• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Dags för denna nya innan morgondagens påsköl.

image.jpg

Blev positivt överraskad av den!
 

crimes

Omega
Jag tycker att den är riktigt bra men inte mycket mäter sig mot originalet. Denna är definitivt beskare men jag är besviken på att den inte smakar så mycket granskott tyvärr. :)
Kan tänka mig! Originalet är grym förstås. Har ju privat lite olika, grapefuit, habanero och allt vad det nu är. Men inte denna!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kan tänka mig! Originalet är grym förstås. Har ju privat lite olika, grapefuit, habanero och allt vad det nu är. Men inte denna!
Har provat samtliga som släppts i Sverige och några andra när jag var på bryggeriet i San Diego. Jag tycker att grapefruit och unfiltered är de enda som klår originalet. Sen tycker jag att Aloha, spruce tip och pineapple är lika bra. :) Habanero utan tvekan är det bästa chiliölet jag någonsin druckit men det är på gränsen att man klämmer en sån själv. :D

Ska tilläggas att jag är en sucker för allt från Ballast Point som utan konkurrens är mitt favoritbryggeri. :happyhappy:
 

Chris75

Panerai
2-Faktor
Lite tips på surisar? Har jag nyligen fått upp ögonen för dessa! Gillar tropic thunder :)
Då kan jag rekommendera att du fortsätter med de rena, syrliga smakerna i Mikkellers Spontan-serie innan du går hardcore på riktigt och börjar köra spontanjästa belgare! Oude Gueuze är ju kungen där och kan vara rätt ”funky” medan Kriek eller Framboos är jästa på frukt och har en lite renare syra. Cantillion, 3 Fonteinen, Tilquin, De Cam och några till är kända inom belgisk suröl.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Då kan jag rekommendera att du fortsätter med de rena, syrliga smakerna i Mikkellers Spontan-serie innan du går hardcore på riktigt och börjar köra spontanjästa belgare! Oude Gueuze är ju kungen där och kan vara rätt ”funky” medan Kriek eller Framboos är jästa på frukt och har en lite renare syra. Cantillion, 3 Fonteinen, Tilquin, De Cam och några till är kända inom belgisk suröl.
Tack för tipsen! :)
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Tjena!
Var innehållet annorlunda? Vad är det för burkingsdatum? (Står på undersidan)
Innehållsmässigt vågar jag inte påstå att det var någon skillnad. Vill minnas att de tidigare var mer "fruktiga" men tror att detta beror mer på situation än själva innehållet. Följande står på undersidan: AB 302, BB 21.03.20
 

Yfront

Omega
Innehållsmässigt vågar jag inte påstå att det var någon skillnad. Vill minnas att de tidigare var mer "fruktiga" men tror att detta beror mer på situation än själva innehållet. Följande står på undersidan: AB 302, BB 21.03.20

Kan vara placebo men visst känns det så och lite som om charmen försvann.

Men fortfarande en riktig favorit för egen del!
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hittade denna barley wine från 2013 i gömmorna. Herregud vad komplex och god! Synd att man inte har några fler.
IMG_20190427_162559.jpg
Den där var länge sen man såg! Vad som helst från Green Flash var i och för sig länge sen man såg. Men deras barleywine är riktigt trevlig. Det är bara att gratulera till förmånen att få dricka en som har 6 år på nacken!
 

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Den där var länge sen man såg! Vad som helst från Green Flash var i och för sig länge sen man såg. Men deras barleywine är riktigt trevlig. Det är bara att gratulera till förmånen att få dricka en som har 6 år på nacken!
Tack! Ja, de var ett tag sedan man såg dem i Sverige. Minns att jag älskade deras West coast ipa när det begav sig.
 
Topp