+1 på den!Testa Piga på Eriksberg. Toppklass!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1 på den!Testa Piga på Eriksberg. Toppklass!
Har bokat bord på två ställen jag är sugen på att testa själv inför en dejt om ett tag, Bord 27 och Puta Madre. Vilken är bäst för ändamålet?
Kan det vara Hing Wa?Var käkar man bäst dumplings i Göteborg?
Lindholmen street food market, något att hänga i granen?
Mr P.Tips på bra barer för fördrink? Middag på SK Mat & Människor så något i krokarna.
Slår ett slag för ett glas vin på Le Comptoir. Annars Mr P.Tips på bra barer för fördrink? Middag på SK Mat & Människor så något i krokarna.
HozeSushi. Var äter man den bästa?
Tack. Missade detaljen att det gäller en lunch eller åtminstone eftermiddag.
Folk gillar Takame. Jag gillar Hyaku i gamlestan. Kommer inte på några fler just nu.Tack. Missade detaljen att det gäller en lunch eller åtminstone eftermiddag.
Vad är alternativet då?
Hyaku it is. Kan behövas innan och kanske Champagneprovning på Champagnebaren.Folk gillar Takame. Jag gillar Hyaku i gamlestan. Kommer inte på några fler just nu.
Låter som en trevlig dag! Akta finklockan i orten baraHyaku it is. Kan behövas innan och kanske Champagneprovning på Champagnebaren.
Tackar!
Där du kan köra en vanlig drop in - Geisha sushi. Annars Hoze.Sushi. Var äter man den bästa?
Köket på marmelad har sedan ett tid tillbaka lämnats och det gänget kör bulot i saluhallen.Bäst valuta för pengarna: Efessos taverna
Bäst schnitzel: Manfreds Brasserie
Bäst räkmacka: Heaven 23
Bäst italiensk: La cucina italiana
Udda: Stumari, georgisk restaurang (gamla Tidbloms lokaler i Olskroken)
Göteborgs Bästa restaurang: SK Mat och Människor
Överskattad: Bhoga, Epoque
Sugen på Biff Rydberg: Dinner 22
Min personliga favoritrestaurang: Magazzino
Andra grymma restauranger som är värda ett besök:
Toso
Bord 27
Barrique
Piga
Natur
Trattoria la Strega
Koizen
Bubblare: Syster Marmelad. Köket där togs över av gänget som styrde michelinstjärnerestaurangen på Upper House
Stämmer med min uppfattning, även om jag tycker att Bord 27 och liknande ställen är lite uttjatade. Wolfgang är lite konstigt, vad var mest drygt/nonchalant när ni var där?Bord 27.
Mycket, mycket bra! Käkade på lunchen. Hit återkommer jag mer än gärna. Maten och framförallt servicen fantastisk.
Mr P.
Vissa rätter goda och andra helt ok. Servicen sjukt svajig. Kommer inte att gå tillbaka.
Wolfgang vincafe.
Bra viner på glas och gott. Servicen katastrofal. Dryga och nonchalanta.
Champagnebaren.
Fanns inte så mycket kul på glas, desto mer på flaska. God mat, riktigt bra chark och ost. Lite svajig service.
Provningen på eftermiddagen var på en riktigt låg nivå, nybörjare. Samt att provningsledaren var inte påläst och "inövad".
Stranger.
Goda drinkar och mycket bra service.
De verkade inte prata med varandra. Gustaf Norén-wannabe i page pratade inte och verkade inte vilja vara där. Första gången han sa något var när han skulle ta beställning när den redan var tagen av en annan kille.Stämmer med min uppfattning, även om jag tycker att Bord 27 och liknande ställen är lite uttjatade. Wolfgang är lite konstigt, vad var mest drygt/nonchalant när ni var där?
Mycket värre än jag varit med om. Tycker generellt bara att dom är lite för slappa/coola killar, vilket avspeglar sig 100% i service och känsla.De verkade inte prata med varandra. Gustaf Norén-wannabe i page pratade inte och verkade inte vilja vara där. Första gången han sa något var när han skulle ta beställning när den redan var tagen av en annan kille.
Maten kom inte samtidigt, så efter att vi fick påpeka detta så skulle en av de pratsamma lösa det genom att ta ut tjejens mat. Så att vi fick varm mat samtidigt, sen gjordes inte detta ändå.
Tre gånger fick vi prata med två killar om var maten var och att vi vill äta tillsammans....
Vi gav upp, käkade var för sig, snabbt och gick därifrån.
Vem mer här har uppskattat Wolfgang Vincafé och vad uppskattade du varje gång?Har också uppskattat Wolfgang varje gång.
Jag uppskattar först och främst vinlistan. I övrigt trevlig miljö på lagom trafikerad gata. Maten helt ok sett till pris och personalen har gott och väl gjort sitt jobb.Vem mer här har uppskattat Wolfgang Vincafé och vad uppskattade du varje gång?