• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Öl

Norken

Panerai
2-Faktor
Given: https://www.systembolaget.se/dryck/ol/amundsen-3268415
22f54b1338c570f7d829e2a1b28e7ede_320x320.jpeg

Tropic Thunder och Amazing Haze är de som verkar finnas i butiken som jag kan rekommendera! West Coasten verkar vara slutsåld vilket är förståeligt, hehe!
Jag kanske är ensam om detta men Timmerman's Kriek Lambicus tycker jag är skitgod!
Fatamorgana tyckte jag var trevlig förut men drack en i helgen som jag inte alls tyckte var särskilt bra, en dubbelipa.
100W från Nya Carnegie tycker jag också är bra!
Där har du fyra stycken från mig som finns i butiken i alla fall :)

International Haze, Stigberget new and improved IPA och Apocalyptic thunder Juice är de jag kommer på spontant som passar din beskrivning.

Inte mycket att välja på där. Men håller med @Notorious Niklas angående Tropic Thunder, Amazing Haze och 100W. Skulle jag haft fem hade jag kastat ner en Poppels West Coast och en Lagunitas också. Shapeshifter är också bra pang för pengen.
Stort tack alla! Nedan ser ni utfallet, de tre längst till höger hade jag beställt från beställningssortimentet och då Tropic Thunder var slut så testade jag en ny från Stone som jag inte druckit tidigare. Blir spännande att testa alla. KS levererar än en gång :D
BF4BB988-32D7-4191-A5EF-4A3234172E68.jpeg
 
Senast ändrad:

Kalkyl

Panerai
2-Faktor
Stort tack alla! Nedan ser ni utfallet, de tre längst till höger hade jag beställt från beställningssortimentet och då Tropic Thunder var slut så testade jag en ny från Stone som jag inte druckit tidigare. Blir spännande att testa alla. KS levererar än en gång :D
BF4BB988-32D7-4191-A5EF-4A3234172E68.jpeg
Bra inköp! Såg tråden först nu :)
 

Klasvegas

Omega
Årets stora öl-event MBCC närmar sig med stormsteg - För egen del blir det femte i ordningen!

Är det någon annan KS:are som ska ner till Köpenhamn?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Inte mycket att välja på där. Men håller med @Notorious Niklas angående Tropic Thunder, Amazing Haze och 100W. Skulle jag haft fem hade jag kastat ner en Poppels West Coast och en Lagunitas också. Shapeshifter är också bra pang för pengen.
Jag tycker mycket om öl, men inte på den nivå som tråden håller :) En spontan reflektion är att i princip alla ovan nämnda namn kunde vara etiketter på burkar med gröna örter i valfri CSC...
 
Kvällens två surisar:

Sura Björnbär & Hallon - Fermenterarna: Mycket bra! Fruktig, sur, otroligt mycket björnbär och hallon, packad med bär.
4/5

Bellini Weisse - Åre Bryggcompagni:
Smaklös, känner ingen persika, kanske lite granatäpple, platt och tråkig men inte äcklig. 2/5
 
Topp