• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Vi kör en sån här kväll ikväll. Den här veckan har varit helt galen och för min del tog den just slut. Skål!

IMG_8651.jpeg

Har varit sjukt dålig på att uppdatera här men öl dricks fortfarande.

Fyllde på för en vecka sedan.
20230929_170817.jpg

Hade höga tankar om Necessary evil då den senaste från dom jag drack var grym. Denna variant var dock inte lika mycket min smak tyvärr, hade hellre lagt 150kr på annat.

Great divide har jag gång på gång sågat som bryggeri insåg jag i untappd. Borde slutat köpa från dom men denna levererade faktiskt. Riktigt bra stout som är fyllig med en tydlig och ändå smooth espresso smak. Bra tryck utan brända toner. Ingen direkt sötma men de gjorde inget. Jag brukar inte gilla stout med endast kaffetoner men denna var fasen riktigt trevlig! 4 av 5 på untappd. Och högsta betyg för bryggeriet med god marginal.
20231006_210655.jpg

Med höga förväntningar på denna från Chimay så får jag säga att den har tydlig karaktär av fat från calvados tunnorna och var riktigt bra! Lite varningens finger att inte hälla ut de sista dropparna då det är en hel del sediment i botten.

Bra öl från Allagash också, mycket smak för en så ljus öl 😊
26601AE4-9011-4964-BE65-D67A2C360A74.jpeg

Imperial Stout från amerikanska Stone, en lite torrare och mer traditionell stout.

Medelfyllig, lätt brända toner från rostningen, kaffe och lite choklad/chokladkola i smaken och inte så söt.

Gillade denna, skönt med lite avbrott mot alla söta efterrättsstouts som jag oftast dricker.

IMG_20231008_192627.jpg

Glad när jag här om dagen såg en, för mig, ny Thornbridge på bolaget. För ett antal år sedan fanns en ipa från thornbridge som hette Jaipur IPA som var en mycket trevlig engelska IPA. Denna seaforth IPA levde tyvärr inte upp till förväntningarna. Platt och något unken smak.
image.jpg

Tillbaka
Topp