• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har också en sån. :) Gosigt!

00D15FB5-6943-4047-AF63-53D4895FCB27.jpeg

Så fin. Är det en ragdoll?
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Adopterade denna gamla herre på 10 bast för några dagar sedan. Aldrig haft katt tidigare men det är riktigt mysigt. Dock måste han sättas på diet då han är överviktig
LRM_EXPORT_228477048904198_20190813_191106116.jpeg

Riktigt fin herre.
Äter han torrfoder idag? Om så är fallet fasa över till blötmat så kommer han gå ner i vikt. Vår ena katt gick ner 1,2 kg enbart genom byte till våtfoder! Det tog iofs drygt ett halvår men.
 

2pac

Omega
Riktigt fin herre.
Äter han torrfoder idag? Om så är fallet fasa över till blötmat så kommer han gå ner i vikt. Vår ena katt gick ner 1,2 kg enbart genom byte till våtfoder! Det tog iofs drygt ett halvår men.
Tack ja han är riktigt fin, otroligt tillgiven och busig trots sin ålder. Ja han äter torrfoder, men han tycker bättre om blotfoder så det är isånafall ett plus om det även hjälper honom att gå ner i vikt. Tack för tipset!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Adopterade denna gamla herre på 10 bast för några dagar sedan. Aldrig haft katt tidigare men det är riktigt mysigt. Dock måste han sättas på diet då han är överviktig
LRM_EXPORT_228477048904198_20190813_191106116.jpeg
Grattis! Katter ger otroligt mycket och att adoptera ett husdjur är jättebra! :)

Vi tog över en överviktig 6-åring för några år sedan och fick en diet av veterinären. Extra näringsrikt bantningsfoder. Lite dyrt då man enbart kan köpa från veterinär, men funkar bra. Ett tios är att inte ha tre andra katter då man måste vara med och passa varje gång någon ska äta. ;)
 

2pac

Omega
Grattis! Katter ger otroligt mycket och att adoptera ett husdjur är jättebra! :)

Vi tog över en överviktig 6-åring för några år sedan och fick en diet av veterinären. Extra näringsrikt bantningsfoder. Lite dyrt då man enbart kan köpa från veterinär, men funkar bra. Ett tios är att inte ha tre andra katter då man måste vara med och passa varje gång någon ska äta. ;)
Definitivt värt dom extra kronorna om det hjälper, jag köpte något torrfoder för överviktiga katter i djuraffären får se om det hjälper. Han har tidigare bott i ett hem hos en dement dam och antagligen aldrig fått busa eller vara ute på en balkong antagligen därför han är så kelig och glad nu
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Efter 16 härliga år så tog åldern ut sin rätt och Hobbe Luddskalle i min avatar fick somna in. Vi klarade av några trista månader utan katt men vi saknade honom så mycket att vi inte kunde hålla oss.:(
Det blev efter lite letande 2 bröder som livar upp vardagen nu om dagarna.
50/50 Ragdoll/Norsk skogskatt.
Jag läste nyligen att man lever längre om man har katt, bah det visste jag redan för 16 år sedan.:)
Nu ser vi till att våra katter får det bra, kartonger att ligga i och alltid tillgång till färskt vatten!
IMG_20190705_204736231.jpg
IMG_20190626_095426976.jpg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Efter 16 härliga år så tog åldern ut sin rätt och Hobbe Luddskalle i min avatar fick somna in. Vi klarade av några trista månader utan katt men vi saknade honom så mycket att vi inte kunde hålla oss.:(
Det blev efter lite letande 2 bröder som livar upp vardagen nu om dagarna.
50/50 Ragdoll/Norsk skogskatt.
Jag läste nyligen att man lever längre om man har katt, bah det visste jag redan för 16 år sedan.:)
Nu ser vi till att våra katter får det bra, kartonger att ligga i och alltid tillgång till färskt vatten!
IMG_20190705_204736231.jpg
IMG_20190626_095426976.jpg
Spännande blandning, har ren Norsk skogkatt som är väldigt aktiv av sig (som rasen "ska" vara). Men ragdoll ska väl vara rätt "lata" till humöret har jag för mig jag läst, så hur beter sig dessa? (Kanske lite för tidigt att säga då de ser ut att va kattungar än så länge och de är ju oftast spralliga bara för det)
 

JPSwe

Omega
2-Faktor
Oj så olika dom är, mörk har nog fått mer DNA från grannlandet. Vit är slank och som en trasdocka när den lyfts, mörk vill helst inte bli buren och är allmänt lite mer gnällig och bastant i kroppsformen. Svansarna är också helt olika i rörelsemönster, vit är som en ål och den andra är som en normal svans.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Spännande blandning, har ren Norsk skogkatt som är väldigt aktiv av sig (som rasen "ska" vara). Men ragdoll ska väl vara rätt "lata" till humöret har jag för mig jag läst, så hur beter sig dessa? (Kanske lite för tidigt att säga då de ser ut att va kattungar än så länge och de är ju oftast spralliga bara för det)

Våra två ragdolls är så lata att de riskerar att bli feta. Tar mkt tid att försöka aktivera dem. :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
1 år utan katt men nu fick äntligen nästa begagnade, lätt överviktiga, kisse flytta in. Ska ta tag i vikten vartefter men ett tag framöver får hon fortsätta äta det hon gjort tidigare så hon "bor in sig" lite. Lite försiktig än så länge med barnen men sannolikt den snällaste katt jag mött. Och sååååååå fluffig :happyhappy::happyhappy:
fullsizeoutput_e31.jpeg

A6416DC0-0959-4ABB-B878-EEA2C2335D3B.jpg

fullsizeoutput_e2f.jpeg

Är enligt veterinär "övrig ras" men nog fasen är det en brittisk korthår?
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
1 år utan katt men nu fick äntligen nästa begagnade, lätt överviktiga, kisse flytta in. Ska ta tag i vikten vartefter men ett tag framöver får hon fortsätta äta det hon gjort tidigare så hon "bor in sig" lite. Lite försiktig än så länge med barnen men sannolikt den snällaste katt jag mött.
fullsizeoutput_e31.jpeg

A6416DC0-0959-4ABB-B878-EEA2C2335D3B.jpg

fullsizeoutput_e2f.jpeg

Är enligt veterinär "övrig ras" men nog fasen är det en brittisk korthår?

Småknubbig herre. Jättefin!
Jovisst ser det ut som en brittisk korthår tycker jag.
 
Topp