• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Titanesque på Tradera

Rber

Audemars
2-Faktor
Min fejd är nu löst och det hela handlade om att klockan jag beställde skickades till en helt annan person och det tog en tid innan detta var löst och en ny klocka skickades till mig. mitt förtroende för titanesque är fortfarande högt!
varför jag inte gick ut med mer info tidigare när jag höjde ett varningens finger var pga. av att jag ville ge titaneque en chans att lösa tvisten, något som drog ut på tiden.
Du använder ord som fejd och tvist. För mig låter det snarare som ett misstag?

Skönt att det löste sig!
 

Emil

Cartier
Du använder ord som fejd och tvist. För mig låter det snarare som ett misstag?

Skönt att det löste sig!

det är en ganska så lång historia om vem som ville ta på sig felet, det skulle inte skickas någon ny klockan förrän den första var tillbaka i HK igen. problemet var bara att den redan var uthämtad, i andra sidan Sverige utav den aviserande.
 
C

China

Guest
det är en ganska så lång historia om vem som ville ta på sig felet, det skulle inte skickas någon ny klockan förrän den första var tillbaka i HK igen. problemet var bara att den redan var uthämtad, i andra sidan Sverige utav den aviserande.

Och du var inte det minsta bekymrad över moms och tullavgift?
 

Gin

Breitling
Min fejd är nu löst och det hela handlade om att klockan jag beställde skickades till en helt annan person och det tog en tid innan detta var löst och en ny klocka skickades till mig. mitt förtroende för titanesque är fortfarande högt!
varför jag inte gick ut med mer info tidigare när jag höjde ett varningens finger var pga. av att jag ville ge titaneque en chans att lösa tvisten, något som drog ut på tiden.

Var det en Seiko SKX007? Den gick till mig i så fall. Grymt snygg!

Jag hade seriösa tullproblem med min klocka. Mycket var säljaren fel då han skrivit tokigt på paketet. Sen gav han mig faktura för tullen som också hade många fel. Tullen gick inte på den och det blev rabalder.

Dock är säljaren mottaglig för kommunikation och vi kom överens om en lösning som kändes ok för oss båda. Fick köpa SKX007 med stor rabatt.
 

Emil

Cartier
Var det en Seiko SKX007? Den gick till mig i så fall. Grymt snygg!

Jag hade seriösa tullproblem med min klocka. Mycket var säljaren fel då han skrivit tokigt på paketet. Sen gav han mig faktura för tullen som också hade många fel. Tullen gick inte på den och det blev rabalder.

Dock är säljaren mottaglig för kommunikation och vi kom överens om en lösning som kändes ok för oss båda. Fick köpa SKX007 med stor rabatt.

hej!

japp, det var den modellen (*k2). heter du möjligtvis R*bin och hämtade ut klockan på hemköp city i Sthlm?
 

Gin

Breitling
hej!

japp, det var den modellen (*k2). heter du möjligtvis R*bin och hämtade ut klockan på hemköp city i Sthlm?

Guilty as charged... Jag var övertygad om att det var en gåva från säljaren pga alla obehagliga tullproblem med min andra klocka jag köpte. Skrev honom ett mejl och tackade för gåvan. Han verkade inte fatta utan svarade nåt i stil med "hoppas du gillade klockan". Han syftade på den jag betalt för.

Skickade den dagen efter som present till en släkting. Då kom mejl från säljaren att det var ett misstag.

Hoppas jag inte orsakade för mycket problem för dig... Har dock svårt att se hur jag kunde agerat annorlunda.
 

Emil

Cartier
Guilty as charged... Jag var övertygad om att det var en gåva från säljaren pga alla obehagliga tullproblem med min andra klocka jag köpte. Skrev honom ett mejl och tackade för gåvan. Han verkade inte fatta utan svarade nåt i stil med "hoppas du gillade klockan". Han syftade på den jag betalt för.

Skickade den dagen efter som present till en släkting. Då kom mejl från säljaren att det var ett misstag.

