• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för allmän hjälp inför ditt vintageköp

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Hej

Jag är helt ny här och funderar på att köpa min första vintageklocka, Rolex i guld med läderband, boy size.
Vad sägs om den här? Handlaren verkar vara ok. Efter ha letat en längre tag tycker jag dock att priset är lite högt.
https://www.chrono24.se/rolex/oyste...ox-mit-zertifikat-ueber-10900---id3265051.htm
stort tack på förhand.
Fin, men dyr som Aurum säger. Jag funderar lite på räfflingen på glasringen, ser den inte lite konstig ut på sina ställen? Klockan tre, t ex.
Väldigt dyrt. Varför vill du ha en så liten klocka? Testat dem?
Att döma av profilen är Hallon en dam och är väl på jakt efter en klassisk damklocka...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fin, men dyr som Aurum säger. Jag funderar lite på räfflingen på glasringen, ser den inte lite konstig ut på sina ställen? Klockan tre, t ex.

Att döma av profilen är Hallon en dam och är väl på jakt efter en klassisk damklocka...
Nu när du säger det ser glasringen udda ut, kanske fanns i solitt guld för denna referens?

Tänkte aldrig tanken att hallon var en dam, det ursäktar jag för. Då är storleken perfekt för ett något större damur.
 
Senast ändrad:

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jepp. Är en dam. Ang glasringen så gissar att den är (hårt) putsad? Samma handlare erbjuder även den här: https://www.chrono24.se/rolex/datej...eu-mit-zertifikat-ueber-12500---id6065443.htm

Även den mycket dyr men fin. Brukar man kunna pruta?

Blir säkert en cool klocka med t ex ett färgglatt skinnband. Den första du länkade till tycker jag var hårt polerad. Luggarna såg tunna ut. Det andra exemplet såg finare ut (bedömt på min telefon). Borde gå att komma ner i pris. Runt 40 känns bättre.
 
IMG_1019.PNG
IMG_1020.PNG
God förmiddag på er!
Av en händelse ramlade jag över en vad den utger sig för att vara gammal Omega, dock är jag allt för okunning på området för att bedöma dess äkthet. Vad tror ni? Kanske någon som rent utav känner igen den?
 

DrKlocka

Audemars
IMG_1019.PNG
IMG_1020.PNG
God förmiddag på er!
Av en händelse ramlade jag över en vad den utger sig för att vara gammal Omega, dock är jag allt för okunning på området för att bedöma dess äkthet. Vad tror ni? Kanske någon som rent utav känner igen den?
Tjejen har haft en likadan. Värdet ligger omkring en tusenlapp typ. Kan variera lite på auktion.
 

Femitolv

Cartier
IMG_8108.JPG
IMG_8107.JPG
IMG_8106.JPG
IMG_8105.JPG
Blivit erbjuden denna! Den fungerar bortsett från nollställningen på kronografen! Säljaren begär 8000kr

Något att slå till på ?

Tacksam för synpunkter?!?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
IMG_8108.JPG
IMG_8107.JPG
IMG_8106.JPG
IMG_8105.JPG
Blivit erbjuden denna! Den fungerar bortsett från nollställningen på kronografen! Säljaren begär 8000kr

Något att slå till på ?

Tacksam för synpunkter?!?
Tavlan ser förstörd ut och oklart hur dyr reparationen på kronografen blir. Jag hade letat vidare. Dessa går att hitta i gott skick för bara några tusingar mer.
 

JB_XII

Rolex
Vad tror panelen om denna? Kommer få se den live imorgon, men hade behövt lite kött på benen innan :)

Seamaster 600.jpg
 

Anti

Cartier
Nån som är vass på Speedy Mark? @Rozzy ? Vad är era tankar? Har blivit erbjuden den här för lite drygt 17k. Papper på service finns.


Mark1.jpg
Mark2.jpg
Mark3.jpg
Mark4.jpg
Mark5.jpg
Mark6.jpg

Mark7.jpg
 
Topp