Börjar närma sig lansering av ny GG, tror vi kan börja ringa in hur den kommer se ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, inget så bra, men det är ju en udda Only Watch också. Hoppas på bättre tavlor till vanliga produktionen. Hemsidan är igång nu iaf:Börjar närma sig lansering av ny GG, tror vi kan börja ringa in hur den kommer se ut.
Ååååå vad härlig!Gérald Genta Bi-Retro
Retrograde, Jump Hour, guilloche, 38 mm (inte 36 mm som man oftast ser).
![]()
Den där är ju underbar! Har halvspanat på just 36:an i minst 10 år…Det behövs utan tvekan fler Gerald Genta på forumet. Det känns som att många modeller har framtiden för sig (det kommer ju trots allt inte göras fler av de som finns), och det ligger i linje med en skaparhjärna som inte tog hänsyn till tidens konventioner.
Är glad att jag fick tag i denna som jag tycker är lekfull på helt rätt sätt. Grundfärger, massvis av harmonierande mjuka former, småkul komplikation, skruvade bandhorn som allt får plats i 36mm. Gillar själv originalbandet framför länken (det räcker med att delar av boetten är blankpolerad). Hur många integrerar förresten förstoringsglaset direkt på tavlan?
Blir en bra sommarklocka.
![]()
![]()
![]()
Den där är ju underbar! Har halvspanat på just 36:an i minst 10 år…
Och den ”andra tidszons”-visningen är ju den bästa mänskligheten har uppfunnit hittils. Patek har den och jag hade en Universal Geneve med den, annars inte så vanliga.
Vad gör denna visning så ovanlig?Och den ”andra tidszons”-visningen är ju den bästa mänskligheten har uppfunnit hittils. Patek har den och jag hade en Universal Geneve med den, annars inte så vanliga.
Vad gör denna visning så ovanlig?
En andra timvisare?Vad gör denna visning så ovanlig?
Ah, ok då förstår jag. Min allra första "finklocka" hade det. Reflekterade aldrig över om det var vanligt eller inte. Gick bara att justera i +/- hela timmar dock.En andra timvisare?
Vet inte, de flesta går hellre för en 24h-visare typ std ETA2893?
Vet inte om det är en svår komplikation med en extra oberoende timvisare?
Jag tycker den är bäst! Har inga problem med att hålla koll på om det är 6 på kvällen i Hong Kong eller 6 på morgonen i NYC vid lunchtid i SWE så day/night är eg överflödigt det med
En andra tidszon med 24h-visare är svårare…
Min gamla UG
![]()
snyygt!Ah, ok då förstår jag. Min allra första "finklocka" hade det. Reflekterade aldrig över om det var vanligt eller inte. Gick bara att justera i +/- hela timmar dock.
![]()
En andra timvisare?
Vet inte, de flesta går hellre för en 24h-visare typ std ETA2893?
Vet inte om det är en svår komplikation med en extra oberoende timvisare?
Jag tycker den är bäst! Har inga problem med att hålla koll på om det är 6 på kvällen i Hong Kong eller 6 på morgonen i NYC vid lunchtid i SWE så day/night är eg överflödigt det med
En andra tidszon med 24h-visare är svårare…
Min gamla UG
![]()
Tror det är pga att datumskivan ligger så djupt ned. Dvs bakom gmt-modul? AP ROO kronografen hade väl också det?Bara för det… så har ju även den glaset för datum på tavlan!
Tror det är pga att datumskivan ligger så djupt ned. Dvs bakom gmt-modul? AP ROO kronografen hade väl också det?
![]()
Bumpar denna tokiga tråd! Något modernare ur än vad som postats tidigare kanske men tycker definitivt denna kvalar in som tokig i min värld. Finns ju en del likheter med en annan modell från ett annat företag denna herre hade samröre med. Tycker spännet är sjukt tufft med.
https://www.chrono24.se/geraldgenta...-set-2008---ref-oqcz50581cnbd--id30624840.htm
Haha, verkligen! "C.a. 44.50 x 44.50 mm" - kräver sina handleder!Känns som att man måste vara i rakt nedstigande led från Tutankhamon för att kunna bära upp den.![]()