Hoppas jag inte orsakade för mycket problem för dig... Har dock svårt att se hur jag kunde agerat annorlunda.

slutet gott, allting gott!
 
M

Malm

Guest
Har handlat en gång från Titanesque/Watchhubs och har inget att anmärka. Beställde en skx009 och fick hem den snabbt.
 

aadde81

Cartier
Jag har handlat flera klockor utan problem. Ska dock erkänna att jag ibland funderar på hur han kan vara så billig, är det verkligen äkta klockor? Ex. en Seiko SKX009 kostar 1 200 kr, men hos Klockson 3 399 kr, nästan 3 ggr så mycket. Så stora prisskillnader (procentuellt) är det ju inte ex. hos seiyajapan.com jämfört med Klockmäster Globen på SARB- och Grand Seiko-modeller.
 

Gin

Breitling
Jag har handlat flera klockor utan problem. Ska dock erkänna att jag ibland funderar på hur han kan vara så billig, är det verkligen äkta klockor? Ex. en Seiko SKX009 kostar 1 200 kr, men hos Klockson 3 399 kr, nästan 3 ggr så mycket. Så stora prisskillnader (procentuellt) är det ju inte ex. hos seiyajapan.com jämfört med Klockmäster Globen på SARB- och Grand Seiko-modeller.


Har köpt från honom och kan intyga att det absolut är äkta vara. Har omfattande erfarenhet av kopior och hans är inte.

Hans priser är extremt låga. Men tänk att han slipper momsen, svensk skatt och arbetsgivaravgifter etc. Klockorna kommer utan boxen, utan garanti osv. Det är flera kostsamma saker han hoppar över. Han har heller inga dyra lokaler i Sverige och sköter hela alltet själv. Från bokföring till kundservice.

Och sannolikt känner han folk på Seiko fabriken som säljer till honom.
 
C

China

Guest
Har köpt från honom och kan intyga att det absolut är äkta vara. Har omfattande erfarenhet av kopior och hans är inte.

Hans priser är extremt låga. Men tänk att han slipper momsen, svensk skatt och arbetsgivaravgifter etc. Klockorna kommer utan boxen, utan garanti osv. Det är flera kostsamma saker han hoppar över. Han har heller inga dyra lokaler i Sverige och sköter hela alltet själv. Från bokföring till kundservice.

Och sannolikt känner han folk på Seiko fabriken som säljer till honom.

Har du omfattande kunskaper om t.ex. kopior på Seiko, så tycker jag att du ska starta en tråd och dela med dig av dina kunskaper.

Om du vet hur Seiko agerar så borde du faktiskt veta att det är en omöjlighet att Watchhubs eller någon annan köper sina klockor från någon "läcka" på fabriken. Förresten så handlar det väl om klockor som monterats i både Hong Kong och Japan?
 

Gin

Breitling
Läste om min post och inser att det lät lite pompöst. Ber om ursäkt...

Jag har viss erfarenhet av kopior då jag spenderat ett mycket stort antal timmar inför olika klockköp på forum för replika klockor. På dessa diskuteras alla kännetecken för kopior av olika modeller. Det är bra om man är lite osäker inför ett köp.

Vad gäller klockorna från Titanesque så hade jag vissa farhågor innan jag beställde, men man märker direkt att de har mycket hög kvalitet och äkta Seiko urverk sitter i. Sådana kopior av Seiko finns inte på marknaden vad jag vet. Seiko kopior som jag känner till har mycket låg kvalitet och känns igen direkt när man hanterar dem.

Det finns kopior av hög kvalitet men dessa är Rolex, Omega, Breitling etc och kostar mycket mer än vad Titanesque begär. Det är inte lönt att kvalitetskopiera dessa Seiko-modeller då priset är för lågt och kopian nästan skulle kosta mer än originalet.

Angående kontakt på Seiko fabriken i Kina eller Hongkong (där han verkar bo) så är det en spekulation. Dock behöver det inte betyda att det är en läcka. Det kan vara överskott från lagret han köper. Även seriösa schweiziska märken säljer ibland av överskott till mindre aktörer för att inte dumpa priser hos AD.
 
