• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för klockor med vit urtavla

Sallberg

Omega
2-Faktor
Här har vi en Orient Star Classic wz0251el som är en av de första klockorna jag ägt. Tycker om den extremt mycket och (personligen) så tycker jag den ser riktigt elegant och exklusiv ut, i förhållande till prisklassen. Så sitter man och funderar på en sådan så skulle jag defintivt rekommendera den!
84122851_252365085748451_6577567119028781056_n.jpg
83175961_123044145590122_9028981572224679936_n.jpg
 

Rviking

Breitling
Hej! Jag tänker att denna tråd ska ge lite inspiration till oss som är på utkik efter en klocka med vit urtavla. Jag upplever att utbudet är betydligt större när det gäller klockor med svarta och blåa urtavlor och att utbudet är mer begränsat för klockor med vit urtavla. Det kan vara så att jag inte har sett någon (inom min budget) som fallit mig i smaken, men därför blir detta ett bra tillfälle att inspireras och ni som har en klocka med vit urtavla får mer än gärna lägga upp bilder :) En vacker dag kanske jag också kan göra det :) I detta avseende har prisklass, tillverkningsår och tillverkare ingen betydelse. Ha det fint /A
Har ingen klocka med vit tavla.. men en dag kanske
 

Laplander

Rolex
Namnlös bilde.jpg

Spekulerar på en sommarklocka, vit tavla och länk är ett måste. Har kokat ner till dessa tre modeller, alla har sina för och nackdelar.
Geophysicen är stram och med en intressant komplikation, True Second. Krokoband med viklås finns som tillbehör. Ovanlig.
Datejust 41 med Easylink i länken, guld värt på sommaren. Beställningsvara med med oklar leveranstid såklart.
Snowflake med totala motsatsen till True Second, sekundvisaren som gliiiider fram. Har förstått att urtavlan ska vara riktigt fin på den.
Någon som kan putta mej över kanten?
 
Namnlös bilde.jpg

Spekulerar på en sommarklocka, vit tavla och länk är ett måste. Har kokat ner till dessa tre modeller, alla har sina för och nackdelar.
Geophysicen är stram och med en intressant komplikation, True Second. Krokoband med viklås finns som tillbehör. Ovanlig.
Datejust 41 med Easylink i länken, guld värt på sommaren. Beställningsvara med med oklar leveranstid såklart.
Snowflake med totala motsatsen till True Second, sekundvisaren som gliiiider fram. Har förstått att urtavlan ska vara riktigt fin på den.
Någon som kan putta mej över kanten?
JLC GEophysic'en är snygg. Kanske ännu snyggare med armband i läder?
 
Namnlös bilde.jpg

Spekulerar på en sommarklocka, vit tavla och länk är ett måste. Har kokat ner till dessa tre modeller, alla har sina för och nackdelar.
Geophysicen är stram och med en intressant komplikation, True Second. Krokoband med viklås finns som tillbehör. Ovanlig.
Datejust 41 med Easylink i länken, guld värt på sommaren. Beställningsvara med med oklar leveranstid såklart.
Snowflake med totala motsatsen till True Second, sekundvisaren som gliiiider fram. Har förstått att urtavlan ska vara riktigt fin på den.
Någon som kan putta mej över kanten?
Jag kanske inte borde nämna att Patek Calatrava? ;)
 

Demonen1

Breitling
Namnlös bilde.jpg

Spekulerar på en sommarklocka, vit tavla och länk är ett måste. Har kokat ner till dessa tre modeller, alla har sina för och nackdelar.
Geophysicen är stram och med en intressant komplikation, True Second. Krokoband med viklås finns som tillbehör. Ovanlig.
Datejust 41 med Easylink i länken, guld värt på sommaren. Beställningsvara med med oklar leveranstid såklart.
Snowflake med totala motsatsen till True Second, sekundvisaren som gliiiider fram. Har förstått att urtavlan ska vara riktigt fin på den.
Någon som kan putta mej över kanten?

:gs: :heart:
 
Topp