Har också en sån.Gosigt!
![]()
Så fin. Är det en ragdoll?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har också en sån.Gosigt!
![]()
Huskatt (rescue), men med lite ragdoll i sig.Så fin. Är det en ragdoll?
Adopterade denna gamla herre på 10 bast för några dagar sedan. Aldrig haft katt tidigare men det är riktigt mysigt. Dock måste han sättas på diet då han är överviktig![]()
Tack ja han är riktigt fin, otroligt tillgiven och busig trots sin ålder. Ja han äter torrfoder, men han tycker bättre om blotfoder så det är isånafall ett plus om det även hjälper honom att gå ner i vikt. Tack för tipset!Riktigt fin herre.
Äter han torrfoder idag? Om så är fallet fasa över till blötmat så kommer han gå ner i vikt. Vår ena katt gick ner 1,2 kg enbart genom byte till våtfoder! Det tog iofs drygt ett halvår men.
Grattis! Katter ger otroligt mycket och att adoptera ett husdjur är jättebra!Adopterade denna gamla herre på 10 bast för några dagar sedan. Aldrig haft katt tidigare men det är riktigt mysigt. Dock måste han sättas på diet då han är överviktig![]()
Definitivt värt dom extra kronorna om det hjälper, jag köpte något torrfoder för överviktiga katter i djuraffären får se om det hjälper. Han har tidigare bott i ett hem hos en dement dam och antagligen aldrig fått busa eller vara ute på en balkong antagligen därför han är så kelig och glad nuGrattis! Katter ger otroligt mycket och att adoptera ett husdjur är jättebra!
Vi tog över en överviktig 6-åring för några år sedan och fick en diet av veterinären. Extra näringsrikt bantningsfoder. Lite dyrt då man enbart kan köpa från veterinär, men funkar bra. Ett tios är att inte ha tre andra katter då man måste vara med och passa varje gång någon ska äta.![]()
Tack ja han är riktigt fin, otroligt tillgiven och busig trots sin ålder. Ja han äter torrfoder, men han tycker bättre om blotfoder så det är isånafall ett plus om det även hjälper honom att gå ner i vikt. Tack för tipset!
Okej tack ska kolla upp det! Han verkar äta det mesta dock, så smaken lär inte vara ett problemJättefin kisse.
Jag kan tipsa om Bozita, ett svenskt foder.
Som sagt, det där med katters förkärlek till lådor är något speciellt, oavsett lådans storlek ...
![]()
haha, måste testa här hemma och se vad resultatet blir... vilket härmed är bevisat.
![]()
Haha. Ja, de verkar helt galna i små lådor. Här klämmer vår sibiriska in i en korg under trappan.Som sagt, det där med katters förkärlek till lådor är något speciellt, oavsett lådans storlek ...
Bild: Fru laketwig
![]()
Fluffig!Efter en vecka borta var det otroligt skönt att komma hem till sin pälskling![]()
![]()
![]()
Spännande blandning, har ren Norsk skogkatt som är väldigt aktiv av sig (som rasen "ska" vara). Men ragdoll ska väl vara rätt "lata" till humöret har jag för mig jag läst, så hur beter sig dessa? (Kanske lite för tidigt att säga då de ser ut att va kattungar än så länge och de är ju oftast spralliga bara för det)Efter 16 härliga år så tog åldern ut sin rätt och Hobbe Luddskalle i min avatar fick somna in. Vi klarade av några trista månader utan katt men vi saknade honom så mycket att vi inte kunde hålla oss.
Det blev efter lite letande 2 bröder som livar upp vardagen nu om dagarna.
50/50 Ragdoll/Norsk skogskatt.
Jag läste nyligen att man lever längre om man har katt, bah det visste jag redan för 16 år sedan.
Nu ser vi till att våra katter får det bra, kartonger att ligga i och alltid tillgång till färskt vatten!
![]()
![]()
Spännande blandning, har ren Norsk skogkatt som är väldigt aktiv av sig (som rasen "ska" vara). Men ragdoll ska väl vara rätt "lata" till humöret har jag för mig jag läst, så hur beter sig dessa? (Kanske lite för tidigt att säga då de ser ut att va kattungar än så länge och de är ju oftast spralliga bara för det)
1 år utan katt men nu fick äntligen nästa begagnade, lätt överviktiga, kisse flytta in. Ska ta tag i vikten vartefter men ett tag framöver får hon fortsätta äta det hon gjort tidigare så hon "bor in sig" lite. Lite försiktig än så länge med barnen men sannolikt den snällaste katt jag mött.
![]()
![]()
![]()
Är enligt veterinär "övrig ras" men nog fasen är det en brittisk korthår?