C

China

Guest
Läste om min post och inser att det lät lite pompöst. Ber om ursäkt...

Jag har viss erfarenhet av kopior då jag spenderat ett mycket stort antal timmar inför olika klockköp på forum för replika klockor. På dessa diskuteras alla kännetecken för kopior av olika modeller. Det är bra om man är lite osäker inför ett köp.

Vad gäller klockorna från Titanesque så hade jag vissa farhågor innan jag beställde, men man märker direkt att de har mycket hög kvalitet och äkta Seiko urverk sitter i. Sådana kopior av Seiko finns inte på marknaden vad jag vet. Seiko kopior som jag känner till har mycket låg kvalitet och känns igen direkt när man hanterar dem.

Det finns kopior av hög kvalitet men dessa är Rolex, Omega, Breitling etc och kostar mycket mer än vad Titanesque begär. Det är inte lönt att kvalitetskopiera dessa Seiko-modeller då priset är för lågt och kopian nästan skulle kosta mer än originalet.

Angående kontakt på Seiko fabriken i Kina eller Hongkong (där han verkar bo) så är det en spekulation. Dock behöver det inte betyda att det är en läcka. Det kan vara överskott från lagret han köper. Även seriösa schweiziska märken säljer ibland av överskott till mindre aktörer för att inte dumpa priser hos AD.

Du behöver absolut inte be om ursäkt!:)

Jag har väl en lite annorlunda bild av det här med kopior och hur olika gråhandlare får tag på sina klockor. Men googlar du på "Seiko replica" så finns det en hel del, och i en del fall så kan det nog vara svårt även för "experterna" att skilja på fejk och äkta klockor. Det finns t.ex. en del Seiko 5 modeller som säljs för ett par hundralappar i runda slängar.

Sedan har du helt rätt i att en del varumärken faktiskt dumpar sin över/B-produktion i Asien. Men jag skulle nog säga att Seiko är undantaget, man har sina fasta kvoter och B-produktionen fördelas via olika s.k. "outlets". Jag påstår inte att t.ex. watchhubs säljer replica, däremot så har man nog ett rymligt samvete när det gäller att betala tull och moms på sin försäljning i t.ex. Sverige, sedan kan nog en del läcka ut via olika underleverantörer och mindre nogräknade grossister.

Ett lågt pris innebär som regel någon form av fiffel, och säljer man klockor utan både boxar och garantier så kommer inte klockorna från de vanliga distributionskanalerna. Därmed inte sagt att det behöver röra sig om piratkopior.
 

Magistern

Cartier
Någon som har handlat av titanesque på Tradera nyligen?

Många verkar nöjda tidigare. Är allt fortfarande frid och fröjd?
 

wotan

Rolex
Jag och brorsan handlade en varsin seiko monster därifrån för ett par månader sedan. Inha problem iöht. Klockan kom hem efter ca 7 arbetsdagar.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har handlat av titanesque på Tradera nyligen?

Många verkar nöjda tidigare. Är allt fortfarande frid och fröjd?

Hej

Handlade på tradera nyligen. Klockan kom fram och inga konstigheter med den (vad jag kan avgöra), boxar med osv
Däremot tog leveransen längre tid än utlovat, samt 24h till emailsvar stämde absolut inte.

Men klockan kom fram!
 

Magistern

Cartier
H
Hej

Handlade på tradera nyligen. Klockan kom fram och inga konstigheter med den (vad jag kan avgöra), boxar med osv
Däremot tog leveransen längre tid än utlovat, samt 24h till emailsvar stämde absolut inte.

Men klockan kom fram!

Tack! Hur mycket längre tid tog leveransen? Fick du trackingnummer?
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tog närmare 10 dagar har jag för mig, nope inget trackid.

