• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tips sökes!

Hej på er.

Är på jakt efter en ny klocka. Är sugen på en dykare eller något i den stilen. Tanken är att köpa en begagnad klocka för max 20.000:- Alla förslag mottages tacksamt.

Mvh Kasper

Denna hade jag köpt :)

upload_2019-12-9_20-51-51.jpeg

Jag är öppen för det mesta men vill nog gärna ha en klocka på länk. Min senaste klocka var en 43mm aquaracer och den satt fint på handleden. Så jag bör nog inte ha minde än 41mm.

Skulle kolla på någon Squale eller kanske Christopher Ward som lite "billigare" alternativ. Annars Oris Aquis eller kanske Tag Heuer Aquaracer?
Har endast haft Squale själv så kan rekommendera det, sugen på CW dock.

Hej på er!
Jag skulle vilja ha lite tips på en ny klocka. Det jag söker är en begagnad dykare som håller sitt värde bra. Resan i klockriket började med en Tissot för något år sedan och förra veckan sålde jag min Seamaster. Som det brukar bli med saker man nördar nere sig i, så blir det också mer pengar med tiden. Denna gången har jag tänkt lägga 25-30.000kr. Har kikat på Tudor black bay. Föredrar klocka på länk och svart urtavla.

Mvh Kasper

Det jag söker är en begagnad dykare som håller sitt värde bra.
Rolex Submariner. Ridå.

Skämt åsido så får du nog kanske släppa lite på kravet om att den ska hålla värdet bra. Köper du en begagnad klocka så har någon annan vanligtvis redan tagit det största värdetappet och det blir nog roligare för dig i längden om du istället köper en klocka som du faktiskt vill ha.

Det är klart att det är trevligt om den inte tappar 20' på ett par månader men så länge du handlar begagnat och inte köper något väldigt udda och svårsålt så är det sällan ett problem.

Vad var det du inte gillade med SMPn? Det är annars en klocka som passar väldigt bra in på beskrivningen av vad du söker och det blir lättare att komma med tips om du förklarar vad det var du inte gillade med den.

Det är inga större fel på en smp. Med det är ju kul att byta. Sedan började det närma sig en service. Kan tänka mig en nyare och större smp, då min var 41mm.

Tillbaka
Topp