• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråd där vi eftersöker delar till vintageur

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Hej

Jag tror inte det finns en sådan här tråd, men jag och många med mig som samlar på vintage är ofta på jakt efter länkar, bezels, inserts, kronor, spännen, band m.m till gamla vintageur och jag tänkte att man kanske kunde samla eftersökningar och tips på var man kan hitta delar i en tråd. Jag vet att köpesdelen finns men jag tänker att om man tipsar om sajter, urmakare, medlemmar eller andra som kanske sitter på delar att det kan komma flera till gangn. Jag vet inte om ni tycker den är berättigad men jag prövar så får vi se.
Jag är själv på jakt efter nedan prylar och mottar gärna tips på på var man kan finna detta.
-Originalänk till Nivada Grenchen chronomaster
-Originallänkar till Certina DS, de flesta modellerna
-Bezel med insert som kan passa modellen Lemania Viggen - Hittat
-Tips på någon som kan tillverka ändlänkar

Vänligen/Zacke

Jag tänker att jag fyller på med tips från er medlemmar med användbara länkar nedan:

Urdelar, verksdelar, verktyg och instrument för många olika klockmärken, har det mesta.
www.cousinsuk.com/

Begagnade delar så som tavlor, bezels, inserts, kronor m.m
www.urdelar.se

Tavlor, inserts, länkbitar m.m
www.gripenbro.se
 
Senast ändrad:

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Ja! Grymt bra tråd! Jag letar efter en orginalkrona till en supertidig Certina DS, och spännen till samma Certina samt en Enicar och en Bulova (har annons ute på köpes på allt detta). Är det någon som har något av detta eller vet var man ska leta? :)
 

TibbeTabb

Panerai
2-Faktor
Bra trådstart.
Till en Brietling top time från 69. Verk: Venus 178.
Söker verkhållarring. Dvs en ring som ligger runt verket mot boetten och klämmer verket på plats när boettlocket är åtdragit.
Någon som har? eller vet om och isf var det går att få tag på?
 

nocount66

Cartier
Jag söker en original H-link länk, till Seiko 6139 Pogue, den som är rak vid endlinksen. Alltså hela bandet, inte en länkbit ;) En president-länk funkar också bra.
 

rogart-63

Patek
Ja! Grymt bra tråd! Jag letar efter en orginalkrona till en supertidig Certina DS, och spännen till samma Certina samt en Enicar och en Bulova (har annons ute på köpes på allt detta). Är det någon som har något av detta eller vet var man ska leta? :)
Sökte en Certina krona såg jag. Såg din köpes annons. Har en men den är inte i superskick.
DSC09226.JPG
DSC09225.JPG
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Perfekt tråd, smart drag @Zacke. Jag utnyttjar tråden direkt och skickar ut en efterlysning :

- Jag söker efter ett par Rolex 580 ändlänkar.
 
Senast ändrad:

Ostrand

Cartier
2-Faktor
Bandstift och skruven som håller länken till en Omega Seamaster Polaris (dammodell) sökes. Se bilder..

IMG_20180110_230918402.jpg
IMG_20180110_201750402.jpg
 

Fadershan

Patek
Hej

Jag tror inte det finns en sådan här tråd, men jag och många med mig som samlar på vintage är ofta på jakt efter länkar, bezels, inserts, kronor, spännen, band m.m till gamla vintageur och jag tänkte att man kanske kunde samla eftersökningar och tips på var man kan hitta delar i en tråd. Jag vet att köpesdelen finns men jag tänker att om man tipsar om sajter, urmakare, medlemmar eller andra som kanske sitter på delar att det kan komma flera till gangn. Jag vet inte om ni tycker den är berättigad men jag prövar så får vi se.
Jag är själv på jakt efter nedan prylar och mottar gärna tips på på var man kan finna detta.
-Originalänk till Nivada Grenchen chronomaster
-Originallänkar till Certina DS, de flesta modellerna
-Bezel med insert som kan passa modellen Lemania Viggen
-Tips på någon som kan tillverka ändlänkar

Vänligen/Zacke

Jag tänker att jag fyller på med tips från er medlemmar med användbara länkar nedan:

Urdelar, verksdelar, verktyg och instrument för många olika klockmärken, har det mesta.
www.cousinsuk.com/

Begagnade delar så som tavlor, bezels, inserts, kronor m.m
www.urdelar.se
Bra tråd Zacke! Jag tycker den behövs för då kan vi hålla t.ex. Tips och trix i fixardelen lite friare från eftersökningar (mest jag som wwajnar efter delar där :) )
 
Topp