Även de i stål är väldigt eleganta!Den där ser ju riktigt fin ut! Måste se till att prova 25:an…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Även de i stål är väldigt eleganta!Den där ser ju riktigt fin ut! Måste se till att prova 25:an…
Den ser ut att vara fejk - kolla särskilt på trycket på urtavlan och på urverket.Hej, ska eventuellt ta en PRX Powermatic 80 i inbyte. Ser denna legit ut? Läst att det finns replikor på modellen och vill inte göra bort mig. Tycker att årtal på länken ser lite skumt ut men kanske bara är dåliga bilder.
Vad tycker ni?
![]()
![]()
![]()
Tack för svarDen ser ut att vara fejk - kolla särskilt på trycket på urtavlan och på urverket.
Länken ser ut som att någon har filat fram dess form ute i verkstan.Hej, ska eventuellt ta en PRX Powermatic 80 i inbyte. Ser denna legit ut? Läst att det finns replikor på modellen och vill inte göra bort mig. Tycker att årtal på länken ser lite skumt ut men kanske bara är dåliga bilder.
Vad tycker ni?
![]()
![]()
![]()
Snabbfästena till länken ser definitivt off ut. Bör se ut så här (dubbla "piggar"):Tack för svar![]()
Ja, hoppade det bytet. Dels för bilderna gav mig dålig magkänsla samt otydliga svar på mina frågor om var den var köpt mm.Länken ser ut som att någon har filat fram dess form ute i verkstan.
Tack för svarSnabbfästena till länken ser definitivt off ut. Bör se ut så här (dubbla "piggar"):
![]()
Stilig blå färg! Går bra ihop med färgen på DSM.Dagens!
![]()
9,22mm tunn den där måste provasHalvkul släpp ändå, nya PRC 100. Finns i blå, silver och svart (PVD)
![]()
https://www.tissotwatches.com/en-se/T1514221104100.html
Lär bäras lite större än 39mm med den formen på boetten gissar jag.
Såg den igår för första gången. Rejält sug direkt får jag erkänna. Bärs den lika bra som man tänker med 39mm, female ändlänkar och vad jag tycker ser ut som relativt kompakt l2l? Ligger "solpanelerna" i chapterringen eller? Tavlan ser inte alls ut att ha den där tråkiga transparanta känslan.Kul släpp från Tissot måste jag säga.
![]()
Ja den är häftig.Såg den igår för första gången. Rejält sug direkt får jag erkänna. Bärs den lika bra som man tänker med 39mm, female ändlänkar och vad jag tycker ser ut som relativt kompakt l2l? Ligger "solpanelerna" i chapterringen eller? Tavlan ser inte alls ut att ha den där tråkiga transparanta känslan.
Det är ju snyggt utan markörer men vet inte om jag själv skulle klara det! Skulle gärna ha ett "rent" tangentbord utan symboler också men det händer ju att man behöver lite visuell hjälp ibland. Kanske är värt den funktionella uppoffringen?Påfyllning i klocklådan. PRX Silver Bullet Concept. Klart kul klocka!
![]()
![]()
Ja, den är ju inte särskilt funktionell, så jag får bära den vid de tillfällen när någon minut hit eller dit inte spelar så stor roll. Form före funktion helt enkelt!Det är ju snyggt utan markörer men vet inte om jag själv skulle klara det! Skulle gärna ha ett "rent" tangentbord utan symboler också men det händer ju att man behöver lite visuell hjälp ibland. Kanske är värt den funktionella uppoffringen?
Har dom fastställt att det är fel på den? Vad är fel i så fall?Det var nog lite att ta i av mig att skriva att den skulle slängas, för det kommer jag inte göra. Jag kommer förmodligen alltid ha kvar den klockan som minne att vara min första mekaniska.
Det som är ”fel” på den är att den är extremt tung/trög att skruva upp. För att beskriva känslan så föreställ att man spillt saft i kronan som sen torkat.
Nu är det många år sedan jag använde den, men tänkte jag skulle fixa till den och var inne i butik och fråga vad det skulle kosta att fixa det och killen sa 6000kr.
Jag blev ärligt talat chockad att det skulle kosta lika mycket som den kostade när jag köpte den..
Så den får fortsätta samla damm i byrån tills vidare![]()
Ser ut att vara en saddle screw, ja. En sådan är helt enkelt en lång "dummy", alltså själva pinnen som går genom hela armbandet, samt en kort skruv som skruvas i från andra hållet. Det finns särskilda verktygsnycklar till saddle screws. Varför inte gå till den lokala urmakaren och få det fixat? Kostar inte många kronor och du stöttar en god sak. Hen kan också beställa ett nytt armband och montera det åt dig.Skriver här istället för min tråd blev raderad
Hur byter jag band på denna klocka. Någon nämnde nått om ”saddle screws” men jag fattar inte.
Nitarna på bandet är ju stängda men på versionen med länk så är det en skruv som fäster bandet i boetten.
![]()
![]()
![]()
Jag väntar på en no-date PM80 35 mm. De släppte ju en special edition utan datum i 40 mm, så hoppet lever. Kanske, kanske... Då kommer jag inte att kunna hålla mig längre.Roligt inlägg av Tissot på Instagram.
![]()
Yes det var en enda ”stång” med en plugg i änden så bara att dra med ett par tängerSer ut att vara en saddle screw, ja. En sådan är helt enkelt en lång "dummy", alltså själva pinnen som går genom hela armbandet, samt en kort skruv som skruvas i från andra hållet. Det finns särskilda verktygsnycklar till saddle screws. Varför inte gå till den lokala urmakaren och få det fixat? Kostar inte många kronor och du stöttar en god sak. Hen kan också beställa ett nytt armband och montera det åt dig.
Jag väntar på en no-date PM80 35 mm. De släppte ju en special edition utan datum i 40 mm, så hoppet lever. Kanske, kanske... Då kommer jag inte att kunna hålla mig längre.
Jo, jag förstod. Jag passade bara på att vädra mina önskningar om en no-date PRX35.Det var mest skämtet mot Rolex jag tänkte på. Tyckte det var lite fyndigt.
Den gröna bakgrunden, samma stil på fotot som Rolex har i sina annonser och så en grå PRX som påminner en del om Land Dweller.