• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Smoldering Holes, Imperial Stout från War Pigs, bl a collab med Mikkeller. En riktigt, riktigt bra Stout med massa choklad och kaffe. Toppbetyg
F9168016-F152-4DB1-8550-E177CA8B736A.jpeg

Gårdagens skörd. Den vänstra, från Tempel, var väldigt spännande. En vildjäst saison med honung och svarta vinbär, lagrad i 14 månader på rödvinsfat. Färgen var trotts detta bärnstensfärgad, och smaken gav bara nyanserade hintar av svarta vinbär. Jag skulle gissa att man har använt bladen istället för bären för smaksättningen. Det brukar ge en betydligt njukare smak. Alldeles utmärkt att krydda egen snaps på också!

Bons Voeux var som vanligt helt briljant!

28164A27-F15A-4C36-81EF-926A85797FC3.jpeg

Drack denna igår. En bra stabil stout men sticker inte ut smakmässigt. Med de sagt inte dålig. Gav den 4,25. Väldigt tydlig choklad och inge kaffebränna. Trevlig sötma.
20230211_221407.jpg

Sippar på denna nu. Överraskande bra! Blir 4,5. Denna måste skilja sig lite från andra barley wine för jag brukar inte tycka smaken är helt min stil. Men denna va grym! Säkerligen bourbonfatet som gör det.
20230212_214518.jpg

Den här var GALET bra! Pentavägen #3 2020. En lagrad barley wine med hallon.

Munkänslan är kompakt och len. Låg kolsyra med små bubblor. Kompakt skum som lägger sig snabbt. Smakmässigt hittar jag russin, torkade fikon, lakrits, honung, lite kaffe och bränt trä, och en touch av hallon som rundar av. Alkoholen värmer något, men finns inte med i smakbilden i övrigt.

Den här ölen hänger ihop riktigt bra. Väl avvägda smaker där inget spretar för mycket. Gillar du barley wine så bör du prova denna. Den är inte extrem så som dagens trend, men helheten är svårslagen enligt mig.

Själv kommer jag beställa ett gäng till efter att jag har postat det här inlägget.

D1CEFA3A-C23E-4A5B-B658-3372762A2688.jpeg

Den här var GALET bra! Pentavägen #3 2020. En lagrad barley wine med hallon.

Munkänslan är kompakt och len. Låg kolsyra med små bubblor. Kompakt skum som lägger sig snabbt. Smakmässigt hittar jag russin, torkade fikon, lakrits, honung, lite kaffe och bränt trä, och en touch av hallon som rundar av. Alkoholen värmer något, men finns inte med i smakbilden i övrigt.

Den här ölen hänger ihop riktigt bra. Väl avvägda smaker där inget spretar för mycket. Gillar du barley wine så bör du prova denna. Den är inte extrem så som dagens trend, men helheten är svårslagen enligt mig.

Själv kommer jag beställa ett gäng till efter att jag har postat det här inlägget.

D1CEFA3A-C23E-4A5B-B658-3372762A2688.jpeg
Intressant, den ska jag prova!

Tillbaka
Topp