• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på vintagebutiker IRL

Jglgbg

Cartier
Jag la in den här bland länktips till onlinebutiker, men den passar ju in här också!

Jag kom precis hem från Budapest, där jag utöver att dricka öl i 30-gradig värme även passade på att besöka 10 óra 10 (10 över 10 ;)). En mycket trevlig liten butik!
När jag kom in i första rummet blev jag besviken, för där fanns DW och armbandsur i trä, men i nästa lilla rum hade de alla godbitar! Trevliga killar med bra engelska, allt från ryssklockor, Doxa och Marvin till Rolex, Omega, UG mm. Priserna är inte hutlösa, tavlorna är inte "restaurerade", urverken är servade. Påstår dom i alla fall.

Det blev inget köp den här gången, men alla ur finns på hemsidan och fri frakt. Kommer man bara över det faktum att det inte finns nån engelsk variant av hemsidan, och att man får översätta m.h.a. webläsarens inbyggda funktioner så kan man nog hitta nåt skoj! Går säkert att dra ett mail till dom också för att få hjälp med köp.

Priser i Ungerska forinter, 30000 Ft är ca 1000 spänn. Just nu alltså klockor mellan 450 och 26000 kr.

https://www.10ora10.hu/

Kan varmt rekommendera ett besök om ni har vägarna förbi Budapest!

Kul med info om denna butik, tänkte besöka dem om en dryg månad. Fick du reda på om de skickar med äkthetsintyg eller annat så man vet att man köpt riktiga grejer?
 
Jag la in den här bland länktips till onlinebutiker, men den passar ju in här också!

Jag kom precis hem från Budapest, där jag utöver att dricka öl i 30-gradig värme även passade på att besöka 10 óra 10 (10 över 10 ;)). En mycket trevlig liten butik!
När jag kom in i första rummet blev jag besviken, för där fanns DW och armbandsur i trä, men i nästa lilla rum hade de alla godbitar! Trevliga killar med bra engelska, allt från ryssklockor, Doxa och Marvin till Rolex, Omega, UG mm. Priserna är inte hutlösa, tavlorna är inte "restaurerade", urverken är servade. Påstår dom i alla fall.

Det blev inget köp den här gången, men alla ur finns på hemsidan och fri frakt. Kommer man bara över det faktum att det inte finns nån engelsk variant av hemsidan, och att man får översätta m.h.a. webläsarens inbyggda funktioner så kan man nog hitta nåt skoj! Går säkert att dra ett mail till dom också för att få hjälp med köp.

Priser i Ungerska forinter, 30000 Ft är ca 1000 spänn. Just nu alltså klockor mellan 450 och 26000 kr.

https://www.10ora10.hu/

Kan varmt rekommendera ett besök om ni har vägarna förbi Budapest!

Precis landat i Stockholm efter en resa till Budapest och följde din rekommendation! Mycket trevlig affär men en härlig blandning vintage från som sagt 500 spänn och långt uppåt. Min kärlek gick till en Universal från 40-talet med full kalender (datum, dag, månad) men känner mig inte tillräckligt kunnig för att kunna hosta upp 20 000 svenska på stående fot. Ni kunniga, är det rimligt? Kommer säkert ångra mig resten av livet;-) (kolla bilden, uppe till vänster med judiska siffror) Blev en Oriosa istället. Tyvärr så la den av efter en timma (trasigt balanshjul) men det va inget snack, jag fick pengarna tillbaks.
Som sagt! Kan varmt rekommendera denna affär!
 

Bilagor

  • IMG_3180.JPG
    IMG_3180.JPG
    147.9 KB · Visningar: 31

Erik83

Cartier
Precis landat i Stockholm efter en resa till Budapest och följde din rekommendation! Mycket trevlig affär men en härlig blandning vintage från som sagt 500 spänn och långt uppåt. Min kärlek gick till en Universal från 40-talet med full kalender (datum, dag, månad) men känner mig inte tillräckligt kunnig för att kunna hosta upp 20 000 svenska på stående fot. Ni kunniga, är det rimligt? Kommer säkert ångra mig resten av livet;-) (kolla bilden, uppe till vänster med judiska siffror) Blev en Oriosa istället. Tyvärr så la den av efter en timma (trasigt balanshjul) men det va inget snack, jag fick pengarna tillbaks.
Som sagt! Kan varmt rekommendera denna affär!

Snygg! Hittar den inte på deras hemsida, men kommer du på att du vill ha den går det säkert att lösa det via mail och post.
 

Krl

Breitling
Någon som har ett tips på urmakare för vintage. Har en Zenith från 1950 som har en del av sprinten för armbandet kvar i hålet och fastnat.
 

Salle00

Omega
En butik i Stockholm som har en del vintage Omega och Zenith klockor bl.a finns på Fleminggatan 45 på Kungsholmen. Säljaren som fanns där vid mitt besök var även själv urmakare. Det var nog ett 50tal klockor i butiken vid mitt besök i för några månader sedan.
 

Reverso

Panerai
Antikhallarna i Göteborg är värda ett besök om man har vägarna förbi. Där finns massvis med trevliga saker att titta på inte bara klockor : )
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ska till New York imorn. Någon som känner till nå vintagebutiker på Manhattan? Gärna mellan Central Park och West Village, eller däromkring
 

Sebastard

Vacheron
Blåser ner till Basel med brorsan om några dagar och tänkte höra efter här om någon har nått tips på vintagebutik, marknad/loppis eller annat intressant i närheten av Basel?
 
Topp