• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Öl

Helt magisk öl från polskt bryggeri 🤍❤️
1000068616.jpg

Här var det en Tripel som kom på posten i veckan från KS egen ”Brew Master” vilket är titeln jag skulle ge @Magnus Ö-o om jag styrde över titlarna.

Hur som helst inga tvivel om stil och smak profil en tripel som det skall vara. Var det Westmalle jäst i denna kanske? 😃
IMG_7570.jpeg
Orval använder 2 jäst för att brygga. Den första är en typisk belgisk jäst för att i senare steg köra med nån ”surjäst”. Dålig koll på orval men det är deras första jäst jag använder i den där. Den är lagrad i 6 dagar så den börjar närma sig nu. Vilket år som helst. 😂. Snygg etikett by the way, känner att någon behöver en stylist. Lite skämskudde på den. 😂. Kanske nåt man får som brew master. 😂

T1an las på fat mars 2023 som referens och flaskades lång senare.

Hoppas T3an föll i smaken hur som. 😃

Ölprovning igen. Vi avrundade bla med european pale ale från smedsbo och de är kända för att ligga tungt på %enten (18,5). Den var dock inte min kopp T. Vi började dock med lite tunnare grejer som Grisette från Åre, en gammal Kentish Strong Ale och IPA från Örebro. Min favorit från kvällen var en tunn rackare från To öl - the goose is loose. 4,2%.

Här är några bilder från kvällen:

IMG_7921.jpeg
IMG_7926.jpeg IMG_7929.jpeg IMG_7950.png

Senast ändrad:
Hur var den?

En kompis tyckte vi skulle köra ölprovning när vi samtidigt har pokerhelg. Jag ska ta med mig 4st varav denna ölrackare är en av de som står i källaren och väntar om den får åka med.

Kan bli en tung pokerhelg med bristfälliga beslut. 🍻
Sådär, lite tunn i smaken, växte lite på slutet, men inte något jag kommer köpa igen

Ölbricka(eller beer flights) i Sthlm, verkar vara svårt att hitta det. Det jag får fram är nya Carnegie, Fjäderholmarna. Resten har inte det officiellt på deras meny.

Går det att få det på t ex akkurat, Oliver twist, stigberget, ölstugan, lådan osv?

Tillbaka
Topp