• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Trådar som åker upp och ned på köp & sälj.

fredrikb

Cartier
Håller med och därför är det konstigt att ingen från KS klagat på de 13 inlägg som är rent kladd i min tråd. 7 inlägg som ha med försäljningen att göra får däremot på skallen? Senast idag ser jag trådar med lika mycket säljrelaterat inlägg som ingen bryr sig om, varför tror du?

De första kladdinläggen var det inte du själv som skrev utan någon annan. Var lite irriterande, men du sade ju själv ifrån och sedan verkade det upphöra.

Efter det var det du själv som drev tråden vidare, och då kan man ju knappast räkna med att du själv skulle stävja det. Alltså fick någon annan göra det.

Och om jag ska vara ärlig lyckas du ganska bra med att förlöjliga dig själv nu, utan någon annans hjälp.
 

Smulan

Rolex
Jag inser att jag inte kommer längre här men glöm inte att de två senaste inläggen direkt för Denkes inhop var spam i min tråd som skulle skett via PM. Då är det naturligt att anta att de är dessa som Denke avsågs. Jag efterlyste då tyldghet från hans sida för att inga missförstånd skulle ske ( vad mer kan man göra ) men fick inget sådant. End of Stoty
 

Smulan

Rolex
Slutligen ett klipp ur tråden ut för den intresserade

Kladd x3 och så dyker en intressent upp !!!

Byte?
-Magrette Moana Pacific Diver!!
Med 2org straps och org SS-länk....

Hur ser den ut?
Smulan, Fredag kl 20:45 Anmäl

Erito Stabil
Lite bättre bilder!
http://oceanictime.blogspot.no/2010/11/magrette-moana-pacific-diver-review.html?m=1
Magrette har blivit den senaste snackisen på olika klockforum så finns mkt att läsa på nätet o ffa på watchseek.

Vad är det för originalstraps som följeredSmulan, / Smulan

Det som kom med klock
- buffelskin svart med röda sömmar och rödbinsida, som passar med detaljer på urtavlan.
-Gummi, svart, mjuk och följsa
Beställt från Magrette:-Stålarmband, kraftig och solid som ger klockan en helt ny karaktär!! Kostar 110 dollar hos Magrette Vintage trälåda (speciel träsort från New Zeeland) Magrette är det enda klockmärket som tillverkas i Landet.... Bara det är ju riktikt coolt
Du och Seikoman87 gillar detta

Låter trevligt Har sett gummiband med texten Margrette i taktil skrift. Är det ett sådant /Smulan

Nej... Det står bara på låset (ingraverat) men gummit är rakt och mjukt, man får en känsla av att det kan vara nån sillicon material (kortat bandet lite förresten)

Kladd börjar igen.
Om inte Smulan vill ha din Magrette i byte så kan jag hjälpa till och köpa den av dig..
Froistedt76, Lördag kl 17:59 Anmäl

#25
Ska tänka på saken.... Hör av mig om en vecka då jag är hemma i stockholm
ERITO 26

Denke dyker uppp
Inte för att vara petig eller för att påstå att någon frångår riktlinjerna för Köp/Sälj, men jag kan allmänt tycka att den här typen av förhandlingar bäst sköts via PM. Om inte annat för att annonstråden ligger och blockerar andra annonser. DENkE
Håller med dig, sj brukar jag alltid "oftast" sköta mina affärer via pm Seikoman 87

Den här tråden har ju blivit ett unikum av kladd och lite mer tydlighet från din sida skadar nog inte (riktat till Denke) / SMULAN (Äntligen att någon från KS kommenterar kladdet tänker jag)


Eller lite musikalitet. Denke

Fungerar inte på tondöva! /Smulan (Avser de som kladdat tidigare och fortsätta skall)

Sant. Så mitt inlägg kan ses lite som ett vift med dirigentpinnen i syfte att peka på ett musikaliskt alternativ
för den tondöve. Denke

Sluta kladda! eller så får ni Björnligan på halsen! I den här tåden diskuterar vi endast klockan till försäljning och eventuella finansieringsalternativ till den i form av byten /Smulan (I avsaknad av tydlihet från Denke gör jag skälv ett försök)


Okej, är du så jävla känslig så köper jag väl helt enkelt klockan av dig. PM'a hur du vill ha betalt etc. Denke

Nu är det uppenbart att Denke avser den ganska måtliga delen av hela diskussionen nsom avser TS klocka vilket är en totalt överraskning för mig!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Slutligen ett klipp ur tråden ut för den intresserade

Kladd x3 och så dyker en intressent upp !!!

Byte?
-Magrette Moana Pacific Diver!!
Med 2org straps och org SS-länk....

Hur ser den ut?
Smulan, Fredag kl 20:45 Anmäl

Erito Stabil
Lite bättre bilder!
http://oceanictime.blogspot.no/2010/11/magrette-moana-pacific-diver-review.html?m=1
Magrette har blivit den senaste snackisen på olika klockforum så finns mkt att läsa på nätet o ffa på watchseek.

