• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för katter, raser och utställning!

Solsken!

20221117_133044.jpg
20221117_133027.jpg
 
DSC03129.jpg


Denna lilla krabat var i slagsmål i helgen, troligtvis med grannens hund. Och nej, hunden är hur snäll som helst - det är vår katt som hoppar in i hans inhägnade gård och anfaller honom. Hon må vara en katt, men rädd för hundar är hon inte om hon anser att de är på hennes revir. Utöver grannens hund har svågerns labrador och en väns ridgeback fått bekanta sig med henne...

Denna gång gick det dock inte så bra, upptäckte på söndagskvällen att hon hade ett sår/hål på axeln. Såg “halvbra” ut kan man säga, som tur är märkte man inte av det på humör/rörelseförmåga.
Bor i närheten av en veterinär så kommande morgon åkte jag dit och visade en bild på såret. De tittade på bilden och sa -“Åk hit med henne direkt…”

Varför berättar jag detta? Jo jag bor sedan ett par år i Tyskland och vår katt är oförsäkrad. När jag skulle betala för mitt besök tänkte jag “svenskt” och såg framför mig en trivsam minuspost på kontot. Men icke...

I kort så undersökte de henne, rengjorde såret grundligt (satt dumt till så de ville helst inte sy), smärtstillande + antibiotikaspruta samt en 6 dagars antibiotikakur. Som sagt ingen försäkring, fick komma in direkt till veterinär och allmänt var det 5/5 service. Kostnad? 42€

Såhär 4 dagar senar mår hon bra, om inte en del av “axeln” skulle vara rakad skulle man inte veta att något hänt. Och idag såg jag henne sitta vid stängslet till grannes hundgård så “To be continued..” 🐈‍⬛
 
Tillbaka
Topp