• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Ta i trä från Närke

Mycket ek och en del lakrits. Inte dålig men inte kanon heller!

1000001505.jpg
Jag delar din uppfattning. Den var bra, men jag hade högre förväntningar. Vi får se hur den utvecklas den närmaste åren.

Kvällens skörd:

Narwhal barrel aged. Jag har lite oordning i källaren och just den här ölen finns det en hel del av - av olika årgångar. Som ni alla vet är den väldigt bra, men för mig kommer den icke fatlagrade alltid att vinna. I den vanliga Narwhal finns en lätt sälta som jag tycker är kronan på verket, men som tyvärr saknas i den fatlagrade versionen.

IMG_8628.jpeg

Olle och Olofs long boil barley wine. Vad ska man säga? Detta är för mig Sveriges bästa barley wine. Den slår Mariatorgets Mikrobryggeri och Poppels och efter det är det tomt på plats fyra till sju enligt mig.

IMG_8629.jpeg

Klang!

Onsdagsstouten är från Österrike, väldigt fruktig på gränsen till syrlig smak av hallon, låg sötma och inte så fyllig, avslutas med en lätt beska från den rostade malten.
Kommer inte köpa den igen.

IMG_20230927_212530.jpg
Låter av beskrivningen att det inte var någon höjdare. Min erfarenhet av Rasberry stout är en från Tempel brygghus ”Perdition” det värsta jag druckit eller rättare sagt hällt ut. Smaka lite de som kommer upp dagen efter en riktig ungdomsfylla på Bacardi Razz…
58429DB9-BDE5-4C4F-A5C6-BF62385F001A.jpeg

Låter av beskrivningen att det inte var någon höjdare. Min erfarenhet av Rasberry stout är en från Tempel brygghus ”Perdition” det värsta jag druckit eller rättare sagt hällt ut. Smaka lite de som kommer upp dagen efter en riktig ungdomsfylla på Bacardi Razz…
58429DB9-BDE5-4C4F-A5C6-BF62385F001A.jpeg

Det var inte riktigt så illa 🙂 men den var lite endimensionell i smaken och hade behövt lite mer sötma för att balansera upp enligt mig.

Tillbaka
Topp