• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden där vi diskuterar trådars existensberättigande

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Var det inte meningen att priskäbbel skulle minskas när möjligheten att posta inlägg på köpannonser togs bort?

Alltså, varför tillåts prisgnäll på ett ställe men inte ett annat?

Lägger ingen personlig värdering i det hela. Men det verkar inkonsekvent.
 
Senast ändrad:

Gummo

Joker
2-Faktor
Då det varit en del diskussion i tråden om minst prisvärda klockan på K&S tänkte jag bidra med en plats för den sortens diskussioner. Personligen har jag dock inget att bidra med då jag helt enkelt struntar i att gå in i trådar jag tycker verka meningslösa eller ointressanta.
Jag tycker det är lite oklara regler i den här tråden. Ska man posta här och fråga om det är ok innan man startar en tråd? Eller ska vi bara diskutera redan existerande trådar? Får man komma med förslag på trådar som man gått och funderat på?
 

Mr Chance

Kalmar
Jag tycker det är lite oklara regler i den här tråden. Ska man posta här och fråga om det är ok innan man startar en tråd? Eller ska vi bara diskutera redan existerande trådar? Får man komma med förslag på trådar som man gått och funderat på?
Nu har jag använt nästan hela förmiddagens arbetstid åt att fundera på dina synpunkter och här är mina tankar:
  1. I första hand tycker jag att det är upp till var och en att posta trådar på KS, det behöver man egentligen inget tillstånd till (har iofs inte kollat med patronaget, men tror de är på min linje).
  2. Denna trådens syfte är alltså att diskutera redan befintliga trådar i första hand. Men jag är inte dogmatisk, så vill man fråga i denna tråd innan man postar en ny tråd är det helt ok.
  3. När det gäller förslag på nya trådar tycker jag att det bästa vore om någon startade en tråd med rubriken "Tråden där vi diskuterar idéer till nya trådar". Jag skulle helst vilja hålla den här tråden till den extremt viktiga diskussionen om trådars existensberättigande.
Var det här svar på dina frågor, @Gummo ?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Nu har jag använt nästan hela förmiddagens arbetstid åt att fundera på dina synpunkter och här är mina tankar:
  1. I första hand tycker jag att det är upp till var och en att posta trådar på KS, det behöver man egentligen inget tillstånd till (har iofs inte kollat med patronaget, men tror de är på min linje).
  2. Denna trådens syfte är alltså att diskutera redan befintliga trådar i första hand. Men jag är inte dogmatisk, så vill man fråga i denna tråd innan man postar en ny tråd är det helt ok.
  3. När det gäller förslag på nya trådar tycker jag att det bästa vore om någon startade en tråd med rubriken "Tråden där vi diskuterar idéer till nya trådar". Jag skulle helst vilja hålla den här tråden till den extremt viktiga diskussionen om trådars existensberättigande.
Var det här svar på dina frågor, @Gummo ?
Tack! Mycket bra.
 
Topp