Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
80talisten skrev:Jag vet inte riktigt hur Seikos prissättningar fungerar med eventuella höjningar. SBDX001 har legat på 262 500 yen ett bra tag nu.
Kasst utbud av intressanta Seiko menade jag såklart....RicVin skrev:Kasst utbud av Seiko antar jag att du menar, annars är ju Hukes också kul att kika runt hos..![]()
yonsson skrev:Nu finns det ju såklart andra fördelar med att köpa klockan i Sverige, som att man exempelvis kan lämna in klockan för service.
Vi hade ju en tråd för ett tag sedan där trådstartaren försökt lämna in en Asien-beställd Seiko, som vi väl var överens om var äkta, där urhandlaren sagt att den var fake och inte hjälpt till??Knät skrev:yonsson skrev:Nu finns det ju såklart andra fördelar med att köpa klockan i Sverige, som att man exempelvis kan lämna in klockan för service.
Öhh.. Varför skulle du inte kunna lämna in en klocka, du köpt utomlands, på service i Sverige??
yonsson skrev:Fick svar från Klockmaster nu:
"...dock väntar jag på prislistan, så jag har inget pris ännu. Skulle hoppas runt 22´, i värsta scenario runt 25´
Mvh Svante"
:shock: 5000kr-8000kr dyrare än Frankrike och Tyskland.
Molle skrev:Menar att priset i Tyskland kommer ändras, alltså inte vara på den nivån det är nu för alltid.
Det förvånar mig inte särskilt mycket, om man kollar GS kvartsarna hos Svante så ligger de på 21k tror jag (210 000 yen) i Japan. MM300 ligger ju på 262 500 yen där.yonsson skrev:Fick svar från Klockmaster nu:
"...dock väntar jag på prislistan, så jag har inget pris ännu. Skulle hoppas runt 22´, i värsta scenario runt 25´
Mvh Svante"
:shock: 5000kr-8000kr dyrare än Frankrike och Tyskland.
yonsson skrev:Jag har fortfarande svårt att tro att Tyskarna helt plötsligt skulle göra en prisökning på 29%-47%. Hoppas innerligt på att @Molle har blivit felinformerad och att det handlar om en mindre ökning.
yonsson skrev:Det där säger mig ingenting. Jag har ingen aning om vad det är för företag och vad den borde kosta. Det är ju dessutom en helt ny modell, så någon generell prisökning har jag svårt att se. Eller vad missar jag?
80talisten skrev:yonsson skrev:Jag har fortfarande svårt att tro att Tyskarna helt plötsligt skulle göra en prisökning på 29%-47%. Hoppas innerligt på att @Molle har blivit felinformerad och att det handlar om en mindre ökning.
Tyvärr har nog Molle rätt. Kolla in det här med Seiko Astron SAST003
![]()
![]()