• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Titan eller ej

Mycket trevlig klocka med bra vikt trots titan.
Tror att jag faktiskt ägt just det exemplaret, kommer dock inte ihåg om jag köpte den av eller sålde den till @JohanHLM :D
Kort sagt; go for it!
Kommer ihåg att jag bytte bort min första finare klocka mot denna och nu när du nämner det stämmer det att jag i min tur sålde den till dig! :)
Vill minnas att den satt väldigt bra på handleden men att länken kändes lite klumpig och den precis som alla andra Oris hade ganska stort spel mellan länkbitarna.

Kommer ihåg att jag bytte bort min första finare klocka mot denna och nu när du nämner det stämmer det att jag i min tur sålde den till dig! :)
Vill minnas att den satt väldigt bra på handleden men att länken kändes lite klumpig och den precis som alla andra Oris hade ganska stort spel mellan länkbitarna.
Låter som en ganska bra beskrivning. Upplevde den som mycket klocka för pengen.

Titan är alltid att föredra :)

20160222_190643_zps4mx6l87r.jpg

Låter som en ganska bra beskrivning. Upplevde den som mycket klocka för pengen.
Gott snack! Jag velar lite eftersom jag bara provat stålversionen live. Sen fick jag syn på Carlos Coste versionen i titan.
Jag gillar verkligen modellen och titanfärgen men är lite rädd att den ska kännas lätt och att den ska bli repig.

Senast ändrad:
Gott snack! Jag velar lute eftersom jag bara provat stålversionen live. Sen fick jag syn på Carlos Coste versionen i titan.
Jag gillar verkligen modellen och titanfärgen men är lite rädd att den ska kännas lätt och att den ska bli repig.
Vikten tror jag inte du behöver oroa dig för och vad det gäller repor så har iaf jag inte upplevt det som någon major issue på de titanare (Omega, Panerai, Seiko...) jag ägt.

Haft en Tudor Pelagos ”first gen.” som jag älskade. Gillar utseendet, upplevde den tålig och inte att den blev speciellt repig. Satt som en smäck på länk. Gissningsvis skiljer sig intryck mycket beroende på modell av klocka, behandling av titanet osv. Finns ju många klockor i titan jag inte tycker är speciellt vackra eller intressanta. Så, det här inlägg kanske inte var så vettigt mer än min personliga erfarenhet av Pelagos är 5/5.

Grand Seiko måste vara det enda märke jag sett där dom tillverkar sitt titan så det inte ser så grått och tråkigt ut.

Haft en mindre klocka i titan under många år som jag alltid gillat. Nu är den lite för "leksakig" men skulle absolut överväga en större klocka i titan just för att bli av med lite av vikten.

Då är det väl så då.
Jag är på jakt efter min första riktiga klocka. Som det ser ut nu står det mellan ett par olika Aguis, en Superocean heritage, transocean eller Longines Legend Diver.
Det är inte helt lätt.
LLD är riktigt cool! Aldrig ägt en själv men suktat efter den många gånger. Och inte så farligt hål i plånboken!

Vanliga eller transocean crono?

LLD är riktigt cool! Aldrig ägt en själv men suktat efter den många gånger. Och inte så farligt hål i plånboken!

Vanliga eller transocean crono?
Crono tänker jag. De andra köper jag antagligen nya men TOn blir begagnad. 100k ny eller 50k begagnad känns som ett lätt val. Inte kul att förlora 50k när man öppnar lådan.

Stål är väl mera populärt om du ska sälja den igen senare ( för övrigt tycker jag att titan klockor brukar kännas lite för lätta ..behövs en viss tyngd för att de skall bli ”bekväma” på armen )

Tillbaka
Topp