roligast är när de kommer när man visslar på dom, de har inte riktigt fattat att de är katterHahaha. Ja han hänger på oavsett. I början var det kul att han hängde med in i duschen men nu börjar han bli för stor...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
roligast är när de kommer när man visslar på dom, de har inte riktigt fattat att de är katterHahaha. Ja han hänger på oavsett. I början var det kul att han hängde med in i duschen men nu börjar han bli för stor...![]()
Jag är också allergist. Men Cornish funkar väldigt bra. Och min Siames funkar också ganska bra så länge jag städar. Annars finns det ju Sphynx med! Prova med att åka till en uppfödare och testa!![]()
Det är väldigt olika vad man tål, och vad man lär kroppen att tåla. Har själv svårt för hundar och vanliga bondkatter men våra ryssar har fungerat (om de inte lägger sig uppe vid ansiktet på mig).Jag är också allergist. Men Cornish funkar väldigt bra. Och min Siames funkar också ganska bra så länge jag städar. Annars finns det ju Sphynx med! Prova med att åka till en uppfödare och testa!![]()
Mm hundar funkar ok för mig i de flesta fallen så det är stor chans att vissa kattraser borde funka bra också!Har dock vart nära att dö av en vanlig bondkatt! Får testa lite längre fram
![]()
Det beror på vad du är allergisk mot! Vissa är allergisk mot hudpartiklar andra mot päls. Min fru är allergisk mot hudpartiklarna hos häst, hund och katt och vi har 6 st cornishar hemma och det går bra! Våra katter gillar dessutom att duscha och bada!
Lycka !Och inte får man ha sin kudde i fred heller....
![]()
Goa. Abessiniern ser ovanligt ljus ut, är det ljuset som spelar ett spratt?Wohoo! Internationella kattdagen och mina katter, abessiniern Jingles och bengalen Lovelizz, hoppar av glädje!
![]()
![]()
Tråkigt!Haft en Russian Blue, hon dog och jag gifte mig med en allergiker.....
Där kan du hålla till....
Vilket av det ?Tråkigt!
Att du inte längre kan ha ryss...Vilket av det ?
Du har rättAtt du inte längre kan ha ryss...
Färgen heter sorrelsilver.Goa. Abessiniern ser ovanligt ljus ut, är det ljuset som spelar ett spratt?
Misstänkte något sådant. Den färgvarianten har jag noll koll på, de måste vara ovanliga. Har alltid varit förtjust i den vanliga röda(?). Goglade och upptäckte att det finns 8 godkända färger, där ser man.Färgen heter sorrelsilver.
Frågade tjejen som har bättre koll, vi har iofs siameser men de går under samma program mot PRAMisstänkte något sådant. Den färgvarianten har jag noll koll på, de måste vara ovanliga. Har alltid varit förtjust i den vanliga röda(?). Goglade och upptäckte att det finns 8 godkända färger, där ser man.
Vi har dock aldrig haft någon då ryktet längre tillbaka (över 30 år) sa att de hade problem med ögonsjukdommar(tror jag det var). Men det har man kanske fått bukt med?
jo man vill ju gärna ha en biffig katt, just den rasen är stencool, ligger man i badet så sitter katten och glor på en, uppfödaren säger att de är mer lika en hund än en katt och jag tror det ligger mycket i det
Jo de är mer lika hundar än katter i sättet, riktigt fränt faktisktTror mammas bondkatt måste ha lite Maine Coon i sig. Ser iofs inte ut som en sån men pendlar mellan 7-9 kg beroende på årstid utan att vara särskilt tjock förutom på vintern och är betydligt mer lik en hund än en katt i humöret/personligheten.
Jo de är mer lika hundar än katter i sättet, riktigt fränt faktiskt