Vad är det för originalstraps som följeredSmulan, / Smulan

Det som kom med klock
- buffelskin svart med röda sömmar och rödbinsida, som passar med detaljer på urtavlan.
-Gummi, svart, mjuk och följsa
Beställt från Magrette:-Stålarmband, kraftig och solid som ger klockan en helt ny karaktär!! Kostar 110 dollar hos Magrette Vintage trälåda (speciel träsort från New Zeeland) Magrette är det enda klockmärket som tillverkas i Landet.... Bara det är ju riktikt coolt
Du och Seikoman87 gillar detta

Låter trevligt Har sett gummiband med texten Margrette i taktil skrift. Är det ett sådant /Smulan

Nej... Det står bara på låset (ingraverat) men gummit är rakt och mjukt, man får en känsla av att det kan vara nån sillicon material (kortat bandet lite förresten)

Kladd börjar igen.
Om inte Smulan vill ha din Magrette i byte så kan jag hjälpa till och köpa den av dig..
Froistedt76, Lördag kl 17:59 Anmäl

#25
Ska tänka på saken.... Hör av mig om en vecka då jag är hemma i stockholm
ERITO 26

Denke dyker uppp
Inte för att vara petig eller för att påstå att någon frångår riktlinjerna för Köp/Sälj, men jag kan allmänt tycka att den här typen av förhandlingar bäst sköts via PM. Om inte annat för att annonstråden ligger och blockerar andra annonser. DENkE
Håller med dig, sj brukar jag alltid "oftast" sköta mina affärer via pm Seikoman 87

Den här tråden har ju blivit ett unikum av kladd och lite mer tydlighet från din sida skadar nog inte (riktat till Denke) / SMULAN (Äntligen att någon från KS kommenterar kladdet tänker jag)


Eller lite musikalitet. Denke

Fungerar inte på tondöva! /Smulan (Avser de som kladdat tidigare och fortsätta skall)

Sant. Så mitt inlägg kan ses lite som ett vift med dirigentpinnen i syfte att peka på ett musikaliskt alternativ
för den tondöve. Denke

Sluta kladda! eller så får ni Björnligan på halsen! I den här tåden diskuterar vi endast klockan till försäljning och eventuella finansieringsalternativ till den i form av byten /Smulan (I avsaknad av tydlihet från Denke gör jag skälv ett försök)


Okej, är du så jävla känslig så köper jag väl helt enkelt klockan av dig. PM'a hur du vill ha betalt etc. Denke

Nu är det uppenbart att Denke avser den ganska måtliga delen av hela diskussionen nsom avser TS klocka vilket är en totalt överraskning för mig!

Kära Smulan, dina inlägg är kontraproduktiva och får dig nu att framstå som en rättshaverist. Du fick en tillsägelse men valde att ignorera trots upprepade påminnelser. Konsekvensen blev att du fick en reprimand. Det kommer aldrig vara millimeterrättvisa men anledningen till att det blev konsekvenser i detta fall var att du vägrade acceptera en tillsägelse utan hänvisade till att andra också gör fel. Att andra gör fel ursäktar inte ditt fel. Lägg nu detta åtsidan och acceptera de få reglerna som vi har. Ty det är faktiskt som Denke skrev frivilligt att posta här. Dock är du tvungen att följa reglerna och det är ingen demokrati.

Med vänlig hälsning,

S
 

Smulan

Rolex
Bäste spencer,

Du har tyävrr rätt in din inledningning, Men några saker bör poänteras.

1 Jag uppfattade inte att tilllrättavisningen till mig (av ovan angivna skäl)

3 Denke inleder med att poängtera att ingen bryter mot några regler.

4 Slutligen finns det gott om trådar med mer än 7 poster rörande trådskaparens objekt. Så varfös skall jag utgå från att jag har får negativ särbehandling på området?

PS jag tycker poster relaterade till TS objekt gör sig bra dirket i tråden som ett allmänintresse- När det kommer till pruta och skicka så är det givetvis inte längre så. Uppenbarligen behövs ett regelsystem för hur mycket TS-relaterat material en tråd får innehålla om det inte som n,u verkar vara frit men med möjlighet till godtyckligt straff :)

Ha det gott Spence
 

David

Bödeln
behövs ett regelsystem för hur mycket TS-relaterat material en tråd får innehålla

Eller så försöker man känna av vad som flyger och vad som inte gör det. (Tips: upprepade tillsägelser från admin har en tendens att tyda på att det är det sistnämnda.)

Jag har förstås ett visst egenintresse här, jag är så sjukt trött på forum med hela avdelningar för diskussioner om regeltolkningar, för att inte tala om långa spöktrådar där alla deltagare blivit vräkta, och är genuint tacksam för möjligheten att få hålla hus på ett forum där musikalitet får råda.
 

fredrikb

Cartier
PS jag tycker poster relaterade till TS objekt gör sig bra dirket i tråden som ett allmänintresse.

Om det är din åsikt förstår jag ingenting.

Först var det massa poster om priset var rimligt på ditt objekt (som du irriterade dig på och bad dem sluta med). Det faller väl tydligt under kategorien "poster relaterade till TS objekt".

Sedan var det ett antal inlägg om en Magrette och huruvida du var beredd att ta den i inbyte, vilka tillbehör som ingick etc. Det hade ingenting med din Sumo att göra, och faller således tydligt under kategorin "poster ej relaterade till TS objekt".

Så med den utgångspunkten var det egentligen bara du som gjorde "fel".
 
Topp