Jag har ju även handlat på watchhubs ett antal gånger, då med trackid mm
 

Marcvs

Breitling
Hej på er! :)
Jag har nyligen trampat ner i klockträsket och totalt kärat ner mig i en klocka som jag bara måste ha. Klockan i fråga är en Seiko sarb065 och jag har hittat
den till ett väldigt trevligt pris på tradera av just säljaren titanesque.

Jag har lagt större delen utav min vakna tid den senaste veckan på att läsa om just denna säljare och watchhubs. Jag har inte fått alla mina frågor besvarade och tänkte därför kolla här eftersom många verkar ha erfarenhet utav säljaren.

Det jag undrar är:
-Alla säger att han är legit och att han inte säljer kopior, hur kan ni veta detta? Har ni kollat upp klockan hos en AD här i Sverige?
-Kan det bli strul om jag i framtiden vill serva klockan i Sverige?
-Varför är det ettårsgaranti på tradera och tvåårsgaranti från watchhubs?
-Jag mailade och frågade honom om vad som händer ifall klockan skulle paja inom garantitiden och svaret jag fick var: "If the watch needs to be serviced within one year period, please contact us and we will ship a valid warranty card to your address. So you may visit Seiko service center in Sweden."
Verkar det legit?
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Efter betalning hade jag klockan 5 arbetsdagar efter att betalningen registrerats på PAYPAL.
När jag väl fick track ID hade klockan kommit till Malmö. Han (Sasha) är seg på att svara på mail men klockan kom fram och med rätt PROSPEX box.
 

Marikong

Cartier
2-Faktor
Finnemang. Beställde klockan imorse och förhoppningsvis så får jag den nästa veckan

Hur lång tid tog det för dig att få klockan,om du fått den ännu. Jag la en beställning på en Seiko skx för 10 dagar sedan. Ingen klocka ännu, och han svarar inte på mail. Beställde från tradera.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Hur lång tid tog det för dig att få klockan,om du fått den ännu. Jag la en beställning på en Seiko skx för 10 dagar sedan. Ingen klocka ännu, och han svarar inte på mail. Beställde från tradera.

Tror jag fick vänta över två veckor på min senaste, därefter skyllde man på problem med transporten (trots att DHL var riktigt kvicka när den väl hamnade där). Jag tvivlar på att säljaren sitter på ett lager och kanske har man problem att skaka fram den modell du köpt? Det har tidigare diskuterats hur priserna kan hållas så låga. Något känns lurt.

Det till trots har jag köpt två klockor på watchhubs och två av Titanesque och man har alltid leveras till slut.
 

Marcvs

Breitling
Hur lång tid tog det för dig att få klockan,om du fått den ännu. Jag la en beställning på en Seiko skx för 10 dagar sedan. Ingen klocka ännu, och han svarar inte på mail. Beställde från tradera.
Här är hela mitt händelseförlopp:
-Jag beställde 1/4 (fredag).
-Mailde på måndagen 4/4 och frågade om han hade fått min betalning och om klockan var skickad.
-Fredagen 8/4 fick jag svar att klockan var skickad i början av veckan och att jag borde ha den på måndag kommande veckan.
-Under helgen fick jag kollinummer av DHL och kunde börja följa klockan. Den var i HK på söndagen och på tisdagen försökte dom leverera till mitt jobb men tydligen så var ingen hemma. Ringde DHL och bytte adress till ett ombud istället.
-Onsdagen 13/4 så fick jag själv hämta ut den i en av DHL:s SwipBox-lådor.

Förhoppningsvis så kan du hämta ut din klocka nästa vecka :)
 
Senast ändrad:

Marikong

Cartier
2-Faktor
Blev ingen klocka från titanesque, efter 2 veckors väntan, och tre mail utan svar, så fick jag plötsligt ett mail från paypal att jag hade fått refund från watchhubs och ett meddelande från Titanesque att klockan som fanns kvar(den enda skx009 som han hade) var repig...

Beställde en SKX009J på oyster från skywatches istället, och nu ett dygn senare har jag redan fått mail om att klockan ligger på lådan och på väg mot Sverige. :)
 
Topp