• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tokiga Gerald Genta-tråden

Jo, men vet inte om den släpptes faktiskt. Påminde väl om den ovan lite.
Gentasketch_web.jpg
Som jag förstår det släpptes den aldrig. Oklart varför dock.

/B

Ouch, det var saftigt ! :eek:
De e väl inte många urmakare som servar dessa klockor heller antar jag.
Själva evighetskalendermodulen är ju egenframtagen för Gerald Genta så behövs det delar där blir det svårt att vända sig till någon annan är Bvlgari som köpte GG. Mitt verk är i grunden ett JLC medan den i platina här ovan var ett F. Piguet.

Själva evighetskalendermodulen är ju egenframtagen för Gerald Genta så behövs det delar där blir det svårt att vända sig till någon annan är Bvlgari som köpte GG. Mitt verk är i grunden ett JLC medan den i platina här ovan var ett F. Piguet.
Ah ok, tack för den infon.
Man har googlat lite sedan din trådstart.
Rätt coola klockor:hungry:

Vågar inte riktigt dyka på huvet in i de tokigheter vi sett tidigare i tråden, men denna bär ändå mästarens tydliga kännetecken!
Kvartsare på 33mm, NOS med "magisk" ljusblå hobnail-tavla.
(sorry för allt ludd på bilderna, slet just upp paketet och har inte lugnat ner mig än...)
IMG_0140.jpg
IMG_0164.JPG
IMG_0170.JPG
IMG_0183.JPG
IMG_0208.jpg

Vågar inte riktigt dyka på huvet in i de tokigheter vi sett tidigare i tråden, men denna bär ändå mästarens tydliga kännetecken!
Kvartsare på 33mm, NOS med "magisk" ljusblå hobnail-tavla.
(sorry för allt ludd på bilderna, slet just upp paketet och har inte lugnat ner mig än...)
IMG_0140.jpg
IMG_0164.JPG
IMG_0170.JPG
IMG_0183.JPG
IMG_0208.jpg
Mycket bra!!!! Håller med - många fina designelement och tidsmarkörer... :)

Mycket bra!!!! Håller med - många fina designelement och tidsmarkörer... :)
ja, känns jättebra , minus länken som iofs var välkonstruerad och tunn och superfin men infästningen gjorde att den pekade rakt ut den första 1.5cm, vilket inte riktigt lirade på mina 160mm sugrörsarmar... nu sitter den på en tunn fin ljusbrun kroko istället, passade så perfekt så kunde varit OEM...:)

får se om jag kan få ordning på länken, den är bra på länk!

IMG_0274.JPG
IMG_0282.jpg

Senast ändrad:
Efter att ha sett denna tråd kan jag konstatera för mig själv att Gerald Genta gjort väldigt många lyckade modeller, men också många ”halv bra”.

Efter att ha sett denna tråd kan jag konstatera för mig själv att Gerald Genta gjort väldigt många lyckade modeller, men också många ”halv bra”.
Tror du är i majoritet där. Det som är intressant är ju att denne herre gick sin egen väg och designade så oerhört många klockor. Är nog unikt att en enda designer påverkat en hel bransch så starkt som Genta.

Tillbaka
Topp