Ganska skönt med ett gäng klara kitt också som man enkelt kan rycka medAh, smart. Minimera skötväskan liksom. Ska testas!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ganska skönt med ett gäng klara kitt också som man enkelt kan rycka medAh, smart. Minimera skötväskan liksom. Ska testas!
Pratar du anknytningsteori(n) så har den rätt svagt empiriskt belägg. Pratar vi god relation i allmänhet är det en annan sak.Investera tid och kraft i att på djupet förstå vad anknytning innebär.
OBS! Lägg ifrån er mobiltelefonerna när barnet är vaket.
Anknytningsteori är ett paraplybegrepp, liksom anknytning är det också tämligen brett -- det jag menar är snarare att det i tråden varit ganska mycket fokus på materiella ting och dylikt varför jag ville belysa att man som förälder bör lägga betydligt mer fokus på att sätta sig in i anknytning och andra relationella förhållanden än att undersöka bästa barnvagnen för pengen etc.Pratar du anknytningsteori(n) så har den rätt svagt empiriskt belägg. Pratar vi god relation i allmänhet är det en annan sak.
Nej anknytningsteori är anknytningsteori. Och den teorin har svag evidens. Sen används ordet anknytning slarvigt, och det är då väldigt oklart vad som åsyftas. Du skriver luta sig mot beprövad vetenskap - anknytningsidéer är inte detta.Anknytningsteori är ett paraplybegrepp, liksom anknytning är det också tämligen brett -- det jag menar är snarare att det i tråden varit ganska mycket fokus på materiella ting och dylikt varför jag ville belysa att man som förälder bör lägga betydligt mer fokus på att sätta sig in i anknytning och andra relationella förhållanden än att undersöka bästa barnvagnen för pengen etc.
Självklart menar jag inte att det är nödvändigt att sätta sig in i teoretiska begrepp, forskning, med mera. Mest att luta sig mot beprövad vetskap för att i förlängningen skapa trygghet. Att ha ansvar för sina barn är att svara an.
Jag var otydligt, det medges. Avsåg att det finns vida förgreningar och fördjupningar med utgångspunkt från Bowlby. Vissa som har stark evidens. Konstaterar emellertid att vi har tämligen skild syn på saken och det här är knappast platsen för att ventilera detta. Vi är rörande överens om vikten av goda relationer, inte tu tal om den saken. Fridens!Nej anknytningsteori är anknytningsteori. Och den teorin har svag evidens. Sen används ordet anknytning slarvigt, och det är då väldigt oklart vad som åsyftas. Du skriver luta sig mot beprövad vetenskap - anknytningsidéer är inte detta.
Men jag håller med om att det är viktigt att försöka skapa en bra relation.
Angående TS trådstart så tolkar jag den som en önskan om konkreta tips. Och där är det materiella inte oväsentligt, liksom praktiska tips i stil med ”hur du bäst byter en blöja i bilen utan att riskera bajs på sätet”.
Riktigt bra tips. Har inga som helst tankar om barn då jag är ung men detta är några av de allra viktigaste sakerna tycker jag. Mycket braSom den Baba till fem (16,18,25,25,27) jag är skulle jag säkert kunna komma med alla möjliga råd, men jag tycker några är viktigare än andra.
1. Ta det lugnt och tjafsa inte om barnets uppmärksamhet. Det svänger hit och dit och ni kommer båda få er beskärda del av ris och ros ifrån barnet. Försök att stötta och glädjas med och åt varandra. Ibland är det bara mamma, mamma, mamma, och ibland tvärt om. Speciellt när dom är små.
2. Din främsta uppgift är INTE att skydda ditt barn ifrån allt. Om du verkligen vill ditt barn väl uppfostrar du det till en väl fungerande individ som i framtiden klarar att både fatta egna kloka beslut (baserade på barnets egna erfarenheter och sunda värderingar du bankat in under hela uppväxten ) och som kan vara social och knyta kontakt med omgivningen. Helt enkelt en person du själv skulle vilja umgås med och som är någon att lita på.
3. Barnet är inte din/er avbild, däremot har ni chansen att bli barnets förebilder. Försitt inte den chansen med att försöka stöpa barnet i samma form som ni, bejaka istället barnets unika egenskaper och var uppmuntrande även om det får intressen ni aldrig haft.
Lycka till
Instämmer helt och för guds skull, jämför inte ditt barn med andra och vice versa. Alla barn utvecklas i egen takt. Rent konkret kan jag tipsa om lampa med rörelsesensor över skötbordet. Med fördel typ Philips Hue där man kan ställa in styrka och nyans (dag ljust, natt brun-rött) beroende på tid på dygnet. Kan tyckas som en overkill men ovärdeligt när man kommer bärandes på barn, flaska, blöja etc. Kl 04.45. Praktiskt sett allt som kan fria upp händer.Som den Baba till fem (16,18,25,25,27) jag är skulle jag säkert kunna komma med alla möjliga råd, men jag tycker några är viktigare än andra.
1. Ta det lugnt och tjafsa inte om barnets uppmärksamhet. Det svänger hit och dit och ni kommer båda få er beskärda del av ris och ros ifrån barnet. Försök att stötta och glädjas med och åt varandra. Ibland är det bara mamma, mamma, mamma, och ibland tvärt om. Speciellt när dom är små.
2. Din främsta uppgift är INTE att skydda ditt barn ifrån allt. Om du verkligen vill ditt barn väl uppfostrar du det till en väl fungerande individ som i framtiden klarar att både fatta egna kloka beslut (baserade på barnets egna erfarenheter och sunda värderingar du bankat in under hela uppväxten ) och som kan vara social och knyta kontakt med omgivningen. Helt enkelt en person du själv skulle vilja umgås med och som är någon att lita på.
3. Barnet är inte din/er avbild, däremot har ni chansen att bli barnets förebilder. Försitt inte den chansen med att försöka stöpa barnet i samma form som ni, bejaka istället barnets unika egenskaper och var uppmuntrande även om det får intressen ni aldrig haft.
Lycka till
Haha här på Åland har vi startsnöre i papprena siddu!Starta pappret? Är det vardagsspråk för påbörja faderskapet?
Edit: Dags att börja slipa på pappaskämten nu, det är en viktig del av rollen! Som du märker så är jag inte så bra på det trots att jag övat i tre år så ingen press...
Kom på en sak till!
Ha följande hemma när det är dags att börja på dagis:
- Vanquin (mot springmask)
- Lus-schampo
Du kommer vilja påbörja behandlingen så får du ser äcklen. Frågan är inte om, utan när, det är dags att bekämpa parasiter.
Jag tolkar inte tråden som ”allt du skriver ska ta hänsyn till covid-19-bunkring” utan som en önskan om mer allmänt hållna tips. Men nu vet alla hur det ligger till.Ja men mask och lössmedel har varit restnoterade lääänge. Finns inte att få tag på.
Jag tolkar inte tråden som ”allt du skriver ska ta hänsyn till covid-19-bunkring” utan som en önskan om mer allmänt hållna tips. Men nu vet alla hur det ligger till.
Kan intyga att detta stämmer. Köpte en Bugaboo vagn med tillbehör för 13500 kr - samma saker hade kostat oss 19000 kr.20 är helt tokigt mycket men beställer man exempelvis Bugaboo direkt från Holländsk åf kan man komma ner i pris till runt 14 inkl tillbehör.