• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips på resväskor

Utseendemässigt har Tumin dock inte en chans!

Tycker tvärtom Tumi är klart snyggare! Lite ”tjock” dock..,
Jag gillar båda (uppenbarligen…), gillar rimowas klassiska design men tycker också att tumi lyckats få till något modernt och stilrent.
Rimowan är Cabin S, så den är smalare än vanliga Cabin. Tumin är international-storleken, så också den mindre men modellerad efter något andra bolag verkar det som.

Någon som har provat Nobl? De verkar väldigt duktiga på att övertyga internet generellt men undrar vad luttrade klocksnackare tycker?

De jag använder oftast som kabinväska är en Carl Friedrik och Rimowa twist. Båda har sin charm med bra lås, bra hjul och generellt lätta att packa men även för att rulla runt på flygplatser.

Rimowa är kanske inte prisvärda men ger ändå ett gott intryck och i slutändan kan jag leva med kostnaden då jag gillar utseendet.

IMG_1833.jpeg

De jag använder oftast som kabinväska är en Carl Friedrik och Rimowa twist. Båda har sin charm med bra lås, bra hjul och generellt lätta att packa men även för att rulla runt på flygplatser.

Rimowa är kanske inte prisvärda men ger ändå ett gott intryck och i slutändan kan jag leva med kostnaden då jag gillar utseendet.

IMG_1833.jpeg
Är de inte både rätt tunga? så att om man flyger med ett bolag som ev faktiskt skulle kolla vikten på ditt handbagage skulle du bara kunna packa dem halvfulla innan de trillade över 10kg spärren?

Jag flyger oftast med Skyteam (SAS, AF/KLM) eller Lufthansa gruppen med 8kg restriktion och måste erkänna att trots att jag ligger på ca 140-150 flygningar per år i relativt många år så har jag inte en enda gång vägt kabinväska endast incheckat de få gånger jag har med mig sportutrustning.

Så problemet är obefintligt för min del, osäker om det skulle vara en större begränsning om man flyger med Wizzair, Ryanair ev Norwegian eller andra bolag?

Ja de väger en del, går att komma ner lite i vikt med kompositväskorna men jag uppskattar känslan i dessa hellre.

Jag flyger oftast med Skyteam (SAS, AF/KLM) eller Lufthansa gruppen med 8kg restriktion och måste erkänna att trots att jag ligger på ca 140-150 flygningar per år i relativt många år så har jag inte en enda gång vägt kabinväska endast incheckat de få gånger jag har med mig sportutrustning.

Så problemet är obefintligt för min del, osäker om det skulle vara en större begränsning om man flyger med Wizzair, Ryanair ev Norwegian eller andra bolag?

Ja de väger en del, går att komma ner lite i vikt med kompositväskorna men jag uppskattar känslan i dessa hellre.
Har legat runt samma de senaste 15år sedan på samma bolag, aldrig fått handbagaget vägt eller ifrågasatt. Tror det är mer lågprislinjer den typen av kontroller sker på (men kan ha fel).

De vägde kabinväskor på Heathrow (T2 SAS) när jag åkte för några veckor sedan. Aldrig varit med om det där tidigare. Min Rimowa klockade in på 11kg men jag lyfte ur en taxfree-gin och flyttade lite grejer till datorväskan. Då vägde den under 8kg. Datorväskan vägdes aldrig men låg nog på något liknande. Inga problem sen, men jag måste säga att jag blev förvånad.

Kanske blir för OT nu men ang. diskussionen om vägning va handbagage tror jag tyvärr att vi kommer att se mer av den varan i Sverige/Europa. Särskilt när man läser att personalen i gaten får ersättning för varje för tung/stor väska man hittar…

Men med det sagt kör jag vidare med mina Rimowa när jag är ute och flyger :)

IMG_20160922_195431.jpeg

Kanske blir för OT nu men ang. diskussionen om vägning va handbagage tror jag tyvärr att vi kommer att se mer av den varan i Sverige/Europa. Särskilt när man läser att personalen i gaten får ersättning för varje för tung/stor väska man hittar…

Men med det sagt kör jag vidare med mina Rimowa när jag är ute och flyger :)

IMG_20160922_195431.jpeg
Nu är ju detta amerikanska lågprisbolag. Att Easyjet och Ryan’s personal skulle leta övervikt skulle nog inte förvåna här heller.
F ö är ju Rimowa och Explorer en riktigt bra kombo 👌

Nu är ju detta amerikanska lågprisbolag. Att Easyjet och Ryan’s personal skulle leta övervikt skulle nog inte förvåna här heller.
F ö är ju Rimowa och Explorer en riktigt bra kombo 👌

Ja att dessa fyra bolag väger kabinväskor är ingen skräll.
Vart dock aningen förvånad när Swiss gjorde det två gånger i ZRH.

Tillbaka
Topp