• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tips på vintagebutiker IRL

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Gick förbi Gamla Lampor (Sibyllegatan 18, Sthlm) tidigare idag då jag sett deras skylt nu i helgen. Fanns en hel drös äldre lampor och möbler, tyvärr var klocksortimentet smått med mycket udda märken, och inga Omega på lager. Kanske fylls på i framtiden.. :)
IMG_5182.JPG
 

DrKlocka

Audemars
Gick förbi Gamla Lampor (Sibyllegatan 18, Sthlm) tidigare idag då jag sett deras skylt nu i helgen. Fanns en hel drös äldre lampor och möbler, tyvärr var klocksortimentet smått med mycket udda märken, och inga Omega på lager. Kanske fylls på i framtiden.. :)
IMG_5182.JPG
Frågade du efter klockor? "Gobitarna" ligger inte framme.
 

DrKlocka

Audemars
Ja, klockor men också Omega specifikt. Personen i butiken kanske inte var på humör helt enkelt. Han sa att det enda som fanns var de i glasmonterna
Knepigt. Det är flera som jobbar där varav en verkar vara klockexperten och är sällan på plats. Inte riktigt fått någon klarhet hur det ligger till men känns som ett lotteri om klockorna är där eller inte.
 
Var förbi Kungsantik och Gamla Lampor för några dagar sedan. Kungsantik hade en gammal Zenith som jag blev lite sugen på. Gamla Lampor har en undangömd låda man får titta i om man ber snällt.
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha, ja jag sprang faktiskt in dagen efter för att kolla igen då jag hade lite mer tid, men sprang lika fort ut när jag såg priserna :)
 

Marenostrum

Omega
2-Faktor
Låter fantastiskt. Vilket himmelrike. Hur såg prissättningen ut mot resterande marknad?
Litet krypin på en tvärgata mitt emot en Rolex-AD också. :p Detta var för ungefär två år sedan, men prisläget var förvånansvärt bra. Speciellt i åtanke med att alla Rollar som jag testade var i grymt skick. De skulle kunna trissat upp priserna på 75% av klockorna bara med tanke på skicket. Det ryckte lite i plånboken får jag säga... Fick bra feeling med säljaren som var där också.:)
 
Litet krypin på en tvärgata mitt emot en Rolex-AD också. :p Detta var för ungefär två år sedan, men prisläget var förvånansvärt bra. Speciellt i åtanke med att alla Rollar som jag testade var i grymt skick. De skulle kunna trissat upp priserna på 75% av klockorna bara med tanke på skicket. Det ryckte lite i plånboken får jag säga... Fick bra feeling med säljaren som var där också.:)

Låter nästan för bra för att vara sant - Speciellt mtp vilka oerhörda plånkor som trissar runt på Maltas gator. Låter som en superkul butik fö :D
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Var förbi Gray’s Antiques i London för några veckor sedan. Riktigt trevligt ställe. Köpte en Cartier av en handlare där. Kan rekommenderas för den som har vägarna förbi.
 
Topp