• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Toolwatch - Game Over för otydliga annons-bekskrivningar om tidshållning

Har för mig att du bara swipar höger eller vänster så får du fram alternativ att radera eller redigera.
Tack!
Det man kan få fram på det viset är såvitt jag förstår möjligheten att ta bort en klocka, eller stoppa aktuell mätning.
Jag gör nog så att jag tar bort min OP (som jag hade petat in fel siffror på) och lägger in en ny.

Började använda Toolwatch igår. Enligt Toolwatch går min Omega +72.7 vilket jag har väldigt svårt att tro. Kollade även fröken ur och enligt min mätning går min Omega +3 sekunder på 12h.

Jag måste ha gjort något helt galet med appen :) visst är det så att man ska trycka på skärmen när sekundvisaren är på 12:an?

Köpte en billig timegrapher. Tror den kostade runt 1500kr eller nåt sånt.
vJxKwm3.jpg
Hört gott om denna Timegrapher, på önskelistan. Under tiden kör jag en supersimpel app som heter Kello, gör jobbet även den.

Började använda Toolwatch igår. Enligt Toolwatch går min Omega +72.7 vilket jag har väldigt svårt att tro. Kollade även fröken ur och enligt min mätning går min Omega +3 sekunder på 12h.

Jag måste ha gjort något helt galet med appen :) visst är det så att man ska trycka på skärmen när sekundvisaren är på 12:an?
Inte så mycket man kan göra fel på annat än att man skall ange vid vilken minut man synkroniserade. Kan möjligen föreställa mig att dålig internetuppkoppling kan ställa till det. Någon som vet om det förhåller sig så?

Inte så mycket man kan göra fel på annat än att man skall ange vid vilken minut man synkroniserade. Kan möjligen föreställa mig att dålig internetuppkoppling kan ställa till det. Någon som vet om det förhåller sig så?

Dålig internetuppkoppling har jag inte tänkt på. Ska testa att mäta den klockan igen.

Jag började igår 17:00:00, klockan 09:00 imorse visade Omegan 09:00:03, alltså +3 sek på 14h.

Senast ändrad:
Testade just denna app. Men jag vet inte hur pass den är att lita på. Körde 2 klockor simultant, en Seiko SKX779 (7S26) och en Momentum Steelix (Quartz).

Första mätningen gav mig +4 SPD på SKX779 och -119 SPD (!?) på Momentum Steelix.

Andra mätningen fick jag 0.0 SPD på bägge klockorna? Kört igång en 3:e tolvtimmarsmätning nu.

Någon annan som provat denna app och fått konstiga resultat?

Hur mäter ni upp era klockor annars? Tips mottages.
Jag kör med Twixtr. Enkel och smidig app.

Så vilken är nu bästa tillförlitlig app? Går det inte lägga upp en röstning i tråden. Jag har testat TS förslag men resultatet stämmer inte när jag kollade mot fröken ur, appen visade +11spd och jag fick det till +7spd. Har varit uppkopplad både via wi-fi/ADSL och mobilnätet. Appen bör ju vara relativt tillförlitlig även om den tillfälligt inte kan synka tiden. App är smidigt om det fungerar då är det ju enkelt att gå tillbaka och se förändringar eller om man vill impulssälja en klocka.

Är det bara jag som är dum, varför inte bara kolla mot fröken ur om det är avvikelsen man söker?
sure, om du kommer ihåg efter hur lång tid du kollade och exakt när du kollade så absolut, toolwatch håller liksom koll på det åt dig. Sen bra att man kan göra en skärmdump och lägga med i sin annons. Som tidigare sagt inte perfekt, men bättre än inget...

Bra tips på app tycker jag. Själv har jag inget emot att ställa mina klockor, tycker det är en liten seans i sig, därför bryr jag mig inte så mycket om gångavvikelsen. Men appen är enkel och tydlig. Lite tråkigt många Mail hittills, men det går väl att ställla in antar jag.

Lite störande att TimeWatch tiden inte stämmer med mobilen, det skiljer typ två minuter. Mobilen ställer in sig på mobilnätet och klockan är ställd efter mobilen. Irriterande när appen är den som diffar. Testar watchcheck istället.

Jag har provat Toolwatch några dagar, men jag känner att mätningarna är icke tillförlitliga. En av mina klockor går tydligen -7400 sekunder per dag. En annan klocka anser Toolwatch gå plus 28 sekunder per dag, men min egen mätning visar att den backade 10 sekunder (mätt genom att jämföra datorns klocka med visarna på min klocka).

Jag har provat Toolwatch några dagar, men jag känner att mätningarna är icke tillförlitliga. En av mina klockor går tydligen -7400 sekunder per dag. En annan klocka anser Toolwatch gå plus 28 sekunder per dag, men min egen mätning visar att den backade 10 sekunder (mätt genom att jämföra datorns klocka med visarna på min klocka).
Märkligt, har aldrig upplevt något liknande. Har alltid dubbelkollat med annan referenstid.

Testade just denna app. Men jag vet inte hur pass den är att lita på. Körde 2 klockor simultant, en Seiko SKX779 (7S26) och en Momentum Steelix (Quartz).

Första mätningen gav mig +4 SPD på SKX779 och -119 SPD (!?) på Momentum Steelix.

Andra mätningen fick jag 0.0 SPD på bägge klockorna? Kört igång en 3:e tolvtimmarsmätning nu.

Någon annan som provat denna app och fått konstiga resultat?

Hur mäter ni upp era klockor annars? Tips mottages.
kolla en extra gång så minuterna är korrekt inställda, lätt att missa och ger konstiga resultat

Spelar stor roll hur du lägger klockan. Min Sub gav +40 sek liggande med urtavlan upp. -2 sek liggandes på sidan.

I helvete heller att jag lägger tid och energi på någon app som en normalbegåvad människa klarar utan krångligheter.
Hur svårt kan det vara att kolla fröken ur (eller en kvartsklocka) kl 18.00 på måndag för att sedan stämma av resultatet vid samma tidpunkt ett par dagar senare. Det är ju inte direkt jättesvårt att räkna ut dygnsavvikelsen om man t ex har en klocka som diffar 36 sekunder på 3 dagar. Behöver man en app bara för det vet jag inte vart världen är på väg...

Jag har också testat Toolwatch i en vecka. På Android. Problemet är att Toolwatch själv hamnar ur synk med rätt tid då mobilnätet laggar. Den har även visat fel tid med Wifi.

Jag laddade precis ner appen och började synka med några av mina klockor. Appen sa att jag skulle återkomma om 12h. Verkar smidigt än så länge.

Ja en sak är säker. Jag litar inte riktigt på forumklockan. Har varit en skillnad på 4-5 sekunder när jag jämförde två olika mobiler. Tror att jag även fått skillnader på frokenur.com...Men skulle inte ta gift på det. Har bara något minne av det. Bäst är atom ur eller timegrapher som tidigare medlemmar sagt. Om man bara ska kolla avvikelse så kan ju ett vanligt quartz ur funka också

Jag har upplevt lagg när jag kontrollerat mot kvartsklockor jag haft hemma. Känner att jag kör analog koll som alltid.

Tillbaka
Topp