Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hoppas verkligen mycket sånt finns med, att Tooms tittar fram är otroligt grymt.Verkligen cool, hopas dom inte glömt blyertspennor i taket inne på Mulders kontor![]()
Vad roligt. Hade inte sett den innan.Kul bygge att dela på en regnig dag! Lite varierande tekniker och överraskande bra "display value".![]()
Fint! Min står kvar på gamla pojkrummet, dammig men intaktSenaste bygget. Caribbean clipper. Skeppet jag hade som barn i Lego pirates serien. Tyvärr försvann det när päronen sålde huset för ett gäng år sedan. Letat delar under en längre tid, men insett att det blir både svårt och dyrt. Hittade ett komplett med manual så blev att slå till![]()
![]()
![]()
![]()
Häftigt! Eget bygge gissar jag på?Krigsfartyg!!![]()
![]()
![]()
![]()
TackHäftigt! Eget bygge gissar jag på?
Snyggt. Får du tillfälle att fota den utan motljus (så att den syns bättre) så lägg gärna upp en bild här.Krigsfartyg!!![]()
![]()
![]()
![]()
Wow, snyggt! Mycket imponerandeTack! Det stämmer.
Hela började väll när jag insåg att man har kikat på Pirates of the Caribbean lite väl mycket(Johnny depp är en av mina fav skådisar) där jag ändå insåg hur ståtliga dessa fartyg är. Därav bestämmde jag mig helt enkelt för att bygga en i lego.
Från början trodde jag att budgeten skulle landa runt 1500 kr… ”oh boy was I wrong”, blev totalt 17 har jag för mig(alla bitar, frakter, besättningen osv). Varav det tog mig 6-7 månader att bygga hela projektet. Ibland blev det stillastående då jag ändå jobbar heltid och ibland sög det bara då det fanns annat intressant att göra.
Här är en bild på besättningen:![]()
~ Målade hattarna och la till lite guld detaljer.
Lite ironisk fakta: Båten har 3 deck där 2 är under, alla är detaljerade med rum, bord, hängmattor, kanoner osv men det översta decket råkade jag limma fast, sen med trådarna, vilket har gjort att det inte ”går” att öppna. Självaste tanken var faktiskt att ge båten som en gåva, där kidsen skulle ha möjlighet att leka med båten. Men nu har den mest bara blivit stillastående hos mina föräldrar.
Den där Vespan köpte jag i Amsterdam för några år sedan. Gör sig väldigt bra i bokhyllan!Man måste ju köpa NÅTT när man är i Köpenhamn!
![]()
![]()