• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på tv-serie

Coronation Street, där har du nåt att bita i!! En så där 8000 avsnitt.....:eek:

Själv är jag totalt värdelös på serier, har nog inte sett en enda av alla som nämnts i tråden.:bookworm:
 

_jonte

Patek
Tre som jag inte tror nämnts än..
Sherlock, brittisk från 2010. Riktigt bra.
Hannibal, med Määäääds som är grym som alltid.
Miami Vice, kan ses om hur många gånger som helst.

För övrigt tycker jag the Wire var riktigt dålig. Såg nästan klart två säsonger innan jag gav upp. Så inte för alla...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"Firefly" är riktigt bra också om man gillar rymdäventyr med vilda västern-inslag!
 

Galaxy

Rolex
Dexter
Breaking Bad
Chuck
How I Met Your Mother
The Office (UK)
Family Guy
The Simpsons
The Big Bang Theory
:)

Btw, vad tycker ni om avslutet på Dexter?
 

Carlton

Cartier
Många bra serietips, tror dock inte jag sett att någon nämnt House of Lies, en serie som kan beskrivas som en blandning mellan Suits och House of Cards. Helt klart sevärd enligt mig.
 

SJ Smythe

Cartier
West Wing - Säsongerna som Sorkin gjort måste vara hans bästa prestation. Newsroom gillade jag inte alls.

The Wire - Stämmer in i hyllningskören, bra skit om man gillar ghettotemat
 
Många listor och lite tråkigt när det faktiskt inte skrivs något om det. Visst går det att googla eller kolla på imdb med lätthet men är verkligen klientelet på detta forum såpass lata att man inte kan skriva en mening eller två som beskriver serierna?

Min lista med tips:

Boardwalk empire - Utspelar sig under Amerikas förbudstid 1920, ta del av ett politiskt gangsterdrama med Steve Buscemi i huvudrollen där den organiserade brottsligheten växte sig stor på riktigt.

House of cards - Politiska intriger och rävspel när vi får följa Kevin Spacys karaktär i hans kamp om makt och ännu mera makt.

Sherlock - Den gamle klassiske detektiven i ett modernt England. Även mr Holmes är uppdaterad till en modern förklaring varför han är såpass skarpsynt jämfört med andra.

Där är tre av min top5-lista som känns att de kan platsa in då de är tyngre på drama än action. Någorlunda nya serier som fortfarande är pågående.
 

Sumo

Omega
Kollade två avsnitt av The Wire, men gav upp tyvärr. Det är möjligt att den blir bra efter några avsnitt, men de första två avsnitten gjorde mig inte sugen på att se mer.

Kollade däremot på ett par avsnitt av The Shield i helgen, kändes mycket lovande tycker jag.

Andra serier jag kan rekommendera är:
Justified, underhållande serie om en US Marshall
Banshee, mycket våld och naket - udda karaktärer
House of Cards, bra politiskt drama
Southland, bra polisserie som känns realistisk
Californication, rolig serie med David Duchovny
Sopranos, riktigt bra maffiadrama
Sons of Anarchy, bra serie om MC-gäng
 
  • Like
Reactions: P-A

Anton

Omega
Vet inte om den nämnts men How to make it in America är riktigt bra speciellt andra säsongen som kändes som den skulle närma sig serien utan like Entourage! ;)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Både Breaking Bad och Homeland har ju diskuterats redan men vill ändå tillägga att det är så sjukt bra serier, och då har det tittats på "en del" de senaste åren hos mig och min fru :)
Nya säsongen av Homeland började hyffsat men har blivit bland det bästa jag någonsin sett nu tack vare de senaste avsnitten, blir att bänka sig framför SVT ikväll.

Sleeper Cell (Tror det blev 2 säsonger?) säsong 1 var väldigt väldigt bra också om man gillar serier i stil med Homeland.

Orange Is The New Black på Netflix var också riktigt bra.. Och det mesta som HBO sänder.
 

Eidet

Breitling
Kollar för närvarande 7:e och sista säsongen av The Shield och den är riktigt bra, klart topp-5 på min lista. Har hört bra saker om The Americans, men har inte själv sett den ännu.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Konstigt att ingen nämnt kultserien "Profit" med Adrian Pasdar i huvudrollen. Kontroversiell när den kom. Fortfarande njutbar.
 
Vet ni vad det blev?!






























Orange is the new black! Hahaha, kalla mig kärringstyrd men den är riktigt skön faktiskt! :D


968.gif
 
Topp