• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Husse

Patek
Våran huskatt ansåg sig vara en katthatande människa hela sitt liv! Det blev en hel del bråkande och fräsande, det blev inte fysiskt tack och lov.
Det bästa sättet att introducera en ny katt är att ta in transportburen och öppna den. Har de inte slagit ihjäl varandra inom 10 minuter så kommer det att fungera!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Detta är Bernard.
Ragdoll, precis över 1 år och väger cirka 6kg.
20160505_090715.jpg

Screenshot_20161002-101130.png


Världens goaste lilla parvel!
Screenshot_2016-09-12-09-53-36.png


Inga kattutställningar eller sånt skräp dock. Ogillar sådant, Bernard är vårat husdjur och familjemedlem. Inte någon trofé/konst etc.
 

UNO

Panerai
Kolla med S*Kustens katteri. De är nog bäst i Norden på singapura. De har ingen kull nu. Men du ska ju övertyga frun också! ;)
Igår träffade jag grannens dotter med 5 Singapuror i två burar i porten, dom är inte still en sekund. Tre av dessa hade varit i Norge för att paras men utan resultat eftersom dom troligen var lite för unga.
 

Husse

Patek
Igår träffade jag grannens dotter med 5 Singapuror i två burar i porten, dom är inte still en sekund. Tre av dessa hade varit i Norge för att paras men utan resultat eftersom dom troligen var lite för unga.
Singapurorna är små, söta, busiga och väldigt sociala! Ungefär som våra Cornish Rex katter, fast de är betydligt större.
 

Husse

Patek
@jabla nu har jag kollat uppsugningsförmågan hos sanden vi använder, 350% ligger den på! Den är tillverkad av postglacial lera.
Samma typ av lera i flera sorter. Leran kommer antingen från Turkiet eller Kanada. Den från Kanada är mer homogen och något bättre. Den sanden vi använder tillverkas i Kanada.
 
Senast ändrad:

UNO

Panerai
En fråga på "Familjeliv"-nivå på KlockSnack.............

Min lilla misse misslyckas ibland med avslutet på lådbesöket, kort sagt det sitter lite kvar.
Brazilianstyle catrumpa ??

Tacksam för erfarenhetsutbyte
 

Husse

Patek
Åker katten kana? Eller släpper det lagom tills katten nått soffan/ sängen?
Lådan kan uppfattas som för liten av katten, bekanta som fick byta till större låda och problemet försvann!

Att alltid ha en sprayflaska med Ajax och vatten färdig att användas är inte fel.
Inte kul med såna misslyckanden!
 

UNO

Panerai
Åker katten kana? Eller släpper det lagom tills katten nått soffan/ sängen?
Lådan kan uppfattas som för liten av katten, bekanta som fick byta till större låda och problemet försvann!

Att alltid ha en sprayflaska med Ajax och vatten färdig att användas är inte fel.
Inte kul med såna misslyckanden!
Det sista lossnar utanför den stora lådan.
I morse hann jag med och tog in henne i badrummet för sanering.
Undrar om det hjälper att klippa pälsen i rumpan på henne??
 

Husse

Patek
Det sista lossnar utanför den stora lådan.
I morse hann jag med och tog in henne i badrummet för sanering.
Undrar om det hjälper att klippa pälsen i rumpan på henne??
Värt att prova! Har hon väldigt lång päls? Våra har ju nästan ingen päls, så hos oss får man leta efter andra lösningar!
 

jabla

Sarlacc
@jabla nu har jag kollat uppsugningsförmågan hos sanden vi använder, 350% ligger den på! Den är tillverkad av postglacial lera.
Samma typ av lera i flera sorter. Leran kommer antingen från Turkiet eller Kanada. Den från Kanada är mer homogen och något bättre. Sens anden vi använder tillverkas i Kanada.
Många kilo att släpa ned igen blir det. :)
 
Det här är Fläcken...

IMG_0140.jpg


...och hans bror Jägarn. Bondkatter, killar på två år och fantastiskt fina, sociala individer.

IMG_0621.jpg


De bor på landet strax utanför Växjö och fångar allt från möss och råttor, till fåglar och som här ekorrar.

IMG_0317.jpg


Otroligt söta när de sover också, brukar stå i kö för incheckning när kvällen närmar sig...

IMG_0271.jpg


...och sover sedan gott på en filt...

IMG_0394.jpg


...tätt tillsammans.

IMG_0675.jpg


Rätt hjälpsamma också, som här när det ska fyllas på spolarvätska...

IMG_0420.jpg


...och förtjusta i biltak...

IMG_0179.jpg


...bättre då med stolar.

IMG_0590.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp