många , men nästan alla är quartz, skulle vilja ha automat. Några Tips? Har ni någon som liknar till salu kan ni väl skicka iväg ett pm. Ska VARA helst med racing läder
tissot-prs-516-chronograph-automatic-men_s-watch-t100.427.16.051.00_4.jpg
9c6803274c721e17ff408e61933ba090--pilots-swiss.jpg
alpina-3.jpg
Alpina_Chrono_GMT_AL-750LBR5FBAR6_PR_31.jpg
Oris-Calobra-watch-2.jpg
oris-auto-watches.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Orisarna är också automat. Menar om någon vet någon klocka som liknar dom som är billigare och automat..
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Såpass? Skulle aldrig köpa en Tissot för det priset.
Inte? Tycker att dom har roliga designs, dugliga urverk och trevlig historia även om det finns annat roligt i den prisklassen så är det väl inte helt fel att köpa en Tissot I den prisklassen? Även om Tissot kanske är bäst i dom lägre segmenten så kan dom ju fortfarande göra en dyrare klocka och vara lagom prisvärda?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker att du skall undvika automat i den prisklassen, inte minst för att det begränsar urvalet drastiskt. Det finns massor sv sjyssta racingkronografer med kvartsverk, inte minst de med Seiko VK63 MecaQuartz där kronografvisaren ser rör sig lite som på en automat.
Kolla t.ex Straton, Autodromo som jag tror båda använder seikoverket. Det finns också andra mikromärken som gör det. Kolla också Christopher Ward som har sjyssta kronografer.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Annars Tissot PRC 200 Automatic Chronograph. Kan köpas ny för under 10K. Kan inte gå i god för kvaliteten dock.

IMG_1604.JPG
 

Code

AKA Vincent B
Jag tycker att du skall undvika automat i den prisklassen, inte minst för att det begränsar urvalet drastiskt. Det finns massor sv sjyssta racingkronografer med kvartsverk, inte minst de med Seiko VK63 MecaQuartz där kronografvisaren ser rör sig lite som på en automat.
Kolla t.ex Straton, Autodromo som jag tror båda använder seikoverket. Det finns också andra mikromärken som gör det. Kolla också Christopher Ward som har sjyssta kronografer.
Precis dom jag kollat in..
 

Code

AKA Vincent B
Dom här har jag kollat in. Som har Seikos vk65 Meca quartz. Betyder att hälften är mekanisk (kronografen) och resten quartz. Vad tycker panelen? Men osäker om jag gillar så fyrkantiga hmm..
image_d22908f2-39e9-431e-9a83-23136ab8723d_1024x1024.jpeg
image_4a841e0b-950b-4160-97ba-9e016aaa9670_1024x1024.jpeg
File_2017-02-16_16_22_25.jpeg
image_088b9660-535c-4ac1-9467-58c6de2a32dd_1024x1024.jpeg
orange-c1-on-many-holes2_1.jpg
v03-lifestyle_2.jpg
Product-Track-Black-Red-0000-Layer-2.jpg
Product-Track-Black-Red-0001-Layer-1.jpg
Product-Track-Black-Red-0003-Black-Red-Detail-Strap-1.jpg
Product-Track-Black-Silver-0000-DSC00642.jpg
Product-Track-Black-Silver-0004-Black-Strap-1.jpg
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tror inte man får mycket till klocka om det ska vara automatiskt, chrono och nytt i den prisklassen tyvärr. Skulle satsat på quartz alternativt något begagnat. Speedmaster racing ovan borde ju gå att få för 10-13. Runt där och kanske lite mer borde man få en Breitling quartz chrono också.
 

Code

AKA Vincent B
Tror inte man får mycket till klocka om det ska vara automatiskt, chrono och nytt i den prisklassen tyvärr. Skulle satsat på quartz alternativt något begagnat. Speedmaster racing ovan borde ju gå att få för 10-13. Runt där och kanske lite mer borde man få en Breitling quartz chrono också.

Den här går för ca 17k ny...skulle vara bra om nån sålde den beggad.. men Seikos v65 Meca urverk funkar också..om jag hittar nån snygg..
tissot-prs-516-chronograph-automatic-men_s-watch-t100.427.16.051.00_4.jpg
 
Topp