• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden för onödigt kronograf användande

fsdfsdf

Omega
Om man verkligen saknar en datumfunktion kan man ju även med lite fantasi använda kronografen som en kalender. Då ser exempelvis den 6:e ut såhär!

ku19Ss7.jpg
 

Knypplarn

Cartier
Använder också kronografen till mycket. Restiden, kötider, matlagningstider. Brukar slå igång den när jag går på lunch för att de hur länge jag är "borta". Har däremot slutat sätta igång den innan möten, kom på att jag som klockintresserad hade tagit illa om den jag hade möte med tog tid på tiden. Att konkret kunna visa på spenderad kvalitetstid med sambon är inte heller något jag rekommenderar.

Idag kommer kronografen återigen få visa hur lång tid det tar att köra 54 mil genom Sverige. Då blir det paus för lunch så man får " effektiv" restid.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Vilandes på handfatet gör sig min Ebel 911 kronograf stor nytta när jag klockar tandborstningen. sen kan man ju alltid vila ögonen på denna vackra skapelse som även har ett Zenith El-primeroverk från-92 tickande i sig. :)
2016-02-04 21.46.35.jpg
 
Fick lite inspiration av denna tråd igår. Börjat använda kronografen till nästan allt nu. :D

Läderarmband ska man dock helst slippa på gymmet ;) . Kändes som att min handled svällde upp från 18cm till 20+ cm. Svettigt och äckligt blev det också, men jag vägrade lämna kvar den i skåpet.

33 min tog mitt ryggpass att genomföra. 5 stenhårda övningar.

image.jpeg

Stiligt!
Vad är det för läderarmband?
 

Ltvik

Breitling
rekommenderar dock inte att man använder den vid bastutävlingar då det slutade med att vridringen föll av pga värmeexpansion
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Va på ett party där jag sprang på en bratte.
Personen va ointresserad av själva klockan utan ville bara ha en "fin (läs dyr?)klocka".
Va skruvade kronografknappr,visade jag han, men ena gick inte ens att få upp.. så lite använd va den. Slöseri på fin kronograf tycker jag :(

Själv använder jag kronografen typ dagligen.
Cyklar till jobbet och brukar föra statistik på hur lång tid det tar. Sen har jag som sidoprojekt att gå runt och pröva olika kaffebryggare i huset och tar även tid på dess och jämför även denna statistiken.

Jag gillar statistik.
image.jpg
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Va på ett party där jag sprang på en bratte.
Personen va ointresserad av själva klockan utan ville bara ha en "fin (läs dyr?)klocka".
Va skruvade kronografknappr,visade jag han, men ena gick inte ens att få upp.. så lite använd va den. Slöseri på fin kronograf tycker jag :(

Själv använder jag kronografen typ dagligen.
Cyklar till jobbet och brukar föra statistik på hur lång tid det tar. Sen har jag som sidoprojekt att gå runt och pröva olika kaffebryggare i huset och tar även tid på dess och jämför även denna statistiken.

Jag gillar statistik.
image.jpg
Sheldon, är det du?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag och min Frau (001Lew) blev med barn i början av månaden. En fin och söt klimp på 4,5 pannor. När värkarna satte igång var det kronograf (Breitling SOH Chrono) på för att tajma alltihop. Korta värkar med stora mellanrum blev längre värkar med kortare uppehåll. Till slut var det uppsittning i PanzerSkodan och en kortare fordonsmarsch till BB. Tack och lov var det mitt i natten. Bebis kom fram, alla mår bra, jag får knappt sova men det är så jävla värt att jag inte vet vad. Jag fick den där klockan av farsan när jag flyttade utomlands på samma sätt som hans farsa köpte en till honom när han flyttade utomlands. Vi kom båda två tillbaka och nu finns det en till liten Lewwo.

Vi pratar ibland om att skapa minnen ihop med våra dinkor, oftast är det resor vi talar om. Man kan väl säga att just den där kronografen för en gångs skull nyttjades bra.
 
Topp